Američania vlani vypili viac vody ako limonády

V rámci boja proti civilizačným chorobám niekoľko amerických miest hlasovalo pre zdanenie limonád.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

NEW YORK. Voda sa vlani stala najpredávanejším produktom na americkom trhu balených nápojov a ukončila tým nadvládu limonád, ktorých predaje stúpali celé desaťročia. Vyplýva to z údajov spoločnosti Beverage Marketing Corp.

Anketa:
Aké balené nápoje najčastejšie nakupujete v obchodoch?
Minerálne vody
22
Sladené bublinkové nápoje
4
Ovocné džúsy
8
Hlasovalo: 34
Hlasovanie otvorené:
od: 10.03.2017 10:08

Tento obrat vysvetľuje obavami zo zdravotných rizík, ktoré konzumácia sladených nápojov prináša.

Spotreba balenej vody v USA vlani dosiahla takmer 149 litrov na osobu, zatiaľ čo spotreba sýtených sladených nápojov predstavovala zhruba 146 litrov na osobu. Pritom ešte na prelome tisícročí priemerný Američan ročne vypil 190 litrov limonády.

Celková spotreba balených nápojov v minulom roku vzrástla zhruba o deväť percent na 48,5 miliardy litrov.

V rámci boja proti civilizačným chorobám, ako je obezita a cukrovka, niekoľko amerických miest v novembri hlasovalo pre zdanenie limonád, uviedla agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  3. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  4. Cíťte sa v priestore príjemne
  5. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  7. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  8. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  10. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 6 802
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 107
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 668
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 991
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 703
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 298
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 993
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 979
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 994
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 853

Téma: Coca Cola


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Plavčan vysvetľoval eurofondy, z tlačovky utiekol

Minister školstva zvolal tlačovú konferenciu, na ktorej chcel vysvetliť pochybné dotácie. Dovolil dve otázky pre televíziu a ušiel.

DOMOV

Prieskum: Súčasná koalícia by vládu nezložila, extrémisti klesli

Ak by sa voľby konali v júli, zvíťazil by Smer.

BRATISLAVA

Z Tyršovho nábrežia sa stal kemp pre turistov

Na petržalskej strane Dunaja parkujú karavany, hoci tam nie je kemp.

DOMOV

Šípoš: Rezerva premiéra by mala slúžiť len na krízové stavy

Pri rozdeľovaní dotácií chýba priehľadná súťaž, hovorí Gabriel Šípoš.

Neprehliadnite tiež

Kečup z českého Lidla obsahoval o polovicu menej paradajok, než mal

S privátnou značkou kečupu mal minulý týždeň problém aj Kaufland.

Počet pracujúcich v poľnohospodárstve klesá, platy v tomto odvetví rástli

Priemerná mesačná mzda v poľnohospodárstve dosiahla výšku 702 eur.

Nintendo opäť zarába vďaka konzole Switch

Firme sa darí najmä pre veľký dopyt po konzole Switch.

Slováci dôverujú najviac domácim potravinám, pôvod si všímajú najmä pri mäse

Spotrebitelia vnímajú pôvod slovenských potravín najcitlivejšie pri mäse a pri mliečnych výrobkoch.