Čo robiť, ak neviete, či vám bude sedieť oblečenie nakúpené cez internet?

Netypický e-shop búra predsudky voči online nakupovaniu. Jeden z príkladov zodpovedného podnikania, za ktoré môžete hlasovať v cene verejnosti.

(Zdroj: Nadácia Pontis)
Anketa:
Hlasovanie o Cene verejnosti Via Bona Slovakia 2016
Anketa bola ukončená

Jedným z najväčších obáv nakupovania oblečenia cez internet je, že len ťažko odhadnete, ako vám bude sedieť. Preto sa často stane, že ho po dodaní musíte vrátiť a skúsiť nájsť iný kúsok.

Spoločnosť ZOOT sa aspoň čiastočne snaží podobným prípadom predchádzať. Ľudia môžu objednaný tovar dostať priamo na nimi zadanú adresu, no je tu aj možnosť prísť a vyskúšať či pozrieť si ho v ich Výdajniach radosti.

„Keď sme spustili predaj oblečenia cez internet, začali sme sa našich zákazníkov pýtáť, či sú s ponukou spokojní a čo by zlešili,“ hovorí PR manažérka ZOOT-u Veronika Maťašovská. Mnohí z nich si chceli tovar vyskúšať, preto si uvedomili, že ak sa chcú pohnúť ďalej, musia im takýto priestor poskytnúť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Spokojnosť na prvom mieste

ZOOT vznikol ako český startup v roku 2010 s cieľom odstrániť strach ľudí z online nakupovania. Postupne sa rozšíril aj na Slovensko a do Rumunska. V súčasnosti je u nás desať výdajní radosti: štyri v Bratislave a po jednej v ďalších krajských mestách.

Pre spoločnosť je dôležitý najmä zákaznícky servis, preto sa snaží, aby ľudia od nich odchádzali s dobrým pocitom.

Služby jednej z bratislavských výdajní si vyskúšala aj dvadsaťdeväťročná Zuzana Tkáčová z Bratislavy. „Je to štýlovo zariadený showroom, kde si môžete prezrieť nové veci v ponuke, kým čakáte v rade na vyzdvihnutie svojej objednávky,“ hovorí.

Oceňuje aj prístup personálu, ktorý bol podľa nej veľmi profesionálny a milý. „Jediná vec, ktorá mi trochu spôsobila stres, bolo parkovanie.“

Tento rok plánujú otvoriť ďalšie tri predajne. Dlhodobým cieľom je mať výdajne radosti v každom väčšom meste. „Určite vidíme potenciál na východnom Slovensku, kde zatiaľ nemajú veľké nákupné centrá a obyvatelia majú obmedzený výber v oblasti módy,“ hovorí Maťašovská.

Otvorená pre psíkov

Okrem širokej ponuky svetových značiek ponúka ZOOT aj výrobky mladých, kretívnych ľudí. „Mnohé značky z nášho portfólia vznikali doma v obývačke, malých garážach na kolene a časom sa vypracovali na obrovské firmy,“ tvrdí Maťašovská.

Predtým, než umiestnia výrobok do svojej ponuky, rozprávajú sa s dizajnérom a nastavia podmienky spolupráce vrátane jej dĺžky, konkrétnych dizajnov, počtov výrobkov či finálnej predajnej ceny.

Ďalším rozdielom oproti iným výdajniam je otvorenosť pre psov. Od januára tohto roka si ich pravidelne brávajú z útulku v Šali. „Ide o dočasnú opateru, v rámci ktorej sa snažíme psíka socializovať čí naučiť ho hygienickým návykom,“ opisuje Maťašovská.

Následne využívajú sociálne siete a pomáhajú im hľadať nový domov. Zatiaľ takto pomohli štyrom psíkom.

Výpredajmi pomáhajú ženám

ZOOT okrem toho pre svojich zákazníkov organizuje rôzne aktivity. Niektoré z nich majú aj charitatívny charakter. Spoločnosť pravidelne organizuje bazár oblečenia, z ktorého výťažok putuje na pomoc ženám v hmotnej núdzi, opisuje Maťašovská.

Okrem toho sa spoločnosť zameriava aj na prácu s mladými ľuďmi a podporuje začínajúcich blogerov či youtuberov. V budúcnosti plánujú rozšíriť spoluprácu aj so seniormi, ktorých by radi zapojili do chodu spoločnosti, hovorí Maťašovská.

Ďalšou z ambícií je naučiť ľudí nakupovať zmysluplne či popasovať sa s aktuálnymi trendami. „V blízkej budúcnosti by sme chceli módu ukazovať na reálnych ľuďoch. Ukazovať skutočnú, nie zidealizovanú krásu modeliek,“ dodáva Maťašovská.

Už po sedemnásty raz udelí Nadácia Pontis ocenenie Via Bona. To ako jediné na Slovensku zviditeľňuje príklady zodpovedného a férového podnikania. Inšpiruje nimi ďalšie firmy, aby nad rámec zákona pomáhali okoliu a zamestnancom, životnému prostrediu, bojovali s korupciou alebo riešili spoločensky dôležité témy.

Do aktuálneho 17. ročníka firmy prihlásili 71 nominácií. Spomedzi nich porota posunula do druhého kola 20, ktoré budú súťažiť o víťazstvo v siedmich kategóriách. Ôsmeho víťaza vyberú čitatelia denníka SME, ktorí za svojho favorita môžu zahlasovať do 31. marca. Stačí si pozrieť sedem nominácii a v pripravenej ankete kliknúť na názov firmy, ktorej chcete dať hlas.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 232
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 197
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 070
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 341
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 116
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 6 723
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 417
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 668
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 835
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 124

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Vieme, prečo Noční vlci kladú vence

Manévre sme videli kvôli utečencom i Sorosovi. Pri Vlkoch, nohy vyložené.

Neprehliadnite tiež

Trump obvinil EÚ a Čínu z menovej manipulácie

Trumpovi sa nepáčia rastúce úrokové sadzby v USA.

Koľko stojí presťahovanie bytu. Pripravte si stovky eur

Nízke ceny sťahovania od 100 eur sú len lákadlom, na cenu sa nabalia rôzne príplatky.

Poslať peniaze možno aj v obchode, poplatky sú vysoké

Službu spustil reťazec ešte minulý rok.

Enológ je nielen nosom a ústami firmy

Enologička Vajcziková odporúča slovenské vína.