Českí obchodníci chcú obmedziť rozsah zliav

Podiel ľudí, ktorí nakupujú podľa reklamných letákov obchodných reťazcov, sa za ostatné tri roky znížil zo 40 percent na 33 percent.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

PRAHA. Mnohí Česi pri nákupoch stále vyhľadávajú akčné zľavy a sledujú obsah reklamných letákov. Vlani sa v Česku takto nakúpilo 46,7 % z celkovo predaného potravinárskeho a drogistického tovaru. Obchodníci sa však výšku aj rozsah zliav snažia postupne obmedziť.

V minulom roku podiel tovaru predaného so zľavou prvýkrát klesol, aj keď len o 0,2 %. Medziročne sa znížila aj priemerná zľava, a to o 0,9 percentuálneho bodu na 27,3 %.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vyššie ceny

"Pre obchodníkov sa tak vytvára šanca dávať do zľavových letákov menšie zľavy a menej tovaru. Ťahúňom, ktorý naláka zákazníka do predajne, by do budúcnosti mala byť kvalita tovaru," uviedol na utorkovej (28.3.) tlačovej konferencii českého Zväzu obchodu a cestovného ruchu Zdeněk Skála zo spoločnosti GfK.

Podiel ľudí, ktorí nakupujú podľa reklamných letákov obchodných reťazcov, sa za ostatné tri roky znížil zo 40 % na 33 %. Nahráva tomu konjunktúra a rastúce príjmy väčšiny domácností. Obchodníci však ochotu ľudí míňať využívajú na zvyšovanie cien.

Privátne značky reťazcov

S postupným úbytkom zľavových akcií získavajú aj v Česku na popularite privátne značky, teda lacnejší tovar, ktorý si obchodné reťazce nechávajú vyrábať pod svojím logom. Podiel tejto produkcie na výdavkoch domácností za rýchloobrátkový tovar dosahuje v ČR v súčasnosti 20,9 %, v západnej Európe je však ešte výrazne vyšší.

"Nech je to akokoľvek, ceny pôjdu hore," očakáva prezidentka Zväzu obchodu a cestovného ruchu Marta Nováková. Ako dodala, výrobcovia budú obchodníkov tlačiť, aby zľavových akcií bolo menej a zľavy už nebudú také masívne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 692
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 716
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 962
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 438
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 570
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 561
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 525
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 490
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 014
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 659

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.