PARÍŽ. Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour zaznamenal za minulý rok pokles zisku. Dôvodom boli slabšie tržby na domácom trhu aj v Ázii.
Najväčší maloobchodný reťazec v Európe oznámil, že jeho čistý zisk vlani klesol o 24 % na 746 miliónov eur z 977 miliónov eur v roku 2015.
Upravený zisk, teda bez mimoriadnych položiek a po prepočítaní na akciu, sa znížil na 1,03 eura z 1,11 eur/akcia predvlani.
Prevádzkový zisk Carrefouru v roku 2016 klesol o 3,2 % na 2,35 miliardy eur a zaostal za odhadmi analytikov, ktorí očakávali, že dosiahne 2,37 miliardy eur.
Na domácom, francúzskom trhu sa prevádzkový zisk reťazca znížil až o 13,4 % na 1,93 miliardy eur.
Globálne tržby Carrefouru vlani vzrástli o 2,7 % na 76,6 miliardy eur. Ale vo Francúzsku tržby klesli o 1,1 % na 35,9 miliardy eur. V Európe ako celku sa obrat spoločnosti takmer nezmenil a stúpol len o 0,1 % na 56 miliárd eur.
Na rozvíjajúcich sa trhoch sa tržby Carrefouru zvýšili o 9,8 % na 20,7 miliardy eur, z toho v Ázii však klesli o 3,6 %.
Vedenie reťazca navrhlo vyplatiť za minulý rok dividendy vo výške 70 centov na akciu. V roku 2017 chce Carrefour dosiahnuť nárast tržieb 3 % až 5 % pri konštantných menových kurzoch.