Váhostavu hrozí trojročná stopka v obstarávaní

Klamala stavebná firma o majiteľoch? Prečo Širokého priznala až teraz? ÚVO opäť vyšetruje Váhostav, hrozí mu miliónová pokuta a dištanc.

Váhostav s tisíckou zamestnancov v posledných rokoch získava verejné zákazky len v jednotkách miliónov eur, v prípade dištancu by nemohol robiť ani subdodávateľa na verejných stavbách.(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Stavebnej firme Váhostav hrozí trojročný zákaz účasti vo verejných obstarávaniach. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) totiž firmu podozrieva, že neskoro nahlásila do registra skutočných vlastníkov ako majiteľa oligarchu Juraja Širokého

„Spoločnosti Váhostav bolo 23. januára doručené oznámenie o začatí správneho konania a to vo veci uloženia pokuty a zákazu účasti vo verejnom obstarávaní na obdobie troch rokov,“ reagovala na infožiadosť denníka SME predsedníčka úradu Zita Táborská.

Keď sa úradu podarí Váhostavu dokázať, že Širokého nahlásila do registra neskoro, firma dostane pokutu do jedného milióna eur a zároveň musí dostať aj trojročný dištanc.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Široký vlastní Váhostav cez majora z ŠtB

Prepúšťanie a bankrot?

Úrad už 3. januára Váhostav pokutoval za to, že nevedel vysvetliť, kto sú jeho skutoční vlastníci.

V rámci vyšetrovania odhalil, že majiteľom stavebnej firmy je prinajmenšom od vlaňajšieho júla samotný Široký. Váhostav ho nechal do registra zapísať až tento rok v januári, krátko potom, čo dostal 20-tisícovú pokutu.

„Vzhľadom na to, že doteraz v tejto veci nebolo vydané žiadne rozhodnutie, Váhostav sa nebude vyjadrovať k hypotetickým otázkam,“ reagoval hovorca podniku Tomáš Halán na otázku, aký vplyv by naň malo vylúčenie zo štátnych zákaziek.

Riaditeľ Váhostavu Marián Moravčík vlani v marci v rozhovore pre SME priznal, že strata veľkých verejných zákaziek by mohla mať pre firmu vážne následky, spomenul napríklad prepúšťanie.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 727
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 190
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 451
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 437
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 042

Téma: Juraj Široký


Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.