Opel bude francúzsky, Američania sa dohodli s Peugeotom na predaji

Francúzsky PSA Group zaplatí za automobilku 2,2 miliardy eur. Opel majiteľa mení po desaťročiach.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Automobilka Opel už nebude patriť pod americký automobilový koncern General Motors.

Dohodol sa na jej predaji s francúzskym PSA Group. Dohodu o transakcii v hodnote 2,2 miliardy eur potvrdili v pondelok obe firmy.

Týmto krokom sa francúzska automobilka, ktorá má svoj závod aj v Trnave, stane druhou najväčšou automobilkou v Európe. Francúzom by mal vzrásť podiel na predaji vo výške 16 percent. Volkswagenu ostane podiel na trhu vo výške 24 percent.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Mečiarova korzička aj superrýchly rodinný sedan. Pozrite si najznámejšie autá Opela

Zaplatia miliardy eur

Obchod zahŕňa okrem získania samotného Opela aj jeho značku Vauxhall, pod ktorým automobilka predávala svoje autá vo Veľkej Británii.

Opel je síce v posledných rokoch v strate, stále je to však kvalitná automobilka.

Boris Tomčiak, Finlord

„Sme presvedčení, že obrat Opela a Vauxhallu sa výrazne urýchli s našou podporou. Po tom, ako už vytvorili spoločne víťazné výrobky pre európsky trh, vieme, že Opel Vauxhall je tým správnym smerom,“ napísal vo vyhlásení generálny riaditeľ PSA Group Carlos Tavares.

Opel patril do amerického koncernu 90 rokov. General Motors stratí predajom Opela na odpise 4,5 až 5 miliardy eur. Opel od roku 2010 nazbieral dlhy vo výške osem miliárd eur.

Spojením by obe automobilky mohli do roku 2026 ušetriť spolu do 1,7 miliardy eur. Zároveň by mali tvoriť prevádzkovú maržu do roku 2020 vo výške dvoch percent, do roku 2026 šesť percent.

V porovnaní s Opelom majú Francúzi na výrobu malých áut oveľa nižšie náklady. Najmä náklady na výrobu Opela Corsa, ktorý sa pre stredoeurópske krajiny vyrába v nemeckom Eisenachu, sú pomerne vysoké. Dôvodom sú najmä platy tamojších zamestnancov, ale aj postavenie odborov.

Kúpou Opela sa bude zrejme francúzsky koncern snažiť znížiť počet zamestnancov, zmraziť platy či využívať svoje inžinierstvo. Tavares francúzsku automobilku vytiahol z čistých strát v roku 2012. V roku 2015 už bol francúzsky koncern v zisku.

„Manažment PSA dospel k názoru, že do roku 2026 by vďaka spojeniu mohol na nákladoch, takže nákup je pre PSA skutočne výhodný,“ mieni analytik spoločnosti Finlord Boris Tomčiak.

Keď sa Opel začlení do koncernu, môže to mať aj výhodu pre zákazníkov. S príchodom nových modelov sa zákazníci podľa Tomčiaka môžu tešiť na rýchlejšiu implementáciu technologických noviniek.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Opel je na predaj. O jeho kúpe rokuje Peugeot-Citroen

Druhý najväčší výrobca

Spojenie Opela s francúzsky PSA Group nie je novinka. Na jar 2012 americký koncern kúpil sedem percent vo francúzskej automobilke. Už vtedy obe automobilky pripustili dosah na výrobu malých áut. V tom čase sa špekulovalo aj o možnom vplyve tohto obchodu na Slovensko.

Kúpou Opela by mohol mať osoh aj trnavský závod. V budúcnosti by sa mohol v ňom vyrábať Opel Corsa. Ide o malé mestské auto, na ktoré sa trnavský závod špecializuje.

Francúzska automobilka na Slovensku vlani vyrobila 315-tisíc áut. V závode sa vyrába Peugeot 208, Citroën C3, ktorého výrobu spustila automobilka len vlani na jeseň, a Citroën C3 Picasso.

S výnimkou posledného modelu ide o autá segmentu B, teda malé mestské autá. Na túto oblasť sa trnavský závod francúzskeho koncernu zameriava. Práve nástupca Citroën C3 Picasso prejde z Trnavy do španielskej Zaragozy, teda závodu Opela.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 021
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 945
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 059
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 660
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 541
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 394
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 071
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 005
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 819
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sedel s mafiánmi, pozná sa s poslancom. Šéfa sekcie Carga minister podržal

Minister Árpád Érsek sa zastal sekčného šéfa Carga Fazekaša, ktorý sedel s mafiánmi. Známa je už aj identita posledného muža z fotografie.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

SVET

Zomrel masový vrah Charles Manson

Manson zomrel vo väzení prirodzenou smrťou.

Neprehliadnite tiež

Štátne Cargo reaguje na Ficov balíček, chce znížiť príspevky zamestnancom

Zmeny v príspevkoch predstavili traja poslanci za stranu Smer, prihlásil sa k nim aj premiér a minister práce.

Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.