Érsek cestoval RegioJetom. Kontroloval kapacitu vlaku

Ministerstvo malo sťažnosti od cestujúcich, že žlté vlaky na trase jazdia plné.

Minister dopravy Árpád Érsek. (Zdroj: TASR/Michal Svítok)

BRATISLAVA. Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) sa ráno previezol ranným vlakom z Kvetoslavova do Bratislavy, ktorý prevádzkuje súkromný dopravca RegioJet.

Chcel tak vyskúšať kapacitu motorových súprav, ktoré dopravca začína od dnešného dňa nasadzovať na túto trasu.

"Prešiel som celý vlak, áno, boli niektorí ľudia, ktorí stáli, ale v regionálnej doprave je to normálne, keď niekto musí stáť 15 minút. Ale väčšina ľudí bola spokojná," opísal minister po príjazde do Bratislavy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Plné vlaky kvôli poškodeným súpravám

Po tom, čo sa RegioJetu poškodili tri súpravy pri nehodách, ministerstvo malo sťažnosti od cestujúcich, že vlaky na trase jazdia plné.

Rezort sa tak dohodol s dopravcom, že nasadí na linku štyri ďalšie motorové jednotky. Jeden takýto vlak poskytuje približne 140 miest na sedenie a v časoch špičky ich môže dopravca spájať do dlhých trojsúprav, ktoré spolu ponúknu 420 miest na sedenie.

Podľa hovorcu RegioJetu Aleša Ondrůja má tak spoločnosť v súčasnosti k dispozícii 14 súprav a jednu náhradnú na tejto trase, oproti 12, ktoré jazdili pred nehodami.

"Vieme, že toto nie sú nové súpravy," konštatoval tiež Érsek. Je to však podľa neho dobré pre lepší pocit cestujúcich, aby necestovali "natlačení ako haringy".

"Myslím si, že povedali aj ľudia, že sú z tohto pozitívne prvé dojmy," dodal šéf rezortu dopravy. Dopravca pritom podľa neho avizoval, že vlaky ešte postupne upraví. Podľa Ondrůja by sa mal zmodernizovať interiér súprav.

"Vlakové jednotky rovnakého typu prevádzkuje napríklad dopravca Arriva na diaľkovej linke Nitra - Trenčín - Praha, v Českej republike potom dopravca GW Train Regio na rýchlikovej trase Plzeň - Most a tieto súpravy jazdia tiež na regionálnych spojoch v Spolkovej republike Nemecko, napríklad v Bavorsku, Brandenbursku a ďalších spolkových krajinách," vymenoval Ondrůj.

Požadujú navýšenie kapacity vlakov

Aj keď nasadením týchto súprav by sa mal podľa jeho slov odstrániť najhorší kapacitný problém na trase, dopravca vo všeobecnosti upozorňuje na potrebu navýšenia kapacity na tejto linke.

To však podľa neho závisí od ministerstva dopravy, ktoré si vlaky na trase od súkromného dopravcu objednáva.

Podľa ministra je však aktuálna dĺžka spojených súprav maximálna, akú je možné na trase dosiahnuť.

Peróny na staniciach sú totiž krátke a vlak nemôže byť dlhší ako sú nástupištia. Ministerstvo preto podľa Érseka uvažuje o zdvojkoľajnení tejto trasy, aby sa mohli na linke v budúcnosti viac zahustiť vlaky.

"Ale to nebude za rok, pretože príprava je taká istá, ako keď robíte autostrádu," dodal šéf rezortu dopravy. Otázkou následne podľa neho bude aj to, či trať elektrifikovať. "Ale keď chceme ísť s modernou dobou, musíme rozmýšľať postupne o elektrifikácii celej trate Bratislava - Komárno," uviedol.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 033
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 431
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 996
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 10 419
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 645
  7. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 518
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  9. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 7 055
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 373

Téma: Árpád Érsek


Článok je zaradený aj do ďalších tém Fotky, Fotografie a fotogalérie, Vlaky

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Európske akciové trhy na začiatku nového týždňa oslabili

Negatívny vplyv mal spor okolo talianskeho rozpočtu.

Ford opäť kritizuje Trumpove clá na dovoz ocele

Clá podľa Fordu spôsobili, že americká oceľ je najdrahšou na svete.

Finančná správa prijíma ďalšie opatrenia v súvislosti s preclievaním tovaru z Ázie

Sprísnené kontroly sa budú týkať položiek, ktoré OLAF nesleduje.