Francúzi sa spojili s Opelom. Profitovať bude aj Slovensko

V Trnave francúzska automobilka vyrába Peugeot 208, Citroën C3 a Citroën C3 Picasso.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Slovensko, ktoré je už dnes automobilovou veľmocou, si môže v blízkej budúcnosti ešte viac polepšiť. Taký dosah môže mať nedávne spojenie francúzskeho automobilového koncernu PSA Groupe s nemeckou automobilkou Opel.

„Profitovať bude celá Európa. Fabriky prejdú inováciou, aby vyrábali najlepšie automobily budúcnosti, ktoré budú lákavé pre zákazníkov. Je to stratégia výhodná nielen pre kupujúcich,“ odpovedal francúzsky premiér Bernard Cazeneuve na otázku RTVS, či zo spojenia bude ťažiť aj Slovensko.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Opel bude francúzsky, Američania sa dohodli s Peugeotom na predaji

Aj pre dodávateľov

Práve v Trnave je výrobný závod francúzskeho koncernu. Aktuálne v ňom vyrába tri modely Peugeot 208, Citroën C3 a Citroën C3 Picasso, pričom jeho výrobná kapacita je približne 360-tisíc áut ročne.

S výnimkou posledného modelu ide všetko o malé mestské autá segmentu B, na ktoré sa trnavský závod špecializuje. Do tejto kategórie spadá aj Opel Corsa, ktorý sa najmä pre stredoeurópsky trh vyrába v nemeckom v Eisenachu.

„Úvahy nie sú vôbec nereálne,“ konštatoval nedávno analytik Slovenského automobilového inštitútu Martin Jesný.

Obe automobilky môžu nadviazať na spoluprácu, ktorú chceli spustiť pred niekoľkými rokmi. Na jar 2012 americký koncern kúpil sedem percent vo francúzskej automobilke. V tom čase sa špekulovalo aj o možnom vplyve tohto obchodu na Slovensko.

Okrem samotného závodu by to mohlo pomôcť aj subdodávateľom. Tí by podľa Jaroslava Holečeka zo Zväzu automobilového priemyslu mohli získať ďalšiu možnosť svojho rozvoja.„Otvorí sa možnosť dodávať pre ďalšiu značku, pre ktorú momentálne nemali možnosť dodávať,“ konštatoval Holeček pre RTVS.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Zmena po desaťročiach

Kúpu Opela oznámil francúzsky koncern začiatkom týždňa. Americkému koncernu za Opel zaplatí 2,2 miliardy eur, teda asi 2,3 miliardy dolárov. Opel patril do amerického koncernu 88 rokov.

Spojením by obe automobilky mohli do roku 2026 ušetriť spolu do 1,7 miliardy eur. Zároveň by mali tvoriť prevádzkovú maržu do roku 2020 vo výške dvoch percent, do roku 2026 šesť percent.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 994
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 698
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 667
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 279
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 754
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 662
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 423
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 896
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 886
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník, meškanie môže byť nakoniec aj rok.

Mladé páry zaskočila správa o zrušení lacných hypoték, VÚB už núka riešenie

Od januára mladí ľudia nedostanú nižšiu splátku, zľavu si budú môcť vybaviť inak.

Protischránkový register má prvú obeť, vypovedali nájom bratislavskej stanice

ŽSR oznámili, že odstupujú od zmluvy s firmou Transprojekt.

Guvernér Wisconsinu odobril finančnú injekciu pre taiwanský Foxconn

Taiwanský výrobca elektroniky Foxconn Technology Group získa v hotovosti takmer tri miliardy dolárov.