Francúzi sa spojili s Opelom. Profitovať bude aj Slovensko

V Trnave francúzska automobilka vyrába Peugeot 208, Citroën C3 a Citroën C3 Picasso.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Slovensko, ktoré je už dnes automobilovou veľmocou, si môže v blízkej budúcnosti ešte viac polepšiť. Taký dosah môže mať nedávne spojenie francúzskeho automobilového koncernu PSA Groupe s nemeckou automobilkou Opel.

„Profitovať bude celá Európa. Fabriky prejdú inováciou, aby vyrábali najlepšie automobily budúcnosti, ktoré budú lákavé pre zákazníkov. Je to stratégia výhodná nielen pre kupujúcich,“ odpovedal francúzsky premiér Bernard Cazeneuve na otázku RTVS, či zo spojenia bude ťažiť aj Slovensko.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Opel bude francúzsky, Američania sa dohodli s Peugeotom na predaji

Aj pre dodávateľov

Práve v Trnave je výrobný závod francúzskeho koncernu. Aktuálne v ňom vyrába tri modely Peugeot 208, Citroën C3 a Citroën C3 Picasso, pričom jeho výrobná kapacita je približne 360-tisíc áut ročne.

S výnimkou posledného modelu ide všetko o malé mestské autá segmentu B, na ktoré sa trnavský závod špecializuje. Do tejto kategórie spadá aj Opel Corsa, ktorý sa najmä pre stredoeurópsky trh vyrába v nemeckom v Eisenachu.

„Úvahy nie sú vôbec nereálne,“ konštatoval nedávno analytik Slovenského automobilového inštitútu Martin Jesný.

Obe automobilky môžu nadviazať na spoluprácu, ktorú chceli spustiť pred niekoľkými rokmi. Na jar 2012 americký koncern kúpil sedem percent vo francúzskej automobilke. V tom čase sa špekulovalo aj o možnom vplyve tohto obchodu na Slovensko.

Okrem samotného závodu by to mohlo pomôcť aj subdodávateľom. Tí by podľa Jaroslava Holečeka zo Zväzu automobilového priemyslu mohli získať ďalšiu možnosť svojho rozvoja.„Otvorí sa možnosť dodávať pre ďalšiu značku, pre ktorú momentálne nemali možnosť dodávať,“ konštatoval Holeček pre RTVS.

Prečítajte si tiež: Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Zmena po desaťročiach

Kúpu Opela oznámil francúzsky koncern začiatkom týždňa. Americkému koncernu za Opel zaplatí 2,2 miliardy eur, teda asi 2,3 miliardy dolárov. Opel patril do amerického koncernu 88 rokov.

Spojením by obe automobilky mohli do roku 2026 ušetriť spolu do 1,7 miliardy eur. Zároveň by mali tvoriť prevádzkovú maržu do roku 2020 vo výške dvoch percent, do roku 2026 šesť percent.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 485
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 991
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 492
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 751
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 198
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 601
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 314
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 7 305
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 441
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 964

Téma: Život v meste


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovensko, Opel, Samospráva

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

DOMOV

Prieskum: Fico je lepší ako Pellegrini len pre voličov Smeru

Pellegrini prekonáva Fica u 52 percent ľudí.

PRIMÁR

Záchranár: Aj samotné stláčanie hrudníka dokáže zachrániť život

Rozhovor s prezidentom Červeného kríža.

Neprehliadnite tiež

Rýchlostná trať len pre Slovensko nemá veľký význam, tvrdí ministerstvo

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo je v prípade projektu vysokorýchlostnej trate skeptický.

Izrael je podľa USA výborné miesto pre investície do technológií

USA zvýšia svoju účasť na infraštrukturálnych projektoch v Izraeli.

Inštitút pre dopravu kritizuje meškanie pri výstavbe diaľnic

Inštitút má výhrady aj k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

Bernaťák: Osobitný odvod pre reťazce je ešte predmetom diskusie

Akákoľvek panika je v prípade osobitného odvodu podľa Bernaťáka zbytočná.

Britské firmy sa podľa prieskumu pripravujú na tvrdý brexit

Slabý pokrok v rokovaniach medzi Londýnom a Bruselom ohrozuje firmy aj ekonomiku.