Volkswagen má veľké plány, chce prekonávať rekordy

Koncern si stojí za rozhodnutiami a chce zvýšiť svoj podiel na americkom trhu.

Sídlo nemeckého koncernu Volkswagen.(Zdroj: TASR/AP)

WOLFSBURG. Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) si aj tento rok vytýčil veľké ciele napriek tomu, že jeho rovnomenná značka VW zápasí s problémami.

Podľa generálneho riaditeľa VW Matthiasa Müllera, koncern dokáže zvládnuť náklady spojené s emisným škandálom a dal si za cieľ dosiahnuť tento rok lepšie výsledky ako vlani. Upozornil však, že jadro koncernu bude ešte tento rok čeliť problémom.

Napriek tomu šéf VW vzhľadom na vlaňajšie pozitíve výsledky vidí šance na ďalšie zlepšenie. Automobilka totiž minulý rok zaznamenala rekordný základný zisk vďaka značkám Audi a Porsche.

Článok pokračuje pod video reklamou

VW očakáva, že tohoročné tržby celého koncernu prekonajú vlaňajší rekord 217 miliárd eur o približne 4 %. A predpovedá tiež, že základná prevádzková marža, ktorá bola vlani na úrovni 6,7 %, sa bude aj tento rok pohybovať v pásme 6 - 7 %.

Veria, že prekonajú rekordy

Najväčší európsky výrobca áut verí, že sa mu podarí mierne prekonať vlaňajšiu rekordnú produkciu, ktorá dosiahla 10,3 milióna vozidiel.

No zdá sa, že VW zaznamenal len malý pokrok pri riešení najväčšieho škandálu v histórii firmy, ktorú americké úrady na jeseň 2015 obvinili, že falšovala hodnoty emisií niektorých dieselových motorov.

Prečítajte si tiež: Škandál Volkswagenu: Slovensko nevylučuje zvolávacie akcie, ak bude treba

Konkrétne, americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) odhalila, že VW do veľkého počtu áut s naftovým motorom v USA nainštaloval softvér, ktorý počas testovacej fázy umožňuje maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.

Volkswagen neskôr priznal, že po svete jazdí celkovo 11 miliónov vozidiel s problematickým softvérom, väčšina v Európe. VW sa už s úradmi v USA dohodol na odškodnení majiteľov áut a čelí vysokým pokutám po celom svete.

Americký trh ostáva kľúčovým aj naďalej

Prevádzkový zisk rovnomennej značky VW preto vlani klesol na 1,87 miliardy eur z 2,10 miliardy eur v roku 2010. Dôvodom boli vyššie náklady na marketing po odhalení škandálu, ktorý dostal názov dieselgate.

Americký trh však zostáva aj po škandále pre koncern "kľúčovým", uviedol Müller, ktorý verí, že jeho firma tam bude pokračovať v expanzii.

Prečítajte si tiež: Prví Česi žalujú Volkswagen i Škodu pre Dieselgate. Nechápu, prečo Američanov odškodnia

Müller na stretnutí s investormi vyhlásil, že VW si stojí za svojimi investičnými rozhodnutiami a má v úmysle zvýšiť svoj podiel na americkom trhu s autami a hrať na ňom významnejšiu úlohu.

Dodal, že značka VW má len malý podiel na trhu v USA, ktorý je oveľa dôležitejší pre luxusné modely z portfólia skupiny VW, ako sú Porsche a Audi. Nemecká automobilka vyrába vozidlá v závode Chattanooga v štáte Tennessee.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 652
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 698
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 874
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 481
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 564
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 554
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 533
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 494
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 993
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 662

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.