Érsek: Spoplatnenie bratislavského obchvatu bude aktuálne, až keď sa postaví

Ani v súčasnosti nie je obchvat spoplatnený.

Minister dopravy Árpád Érsek.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Otázka, či spoplatniť pre nákladné autá obchvat Bratislavy alebo nie, bude aktuálna až po tom, ako sa tento projekt dostavia.

V nedeľnej relácii televízie TA3 V politike to uviedol minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

"Máme na to štyri roky, aby sme rozmýšľali nad tým, či ho spoplatniť alebo nie," priblížil šéf rezortu dopravy. Pripomenul, že ani v súčasnosti nie je obchvat spoplatnený.

O tom, ako bude spoplatnenie vyzerať po dokončení PPP projektu (projektu verejno-súkromného partnerstva) na obchvat, čiže časti diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, je preto podľa neho teraz predčasné hovoriť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Otázka spoplatnenia

Minister tak reagoval na otázku svojho oponenta v diskusii, poslanca opozičnej SaS Miroslava Ivana. Toho zaujímalo, ako bude vyzerať spoplatnenie tohto projektu v budúcnosti, keďže štúdia realizovateľnosti podľa neho s platbami nákladných áut počítala, a to pri ročnom výnose 6 miliónov eur.

Pokiaľ však štát chce nákladné autá presunúť na obchvat, Ivan by navrhoval buď spoplatniť tento úsek polovičnými sadzbami mýta, alebo ho nespoplatňovať vôbec. "Ak toto spoplatníme, tak asi sa nám tam vodiči hrnúť nebudú a budú zase používať ten úsek, ktorý nie je spoplatnený," argumentoval poslanec.

Zároveň kritizoval aj príliš všeobecné termíny pri výstavbe tohto projektu. Chýbajú mu pri stavbe jednotlivé míľniky, ako napríklad dokončenie zemných prác či pri moste cez Dunaj dokončenie pilierov a podobne.

Minister Érsek však reagoval, že obchvat sa stavia podľa takzvanej žltej knihy FIDIC-u, čiže naprojektuj a postav. Isté míľniky však podľa neho pri stavbe sú, okrem toho štát momentálne koncesionárovi nič neplatí.

"Začneme im platiť po dokončení cesty," dodal šéf rezortu dopravy. A ak ju stavbári nedokončia včas, môžu dostať aj sankcie. Prípravné práce na stavbe však podľa ministra postupujú, aktuálne sa robia prekládky sietí či výrub stromov.

O pokutách za absenciu diaľničnej známky

Diskutujúci sa venovali aj téme pokút pre vodičov osobných áut za jazdu po spoplatnených cestách bez diaľničnej známky. Minister priznal, že pri vymáhaní pokút od slovenských motoristov nastali najprv isté technické problémy a pokút bolo aj veľa. "Teraz si myslím, že sa to už rozbehlo," avizoval Érsek.

Čo sa týka zahraničných vodičov, od ktorých Slovensko momentálne nemôže vymáhať pokuty za jazdu bez e-známky, minister podľa vlastných slov otvoril túto tému aj v Európskej komisii (EK) počas slovenského predsedníctva. Keďže však takýto systém diaľničných známok momentálne funguje len v niektorých krajinách, majú si to podľa Érseka riešiť tieto štáty samostatne.

Maďarsko zvolilo spôsob vymáhania pokút cez právnické kancelárie v jednotlivých štátoch. Podľa Érseka však existuje precedens, keď takáto pokuta neobstávala pred súdom. Poslanec Ivan ale zároveň apeloval na vládu, aby tento problém riešila, lebo po vypršaní dvojročnej lehoty už pokuty nebude možné vymáhať. "Jeden a pol roka máme preč a za chvíľu sú to dva, a potom ich už nebudeme môcť od nich vymáhať," zdôraznil.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  4. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  5. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  6. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  7. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  7. Virtuálne sídlo v Bratislave
  8. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  9. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  10. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 825
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 994
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 220
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 756
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 436
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 605
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 258
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 302
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 672
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 976

Téma: Árpád Érsek


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zsuzsová bola aj pri podpisovej akcii, ktorá mohla pomôcť Kočnerovi vstúpiť do politiky

Vstup do politiky ohlásil kontroverzný podnikateľ vlani v lete. O mesiac neskôr začal jeho kamarát Tóth zbierať podpisy pre svoju stranu.

Dobré ráno

Dobré ráno: Zúri v Smere občianska vojna?

Hovorí sa o napätí medzi premiérom a šéfom strany Smer.

Zdenko Krajčír

Dôchodkový strop je nezmysel. Existuje aj rozumné riešenie

Súčasný návrh je v rozpore s dlhodobou udržateľnosťou verejných financií.

ŠPORT

Messi si zlomil ruku. Ovplyvnil tým najslávnejšie derby

Futbalisti Real Madrid nevyhrali už päť zápasov.

Neprehliadnite tiež

Kríza v Turecku zasahuje aj nemecký priemysel

Turecké hospodárstvo je oslabené a postihlo to aj dôležitý automobilový sektor.

Veľké firmy by mohli za elektrinu platiť menej, domácnosti si priplatia

Štát na nižšie ceny pre podniky vyčlenil 40 miliónov eur.

Rýchlostná trať len pre Slovensko nemá veľký význam, tvrdí ministerstvo

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo je v prípade projektu vysokorýchlostnej trate skeptický.

Izrael je podľa USA výborné miesto pre investície do technológií

USA zvýšia svoju účasť na infraštrukturálnych projektoch v Izraeli.

Inštitút pre dopravu kritizuje meškanie pri výstavbe diaľnic

Inštitút má výhrady aj k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.