Výsledky prieskumov v tuneli Čebrať na D1 pri Ružomberku budú koncom apríla

Na tomto diaľničnom úseku je v súčasnosti z väčšej časti zastavená výstavba.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Na problematickom a z väčšej časti zastavenom úseku diaľnice D1 pri Ružomberku - z Hubovej po Ivachnovú, prebieha v súčasnosti proces posudzovania vplyvov na životné prostredie a inžiniersko-geologický a hydrogeologický prieskum v tuneli Čebrať.

Tento proces sa podľa hovorkyne Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Evy Žgravčákovej ukončí koncom apríla tohto roka.

Vplyv na životné prostredie

"Na základe výsledkov prieskumu a po vyhodnotení procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie bude definitívne jasné, ako pokračovať ďalej v razení tunela Čebrať a vo výstavbe D1 Hubová - Ivachnová," avizovala Žgravčáková pre TASR.

Na tomto diaľničnom úseku je totiž v súčasnosti z väčšej časti zastavená výstavba. Cesta sa síce začala budovať v roku 2013, počas razenia tunela Čebrať však nastali problémy a vo februári 2015 sa zastavili práce na podstatnej časti cesty pre nepredvídateľné geologické podmienky. Odvtedy sa hľadá riešenie tejto situácie.

"V súčasnej dobe sa pracuje len na mostných konštrukciách, ostatné objekty sú dotknuté zastavením zo strany objednávateľa," priblížila pre TASR Jana Matulajová zo spoločnosti OHL ŽS. Firma spolu so spoločnosťou Váhostav-SK buduje tento úsek za zmluvnú cenu 227,26 milióna eur.

Mala by ušetriť 16 minút

Zduženie má podľa Matulajovej pripravené potrebné kapacity, aby sa mohli ihneď začať práce na novej trase.

"Celý úsek by mohol byť dokončený v roku 2020, za predpokladu štandardnej dĺžky procesu nového posúdenia EIA (vplyvov na životné prostredie) v dotknutom území," doplnila.

Úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová je dlhý vyše 15 kilometrov a po dokončení má vytvoriť obchvat mesta Ružomberok.

Motoristom by mala diaľnica podľa NDS ušetriť 16 minút, v porovnaní s doterajšou jazdou po ceste prvej triedy. Podľa pôvodných plánov mal byť tento úsek dokončený v júni 2017.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 9 538
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 865
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 000
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 261
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 194
  6. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 188
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 017
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 734
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 570
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 147

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

kázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.