Nové odbory v trnavskej automobilke chcú vyššie platy aj príplatky

Odbory budú žiadať pre skúsených zamestnancov priemernú hrubú mzdu 1 500 eur.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Nové Moderné odbory PSA Trnava budú od trnavskej automobilky požadovať zlepšenie pracovných a sociálnych podmienok zamestnancov, vrátane zvýšenia platov.

Tvrdí to predseda prípravného výboru Moderných odborov PSA Trnava Tomáš Kútik, podľa ktorého už majú vypracovaný zoznam požiadaviek. K pondelku pritom podľa neho vstúpilo do novej odborovej organizácie zhruba 150 zamestnancov.

Prioritou novej odborovej organizácie bude podľa Kútika predovšetkým dosiahnuť adekvátne zvýšenie miezd, pričom pre skúsených zamestnancov bude požadovať priemernú hrubú mzdu 1 500 eur.

"Budeme sa snažiť znovu zaviesť platové triedy, nakoľko v súčasnosti je zamestnanec, ktorý už osem rokov podáva kvalitné výkony, ohodnotený v podstate rovnako ako novo zaučený zamestnanec," tvrdí.

Aj za zmeny a rizikovú prácu

Medzi požiadavkami nových odborov bude podľa Kútika tiež zodpovedajúce finančné ohodnotenie za poobedné zmeny a odmeny za nadštandardné alebo rizikové pracovné výkony.

"K dlhodobo neriešeným problémom v podniku patrí aj nedôsledné dodržiavanie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, neúnosné výrobné tempo na linke, ako aj nezmyselné finančné postihy za čerpanie práceneschopnosti alebo ošetrovania člena rodiny," dodal predseda prípravného výboru.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Peugeot sa usadzuje v Trnave čoraz viac, začne vyrábať motory

Zásadným dôvodom pre vznik Moderných odborov PSA Trnava je však podľa Kútika neexistujúca kolektívna zmluva v podniku, ktorá by zamestnancom garantovala kvalitu pracovných podmienok a adekvátne ohodnotenie za pracovný výkon.

"Základná organizácia OZ KOVO PCAS Trnava doposiaľ nedokázala plnohodnotne zastupovať zamestnancov pri zlepšovaní pracovných a platových podmienok. Kolektívna zmluva je nahradená dočasnou menej záväznou rámcovou dohodou s podstatne horšími podmienkami pre zamestnancov oproti kolektívnej zmluve," dodal Kútik.

Ďalšie finančné výhody

Trnavská automobilka PSA Groupe Slovakia pritom len začiatkom marca tohto roka ohlásila, že sa s OZ KOVO po päťmesačných rokovaniach dohodla na navýšení miezd v závode v priemer o 6,3 % v roku 2017.

Dohodnuté mali byť aj ďalšie finančné výhody pre zamestnancov, ktorí v závode odpracovali dlhšie obdobie, ako aj zmeny vo flexibilite pracovného času.

Francúzsky automobilový koncern PSA Peugeot Citroën oznámil svoju strategickú investíciu do fabriky na Slovensku pri Trnave v januári 2003.

Do začatia výroby do závodu automobilka investovala 700 mil. eur. Vlani trnavská automobilka PSA Groupe Slovakia vyrobila 315 050 vozidiel a dosiahla tak nový rekord v objeme výroby.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 727
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 190
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 451
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 437
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 042

Téma: Slovensko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.