Českí obchodníci chcú obmedziť rozsah zliav

Podiel ľudí, ktorí nakupujú podľa reklamných letákov obchodných reťazcov, sa za ostatné tri roky znížil zo 40 percent na 33 percent.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

PRAHA. Mnohí Česi pri nákupoch stále vyhľadávajú akčné zľavy a sledujú obsah reklamných letákov. Vlani sa v Česku takto nakúpilo 46,7 % z celkovo predaného potravinárskeho a drogistického tovaru. Obchodníci sa však výšku aj rozsah zliav snažia postupne obmedziť.

V minulom roku podiel tovaru predaného so zľavou prvýkrát klesol, aj keď len o 0,2 %. Medziročne sa znížila aj priemerná zľava, a to o 0,9 percentuálneho bodu na 27,3 %.

Vyššie ceny

"Pre obchodníkov sa tak vytvára šanca dávať do zľavových letákov menšie zľavy a menej tovaru. Ťahúňom, ktorý naláka zákazníka do predajne, by do budúcnosti mala byť kvalita tovaru," uviedol na utorkovej (28.3.) tlačovej konferencii českého Zväzu obchodu a cestovného ruchu Zdeněk Skála zo spoločnosti GfK.

Podiel ľudí, ktorí nakupujú podľa reklamných letákov obchodných reťazcov, sa za ostatné tri roky znížil zo 40 % na 33 %. Nahráva tomu konjunktúra a rastúce príjmy väčšiny domácností. Obchodníci však ochotu ľudí míňať využívajú na zvyšovanie cien.

Privátne značky reťazcov

S postupným úbytkom zľavových akcií získavajú aj v Česku na popularite privátne značky, teda lacnejší tovar, ktorý si obchodné reťazce nechávajú vyrábať pod svojím logom. Podiel tejto produkcie na výdavkoch domácností za rýchloobrátkový tovar dosahuje v ČR v súčasnosti 20,9 %, v západnej Európe je však ešte výrazne vyšší.

"Nech je to akokoľvek, ceny pôjdu hore," očakáva prezidentka Zväzu obchodu a cestovného ruchu Marta Nováková. Ako dodala, výrobcovia budú obchodníkov tlačiť, aby zľavových akcií bolo menej a zľavy už nebudú také masívne.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 597
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 774
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 189
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 819
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 511
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 071
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 796
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 571
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 119
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 658

Téma: Obchod a nakupovanie


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

KOMENTÁRE

Buďte vďační za Fica. My Česi máme iných komunistov

Komunistická strana Čiech a Moravy je ojedinelým reliktom.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.