Američania vlani vypili viac vody ako limonády

V rámci boja proti civilizačným chorobám niekoľko amerických miest hlasovalo pre zdanenie limonád.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

NEW YORK. Voda sa vlani stala najpredávanejším produktom na americkom trhu balených nápojov a ukončila tým nadvládu limonád, ktorých predaje stúpali celé desaťročia. Vyplýva to z údajov spoločnosti Beverage Marketing Corp.

Anketa:
Aké balené nápoje najčastejšie nakupujete v obchodoch?
Minerálne vody
22
Sladené bublinkové nápoje
4
Ovocné džúsy
8
Hlasovalo: 34
Hlasovanie otvorené:
od: 10.03.2017 10:08

Tento obrat vysvetľuje obavami zo zdravotných rizík, ktoré konzumácia sladených nápojov prináša.

Spotreba balenej vody v USA vlani dosiahla takmer 149 litrov na osobu, zatiaľ čo spotreba sýtených sladených nápojov predstavovala zhruba 146 litrov na osobu. Pritom ešte na prelome tisícročí priemerný Američan ročne vypil 190 litrov limonády.

Celková spotreba balených nápojov v minulom roku vzrástla zhruba o deväť percent na 48,5 miliardy litrov.

V rámci boja proti civilizačným chorobám, ako je obezita a cukrovka, niekoľko amerických miest v novembri hlasovalo pre zdanenie limonád, uviedla agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 194
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 617
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 584
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 564
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 929
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 876
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 776
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 602
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 578
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 443

Téma: Coca Cola


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan je najväčším favoritom. Zapíše sa do dejín svetovej cyklistiky?

Vlani nebol najväčším favoritom, ale aj tak vyhral.

DOMOV

Lipšic dostal za nehodu z minulého roka podmienečný trest

Súd odsúdil bývalého poslanca Lipšica.

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

SVET

Orbán sa modlí za Merkelovej víťazstvo v nemeckých voľbách

Maďarský premiér sa obáva o eurofondy, ak by voľby vyhralo SPD.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.