Šéf európskych dizajnérov Kia: Novým modelom som si splnil sen

Kórejská automobilka na autosalóne ukázala úplne nové auto. Ide o športový typ auta Kia Stinger

Śéf dizajnér Kia Design Center Europe Gregory Guillaume (Zdroj: Martin Jesný)

Nové auto Kia Stinger bude automobilka ponúkať najmä na americkom trhu. Pre športové autá považuje automobilka Európsky trh za zložitejší.

„Európski zákazníci v tomto segmente nie sú naklonení novinkám. Keď kupujú prémiové autá, majú radšej nemecké, britské alebo talianske značky. Nemajú tak otvorenú myseľ, aby zmenili svoje správanie pri kúpe áut prémiovej kvality,“ hovorí šéf európsky šéfdizajnérov automobilky Kia GREGORY GUILLAUME v rozhovore pre SME, ktorý vznikol na ženevskom autosalóne.

V poslednom období môžeme vidieť, že Kia je jedna z mnohých automobiliek, ktorá diferencuje svoj prístup k svojim zákazníkom. Rozdeľuje autá pre bežné použitie v mestách a pre športové použitie. Je to zámer?

Článok pokračuje pod video reklamou

„Mienime ostať automobilkou, ktorá vyrába autá pre čo najviac zákazníkov. Ponúkame im autá ako Kia Picanto či Kia Sorento. Ponúkame množstvo produktov, ktoré umožnia, aby sa zákazníci u nás našli a pridávame ďalšie. Nie je teda pre nás problém ponúknuť aj auto ako je Kia Stinger.“

Práve Kia Stinger je novinkou vo vašom portfóliu.

„Áno, je to nový produkt s novým dizajnom. Ide naozaj o športové auto. Ukazuje možnosti, kam sa Kia môže ďalej vyvíjať a posúvať.“

Tím, v ktorom ste jedným z kľúčových ľudí, kompletne zmenil reč značky Kia. Je Kia Stinger imidžový model, ktorý môže byť vrcholom vývoja automobilky?

„Kia nie je značka, ktorá vyvíja autá bez ekonomickej návratnosti. Nerobíme to preto naše potešenie.

Veríme, že každé auto je ekonomicky návratné. Ukazujeme to aj pri tomto type auta. Je to športové auto, ale veríme, že má šancu byť úspešné.“

Európski zákazníci však o takéto autá veľmi záujem nejavia.

„Áno, máte pravdu. Európsky trh je pre tento typ áut veľmi náročný. Očakávame však, že toto auto budeme predávať aj v Európe, no hlavný záber bude na americký trh.“

Čo teda očakávate od európskeho trhu?

„Na európskom trhu môžeme zmeniť pohľad ľudí na Kiu. Keď uvidia novú Kia Stinger opýtajú sa: ´Toto je Kia?´“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4V22 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4V22 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Ženeva 2017, Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chorvátsky novinár pre SME: Nie som šťastný z futbalového úspechu

Tréner Zlatko Dalič premrhal možnosť zmeniť veci.

DOMOV

Expert: Nerozumiem, ako mohla skládka pri Vassal Eko fungovať tak dlho

Odpadová legislatíva je nastavená dobre.

Neprehliadnite tiež

Premlčané právo zo spotrebiteľskej zmluvy nebude možné vymáhať

Rezort navrhuje, aby premlčané právo zo spotrebiteľskej zmluvy nebolo možné vymáhať ani platne zabezpečiť.

Lajčák vníma dohodu o voľnom obchode medzi EÚ a Japonskom ako dobrú správu

Japonsko a EÚ podpísali dohodu o voľnom obchode, ktorá sa bude vzťahovať na tretinu globálnej ekonomiky.

Uber už investoval v Mexiku viac ako 500 miliónov dolárov.

Mexiko je štvrtým najväčším trhom Uberu z hľadiska počtu jázd.

Umelo vyrobené mäso by sa mohlo objaviť v reštauráciách už za tri roky

Firma Mosa Meat už pred piatimi rokmi predstavila laboratórne vyrobený hovädzí burger.