Francúzi sa spojili s Opelom. Profitovať bude aj Slovensko

V Trnave francúzska automobilka vyrába Peugeot 208, Citroën C3 a Citroën C3 Picasso.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Slovensko, ktoré je už dnes automobilovou veľmocou, si môže v blízkej budúcnosti ešte viac polepšiť. Taký dosah môže mať nedávne spojenie francúzskeho automobilového koncernu PSA Groupe s nemeckou automobilkou Opel.

„Profitovať bude celá Európa. Fabriky prejdú inováciou, aby vyrábali najlepšie automobily budúcnosti, ktoré budú lákavé pre zákazníkov. Je to stratégia výhodná nielen pre kupujúcich,“ odpovedal francúzsky premiér Bernard Cazeneuve na otázku RTVS, či zo spojenia bude ťažiť aj Slovensko.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Opel bude francúzsky, Američania sa dohodli s Peugeotom na predaji

Aj pre dodávateľov

Práve v Trnave je výrobný závod francúzskeho koncernu. Aktuálne v ňom vyrába tri modely Peugeot 208, Citroën C3 a Citroën C3 Picasso, pričom jeho výrobná kapacita je približne 360-tisíc áut ročne.

S výnimkou posledného modelu ide všetko o malé mestské autá segmentu B, na ktoré sa trnavský závod špecializuje. Do tejto kategórie spadá aj Opel Corsa, ktorý sa najmä pre stredoeurópsky trh vyrába v nemeckom v Eisenachu.

„Úvahy nie sú vôbec nereálne,“ konštatoval nedávno analytik Slovenského automobilového inštitútu Martin Jesný.

Obe automobilky môžu nadviazať na spoluprácu, ktorú chceli spustiť pred niekoľkými rokmi. Na jar 2012 americký koncern kúpil sedem percent vo francúzskej automobilke. V tom čase sa špekulovalo aj o možnom vplyve tohto obchodu na Slovensko.

Okrem samotného závodu by to mohlo pomôcť aj subdodávateľom. Tí by podľa Jaroslava Holečeka zo Zväzu automobilového priemyslu mohli získať ďalšiu možnosť svojho rozvoja.„Otvorí sa možnosť dodávať pre ďalšiu značku, pre ktorú momentálne nemali možnosť dodávať,“ konštatoval Holeček pre RTVS.

Prečítajte si tiež: Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Zmena po desaťročiach

Kúpu Opela oznámil francúzsky koncern začiatkom týždňa. Americkému koncernu za Opel zaplatí 2,2 miliardy eur, teda asi 2,3 miliardy dolárov. Opel patril do amerického koncernu 88 rokov.

Spojením by obe automobilky mohli do roku 2026 ušetriť spolu do 1,7 miliardy eur. Zároveň by mali tvoriť prevádzkovú maržu do roku 2020 vo výške dvoch percent, do roku 2026 šesť percent.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 899
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 846
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 17 539
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 117
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 540
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 627
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 436
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 474
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 091
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 639

Téma: Život v meste


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovensko, Opel, Samospráva

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

Neprehliadnite tiež

Najnižšia miera nezamestnanosti bola v júni v okrese Galanta

Miera evidovanej nezamestnanosti v júni tohto roku vzrástla na 5,43 percenta.

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.