Ozdravenie Opla bude podľa expertov rýchle a razantné

Šéf PSA má jasný koncept, ako do roka 2020 urobiť z Opla opäť ziskovú spoločnosť.

Carlos Tavares (vľavo) so šéfom skupiny Opel Karlom Neumannom (v strede) a riaditeľom General motors Danom Ammannom (vpravo).(Zdroj: TASR/AP)

FRANKFURT NAD MOHANOM / GEISLINGEN. Francúzsky koncern PSA Group rýchlo a razantne začne so sanáciou stratových značiek Opel/Vauxhall.

Riaditeľ Inštitútu pre automobilový sektor (IFA) Willi Diez nepovažuje za reálne, aby reštrukturalizáciu ponechal výlučne na vedení Opla.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Opel bude francúzsky, Američania sa dohodli s Peugeotom na predaji

Francúzska pomoc

"To ešte nikdy pri žiadnej akvizícii nefungovalo," myslí Diez a poukazuje na bolestivé skúsenosti koncernu Daimler pri akvizícii Chrysleru, ktorá sa po rokoch rozpadla.

Šéf PSA Carlos Tavare má podľa jeho názoru jasný koncept, ako do roka 2020 urobiť z Opla opäť ziskovú spoločnosť.

"Francúzi budú napredovať veľmi rýchlo. Tavares v posledných rokoch rýchlo sanoval PSA a rovnako rýchlo nasmeruje aj Opel do tzv. čiernej nuly."

To je však reálne len s pomocou jasných nariadení z Paríža a nasadením francúzskych manažérov v Opli. "Tí presne vedia, ako to v PSA chodí."

Pravdepodobne pôjde predovšetkým o zjednotenie platforiem všetkých modelov značiek Peugeot, Citroën, DS a Opel s množstvom identických dielov. Tým by sa mohli docieliť úspory v zaobstarávaní a produkcii.

Export do zahraničia

Diez je naproti tomu veľmi skeptický k plánom dostať Opel na zahraničné trhy, ktoré pre neho boli doteraz zatvorené.

"Opel je veľmi nemecká a európska značka, ktorú v Číne alebo USA prakticky nikto nepozná."

Na týchto vysoko konkurenčných trhoch je mimoriadne ťažké a hlavne nákladné etablovať novú značku. Opel by sa mal preto spočiatku sústrediť na tie európske trhy, o ktoré zatiaľ nebol veľký záujem, napríklad na Rusko.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Francúzi sa spojili s Opelom. Profitovať bude aj Slovensko

Personálne zmeny

V prípade rušenia pracovných miest sa PSA podľa Dieza spoľahne predovšetkým na prirodzenú fluktuáciu ľudí, hoci nevylučuje ani nútené prepúšťanie spojené s odstupným.

V prvom rade preto, že zamestnanci Opla sú do konca roka 2018 chránení kolektívnou zmluvou.

Budúcnosť nemeckých tovární nevidí Diez veľmi pesimisticky, napríklad kmeňová továreň v Rüsselsheime určite prežije a Eisenach zas patrí k najproduktívnejším. Navyše PSA musí niektorý zo závodov premeniť na centrum pre elektrické pohony.

PSA v pondelok 6. marca oficiálne potvrdil prevzatie Opla za 1,3 miliardy eur a za európsku finančnú dcéru General Motors zaplatí ďalších 900 miliónov eur. Celá transakcia sa má zavŕšiť ešte tento rok. Opel spolu so svojou sesterskou značkou Vauxhall zamestnávajú v siedmich európskych krajinách viac než 38-tisíc ľudí, z čoho polovicu v Nemecku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 360
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 725
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 706
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 500
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 085
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 076
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 823
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 626
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 163
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 748

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

ŠPORT

Liga dostala nový formát, podľa kouča Trnavy bude vyhovovať Slovanu

Prečo sa oplatí sledovať Fortuna ligu?

KOMENTÁRE

Ako sa žije v kraji, kde bane miznú

Vnímajú ich ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom kraji.

Neprehliadnite tiež

Wizz Air: Väčší kufor grátis nebude skôr, lebo treba vyškoliť personál (rozhovor)

Za väčšiu príručnú batožinu si zákazníci leteckej spoločnosti Wizz Air už nebudú musieť platiť, novinku zavedú aerolínie až od konca októbra.

Získať hypotéku je čoraz ťažšie. Čo sa zmenilo?

Banky sa musia pri schvaľovaní hypotéky viac zameriavať a skúmať finančnú situáciu klientov.

Volkswagen, BMW, Audi sú podozrivé z kartelu, zrejme sa dohadovali na cene

Nemecký týždenník Der Spiegel informoval o vzájomnej dohode niekoľkých automobiliek. Mali sa dohadovať na cene aj prístupe.

V Česku sťahujú kečup kvôli nižšiemu obsahu rajčín

Z nevyhovujúcej šarže výrobku bolo na trhu viac ako 14-tisíc kusov.