Ozdravenie Opla bude podľa expertov rýchle a razantné

Šéf PSA má jasný koncept, ako do roka 2020 urobiť z Opla opäť ziskovú spoločnosť.

Carlos Tavares (vľavo) so šéfom skupiny Opel Karlom Neumannom (v strede) a riaditeľom General motors Danom Ammannom (vpravo).(Zdroj: TASR/AP)

FRANKFURT NAD MOHANOM / GEISLINGEN. Francúzsky koncern PSA Group rýchlo a razantne začne so sanáciou stratových značiek Opel/Vauxhall.

Riaditeľ Inštitútu pre automobilový sektor (IFA) Willi Diez nepovažuje za reálne, aby reštrukturalizáciu ponechal výlučne na vedení Opla.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Opel bude francúzsky, Američania sa dohodli s Peugeotom na predaji

Francúzska pomoc

"To ešte nikdy pri žiadnej akvizícii nefungovalo," myslí Diez a poukazuje na bolestivé skúsenosti koncernu Daimler pri akvizícii Chrysleru, ktorá sa po rokoch rozpadla.

Šéf PSA Carlos Tavare má podľa jeho názoru jasný koncept, ako do roka 2020 urobiť z Opla opäť ziskovú spoločnosť.

"Francúzi budú napredovať veľmi rýchlo. Tavares v posledných rokoch rýchlo sanoval PSA a rovnako rýchlo nasmeruje aj Opel do tzv. čiernej nuly."

To je však reálne len s pomocou jasných nariadení z Paríža a nasadením francúzskych manažérov v Opli. "Tí presne vedia, ako to v PSA chodí."

Pravdepodobne pôjde predovšetkým o zjednotenie platforiem všetkých modelov značiek Peugeot, Citroën, DS a Opel s množstvom identických dielov. Tým by sa mohli docieliť úspory v zaobstarávaní a produkcii.

Export do zahraničia

Diez je naproti tomu veľmi skeptický k plánom dostať Opel na zahraničné trhy, ktoré pre neho boli doteraz zatvorené.

"Opel je veľmi nemecká a európska značka, ktorú v Číne alebo USA prakticky nikto nepozná."

Na týchto vysoko konkurenčných trhoch je mimoriadne ťažké a hlavne nákladné etablovať novú značku. Opel by sa mal preto spočiatku sústrediť na tie európske trhy, o ktoré zatiaľ nebol veľký záujem, napríklad na Rusko.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Francúzi sa spojili s Opelom. Profitovať bude aj Slovensko

Personálne zmeny

V prípade rušenia pracovných miest sa PSA podľa Dieza spoľahne predovšetkým na prirodzenú fluktuáciu ľudí, hoci nevylučuje ani nútené prepúšťanie spojené s odstupným.

V prvom rade preto, že zamestnanci Opla sú do konca roka 2018 chránení kolektívnou zmluvou.

Budúcnosť nemeckých tovární nevidí Diez veľmi pesimisticky, napríklad kmeňová továreň v Rüsselsheime určite prežije a Eisenach zas patrí k najproduktívnejším. Navyše PSA musí niektorý zo závodov premeniť na centrum pre elektrické pohony.

PSA v pondelok 6. marca oficiálne potvrdil prevzatie Opla za 1,3 miliardy eur a za európsku finančnú dcéru General Motors zaplatí ďalších 900 miliónov eur. Celá transakcia sa má zavŕšiť ešte tento rok. Opel spolu so svojou sesterskou značkou Vauxhall zamestnávajú v siedmich európskych krajinách viac než 38-tisíc ľudí, z čoho polovicu v Nemecku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  2. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  3. Cestou - necestou
  4. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  5. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  6. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  7. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  8. Zábavný aj sebavedomý
  9. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  10. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  1. Zdravé zuby rovná sa zdravý kôň
  2. Majsterka Európy v silovom trojboji zo SvF STU
  3. Obnova kaštieľa v Malinove
  4. Vklad na kataster vybavíte od marca elektronicky
  5. Nulový úrok pre klientov, ktorí si do mBank prenesú kreditku
  6. Ako inovovať vo vašej firme? Poradí vám odborný seminár
  7. Nové bývanie bez murovania
  8. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  9. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  10. Cestou - necestou
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 19 601
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 9 484
  3. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň 8 665
  4. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 4 480
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 731
  6. Zábavný aj sebavedomý 3 656
  7. Za štadiónom Lokomotívy rastie zaujímavý projekt 2 952
  8. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 2 574
  9. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku 2 442
  10. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 2 305

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody počas sviatkov zatvoria. Dotkne sa to aj tržníc a kín? (10 otázok)

Poslanci v utorok schválili, že sa rozšíri zákaz predaja aj na ďalších 12 sviatkov.

DOMOV

Serbin: Za zavlečenie Kováča mladšieho nikoho neodsúdia

Prokurátor pokladá zrušenie amnestíí za nevyhnutné.

DOMOV

Koaliční lídri budú opäť riešiť Mečiarove amnestie

Zmeny v ústave prerokujú poslanci zrýchlene.

KOMENTÁRE

Ako prispeli k brexitu ľudia z východnej Európy?

K odchodu prispel aj odpor k prisťahovalcom z Poľska či Rumunska.

Neprehliadnite tiež

Menej práce i odchod reštaurácií. Čo brexit prináša už dnes?

Krajina zvažuje napríklad, že bude udeľovať päťročné zamestnanecké víza, ale zároveň chce týmto ľuďom obmedziť prístup k dávkam.

Slovenská ekonomika by mala vzrásť o 3,2 percenta

Prispieť by k tomu mali nové investície v automobilovom priemysle.

Šéfka katastrov obhajuje odmeny nárastom práce a výsledkami

Mária Frindrichová mala vyplatiť vyvoleným zamestnancom odmeny za viac ako milión eur.

Trnavská automobilka plánuje ďalší nábor, do výroby motorov prijme päťsto ľudí

Ľudí začne spoločnosť hľadať na budúci rok. Nové motory v Trnave začne vyrábať v roku 2019


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop