Ozdravenie Opla bude podľa expertov rýchle a razantné

Šéf PSA má jasný koncept, ako do roka 2020 urobiť z Opla opäť ziskovú spoločnosť.

Carlos Tavares (vľavo) so šéfom skupiny Opel Karlom Neumannom (v strede) a riaditeľom General motors Danom Ammannom (vpravo).(Zdroj: TASR/AP)

FRANKFURT NAD MOHANOM / GEISLINGEN. Francúzsky koncern PSA Group rýchlo a razantne začne so sanáciou stratových značiek Opel/Vauxhall.

Riaditeľ Inštitútu pre automobilový sektor (IFA) Willi Diez nepovažuje za reálne, aby reštrukturalizáciu ponechal výlučne na vedení Opla.

Prečítajte si tiež: Opel bude francúzsky, Američania sa dohodli s Peugeotom na predaji
Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzska pomoc

"To ešte nikdy pri žiadnej akvizícii nefungovalo," myslí Diez a poukazuje na bolestivé skúsenosti koncernu Daimler pri akvizícii Chrysleru, ktorá sa po rokoch rozpadla.

Šéf PSA Carlos Tavare má podľa jeho názoru jasný koncept, ako do roka 2020 urobiť z Opla opäť ziskovú spoločnosť.

"Francúzi budú napredovať veľmi rýchlo. Tavares v posledných rokoch rýchlo sanoval PSA a rovnako rýchlo nasmeruje aj Opel do tzv. čiernej nuly."

To je však reálne len s pomocou jasných nariadení z Paríža a nasadením francúzskych manažérov v Opli. "Tí presne vedia, ako to v PSA chodí."

Pravdepodobne pôjde predovšetkým o zjednotenie platforiem všetkých modelov značiek Peugeot, Citroën, DS a Opel s množstvom identických dielov. Tým by sa mohli docieliť úspory v zaobstarávaní a produkcii.

Export do zahraničia

Diez je naproti tomu veľmi skeptický k plánom dostať Opel na zahraničné trhy, ktoré pre neho boli doteraz zatvorené.

"Opel je veľmi nemecká a európska značka, ktorú v Číne alebo USA prakticky nikto nepozná."

Na týchto vysoko konkurenčných trhoch je mimoriadne ťažké a hlavne nákladné etablovať novú značku. Opel by sa mal preto spočiatku sústrediť na tie európske trhy, o ktoré zatiaľ nebol veľký záujem, napríklad na Rusko.

Prečítajte si tiež: Francúzi sa spojili s Opelom. Profitovať bude aj Slovensko

Personálne zmeny

V prípade rušenia pracovných miest sa PSA podľa Dieza spoľahne predovšetkým na prirodzenú fluktuáciu ľudí, hoci nevylučuje ani nútené prepúšťanie spojené s odstupným.

V prvom rade preto, že zamestnanci Opla sú do konca roka 2018 chránení kolektívnou zmluvou.

Budúcnosť nemeckých tovární nevidí Diez veľmi pesimisticky, napríklad kmeňová továreň v Rüsselsheime určite prežije a Eisenach zas patrí k najproduktívnejším. Navyše PSA musí niektorý zo závodov premeniť na centrum pre elektrické pohony.

PSA v pondelok 6. marca oficiálne potvrdil prevzatie Opla za 1,3 miliardy eur a za európsku finančnú dcéru General Motors zaplatí ďalších 900 miliónov eur. Celá transakcia sa má zavŕšiť ešte tento rok. Opel spolu so svojou sesterskou značkou Vauxhall zamestnávajú v siedmich európskych krajinách viac než 38-tisíc ľudí, z čoho polovicu v Nemecku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 808
  2. Vizuálny smog je problém 10 210
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 5 369
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 5 223
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 652
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 302
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 276
  8. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 969
  9. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 2 721
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 633

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Opel, Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

Autorská strana Beaty Balogovej

Sme notorickí začiatočníci v tom, ako hovoriť o smrti

Na príchod dieťaťa sa systematicky pripravujeme, ale umieranie ukrývame ako nejaké zlyhanie.

DOMOV

Kiska podľa šéfa SIS nebol kompetentný vedieť o únose

Kompetentná nebola ani prokuratúra.

Neprehliadnite tiež

Nebankovky našli nový biznis model v minipôžičkách za extrémny úrok

Nekalé praktiky pri požičiavaní peňazí nezmizli.

Železnice chcú otestovať mobilnú aplikáciu na dobrovoľníkoch

Šancu má prvých päťsto dobrovoľníkov.

České Tesco utlmí v krajine svoj biznis, skráti otváracie hodiny

Česi údajne v neskorých hodinách nenakupujú.

Turecká kríza podporuje dolár, ten je najsilnejší za uplynulý rok

Prepad tureckej líry negatívne zasiahol euro.