LONDÝN. Britský obchodný reťazec Marks & Spencer sa ospravedlnil za slová na etikete, ktorými poukazoval na výhody pevnejšieho lemu na detskom oblečení.
Použil slová "menej práce pre maminku", čo je podľa kritikov diskriminačné, pretože to navodzuje dojem, že zašívať vedia iba ženy. Vedenie reťazca tak slogan zmení, uviedla organizácia Thomson Reuters Foundation.
Marks & Spencer chce zavrieť všetky obchody na Slovensku ČítajteNa twitteri sa objavil obrázok etikety, ktorú reťazec použil pri viacerých druhoch školského oblečenia pre chlapcov a dievčatá. "Zosilnené okraje vydržia dlhšie, takže maminka bude mať menej práce".
Spoločnosť, ktorá sa špecializuje na predaj odevov a potravín, a ktorá má po svete približne 1380 predajní, podľa kritikov prejavila svoje prehistorické myslenie. Vychádza podľa nich zo staromódneho konceptu, že zašívať vedia iba ženy.
"Upadáme do lenivých stereotypov. Máme rok 2017 a je čas uznať, že aj otcovia vedia zašívať," povedala Sam Smethersová zo spoločnosti Fawcett Society, ktorá chráni práva žien.
Matt O'Connor z organizácie Fathers 4 Justice, ktorá obhajuje rovnaké práva rodičov, slová na etikete označil za neprijateľný prejav sexizmu.
Podľa neho má reťazec použiť slová "mamy a otcovia", prípadne "rodičia". O'Connor má ale výhrady aj voči názvu spoločnosti Mothercare, ktorá sa špecializuje na tehotenské výrobky a detský tovar. "A kde je Fathercare?" pýta sa aktivista.