Najlepším mestom na život ostáva Viedeň, Bratislava si pohoršila

V prvej desiatke zostávajú západoeurópske mestá ako Zürich, Mníchov alebo Kodaň.

Zámok Schönbrunn vo Viedni.(Zdroj: flickr/cc/kareszzz)

VIEDEŇ. Viedeň je už ôsmykrát najlepším mestom na život, naopak, najhoršie sa stále žije v Bagdade. Vyplýva to z najnovšieho rebríčka, ktorý zostavuje konzultačná spoločnosť Mercer. Praha si v ňom udržala 69. miesto a je na tom najlepšie zo všetkých miest strednej a východnej Európy. Bratislava si pohoršila oproti vlaňajšku o jednu priečku, skončila na 83. mieste.

Prieskum hodnotí celkom 231 miest. Pri zostavovaní rebríčka Mercer vychádza z desiatok kritérií - hodnotí napríklad politickú stabilitu, úroveň zdravotnej starostlivosti, kriminalitu, možnosti rekreácie alebo kvalitu dopravy v danej lokalite.

V prvej desiatke zostávajú západoeurópske mestá ako Zürich, Mníchov alebo Kodaň, po novom sa na desiatom mieste umiestnil Bazilej. Na tejto pozícii vystriedal austrálske Sydney.

Naopak, globálne centrá ako Londýn, Paríž, Tokio a New York sa opäť nedostali ani medzi najlepších 30 a zaostávajú za väčšinou veľkých miest Nemecka, Škandinávie, Kanady, Nového Zélandu a Austrálie.

O šesť miest sa na 27. miesto v dôsledku teroristických útokov prepadol Brusel, o jedenásť miest si na 133. miesto pohoršil pre politickú nestabilitu Istanbul. V rámci Európy sa podľa prieskumu najhoršie žije v Sarajeve (171. miesto), Tirane (188) a Minsku (189).

Celosvetovo je okrem Bagdadu najhorším mestom na život stredoafrické Bangui, hlavné mesto Haiti Port-au-Prince, jemenské hlavné mesto Saná alebo sudánsky Chartúm. Na siedmom mieste od konca je sýrsky Damask.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 9 674
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 819
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 116
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 291
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 197
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 190
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 016
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 729
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 565
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 174

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

kázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.