Érsek cestoval RegioJetom. Kontroloval kapacitu vlaku

Ministerstvo malo sťažnosti od cestujúcich, že žlté vlaky na trase jazdia plné.

Minister dopravy Árpád Érsek. (Zdroj: TASR/Michal Svítok)

BRATISLAVA. Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) sa ráno previezol ranným vlakom z Kvetoslavova do Bratislavy, ktorý prevádzkuje súkromný dopravca RegioJet.

Chcel tak vyskúšať kapacitu motorových súprav, ktoré dopravca začína od dnešného dňa nasadzovať na túto trasu.

"Prešiel som celý vlak, áno, boli niektorí ľudia, ktorí stáli, ale v regionálnej doprave je to normálne, keď niekto musí stáť 15 minút. Ale väčšina ľudí bola spokojná," opísal minister po príjazde do Bratislavy.

Plné vlaky kvôli poškodeným súpravám

Po tom, čo sa RegioJetu poškodili tri súpravy pri nehodách, ministerstvo malo sťažnosti od cestujúcich, že vlaky na trase jazdia plné.

Rezort sa tak dohodol s dopravcom, že nasadí na linku štyri ďalšie motorové jednotky. Jeden takýto vlak poskytuje približne 140 miest na sedenie a v časoch špičky ich môže dopravca spájať do dlhých trojsúprav, ktoré spolu ponúknu 420 miest na sedenie.

Podľa hovorcu RegioJetu Aleša Ondrůja má tak spoločnosť v súčasnosti k dispozícii 14 súprav a jednu náhradnú na tejto trase, oproti 12, ktoré jazdili pred nehodami.

"Vieme, že toto nie sú nové súpravy," konštatoval tiež Érsek. Je to však podľa neho dobré pre lepší pocit cestujúcich, aby necestovali "natlačení ako haringy".

"Myslím si, že povedali aj ľudia, že sú z tohto pozitívne prvé dojmy," dodal šéf rezortu dopravy. Dopravca pritom podľa neho avizoval, že vlaky ešte postupne upraví. Podľa Ondrůja by sa mal zmodernizovať interiér súprav.

"Vlakové jednotky rovnakého typu prevádzkuje napríklad dopravca Arriva na diaľkovej linke Nitra - Trenčín - Praha, v Českej republike potom dopravca GW Train Regio na rýchlikovej trase Plzeň - Most a tieto súpravy jazdia tiež na regionálnych spojoch v Spolkovej republike Nemecko, napríklad v Bavorsku, Brandenbursku a ďalších spolkových krajinách," vymenoval Ondrůj.

Požadujú navýšenie kapacity vlakov

Aj keď nasadením týchto súprav by sa mal podľa jeho slov odstrániť najhorší kapacitný problém na trase, dopravca vo všeobecnosti upozorňuje na potrebu navýšenia kapacity na tejto linke.

To však podľa neho závisí od ministerstva dopravy, ktoré si vlaky na trase od súkromného dopravcu objednáva.

Podľa ministra je však aktuálna dĺžka spojených súprav maximálna, akú je možné na trase dosiahnuť.

Peróny na staniciach sú totiž krátke a vlak nemôže byť dlhší ako sú nástupištia. Ministerstvo preto podľa Érseka uvažuje o zdvojkoľajnení tejto trasy, aby sa mohli na linke v budúcnosti viac zahustiť vlaky.

"Ale to nebude za rok, pretože príprava je taká istá, ako keď robíte autostrádu," dodal šéf rezortu dopravy. Otázkou následne podľa neho bude aj to, či trať elektrifikovať. "Ale keď chceme ísť s modernou dobou, musíme rozmýšľať postupne o elektrifikácii celej trate Bratislava - Komárno," uviedol.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 032
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 023
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 330
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 091
  5. Kam do tepla v januári? 1 750
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 472
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 393
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 249
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 865

Téma: Fotky, Fotografie a fotogalérie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Vlaky

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

DOMOV

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

Neprehliadnite tiež

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.

Štát chce pri Jaguari stavať hotel, škôlku aj nákupné centrum

V priemyselnom parku pri Nitre vzniknú nielen fabriky, ale aj občianska vybavenosť pre verejnosť.

Jaguar kúpil pozemky pod fabrikou, štátu sa vrátia desaťtisíce

Britská automobilka plánuje neďaleko Nitry spustiť výrobu svojich vozidiel na konci tohto roka.

Čína zavedie ďalšie špecifické emisné limity pre veľké podniky

Vláda v Pekingu chce pokračovať v boji so znečistením.