Banky, ktoré nechcú stratiť po brexite prístup na trh, musia mať dosť veľkú centrálu

Licenciu na podnikanie získajú len tie, ktoré budú mať dostatok lokálnych zamestnancov a prevádzkovú nezávislosť.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR, AP)

FRANKFURT NAD MOHANOM. Banky z Británie, ktoré po brexite nechcú stratiť prístup na spoločný európsky trh, si budú musieť v Európskej únii (EÚ) vytvoriť dostatočne veľké centrály, ak chcú získať bankovú licenciu.

Vyhlásila to Sabine Lautenschlägerová, podpredsedníčka Rady pre dohľad Európskej centrálnej banky (ECB), ktorá dohliada na finančné ústavy v eurozóne.

Lautenschlägerová doslova uviedla, že banky, ktoré si chcú udržať tzv. pasové práva budú musieť "zapustiť silné korene" v EÚ.

Licenciu na podnikanie získajú len tie, ktoré budú mať dostatok lokálnych zamestnancov a prevádzkovú nezávislosť. Európske licenčné úrady neakceptujú spoločnosti, ktoré budú len "prázdnymi ulitami".

Banky v Londýne môžu v súčasnosti podnikať v celej EÚ vďaka tzv. pasovým právam. Ale o tie prídu, ak Británia uprednostní tzv. tvrdý brexit, teda nielen rozvod s Bruselom, ale aj odchod zo spoločného európskeho trhu.

Európske finančné centrá, ako sú Frankfurt nad Mohanom a Dublin už súťažia o to, kto priláka londýnske banky. Lautenschlägerová je podpredsedníčka Rady, ktorá dohliada na banky v EÚ.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 505
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 144
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 014
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 773
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 139
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 481

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Banky, Brexit

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Dlžníci v Sociálnej poisťovni dostanú viac času na splácanie dlhov

V roku 2016 využilo splátkové kalendáre 890 ľudí, od začiatku tohto roka do konca septembra ich využilo 597 ľudí.

Firmy by mali v inzerátoch zverejňovať platy, navrhuje už aj Smer

Zamestnávateľov nápad nepotešil, vedia, ako by zákon obišli.

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Čína chce do Spojených štátov vyvážať autá značky Trumpchi

Trumpchi by boli vôbec prvé čínske autá na americkom trhu.