Érsek: Spoplatnenie bratislavského obchvatu bude aktuálne, až keď sa postaví

Ani v súčasnosti nie je obchvat spoplatnený.

Minister dopravy Árpád Érsek.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Otázka, či spoplatniť pre nákladné autá obchvat Bratislavy alebo nie, bude aktuálna až po tom, ako sa tento projekt dostavia.

V nedeľnej relácii televízie TA3 V politike to uviedol minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

"Máme na to štyri roky, aby sme rozmýšľali nad tým, či ho spoplatniť alebo nie," priblížil šéf rezortu dopravy. Pripomenul, že ani v súčasnosti nie je obchvat spoplatnený.

O tom, ako bude spoplatnenie vyzerať po dokončení PPP projektu (projektu verejno-súkromného partnerstva) na obchvat, čiže časti diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, je preto podľa neho teraz predčasné hovoriť.

Otázka spoplatnenia

Minister tak reagoval na otázku svojho oponenta v diskusii, poslanca opozičnej SaS Miroslava Ivana. Toho zaujímalo, ako bude vyzerať spoplatnenie tohto projektu v budúcnosti, keďže štúdia realizovateľnosti podľa neho s platbami nákladných áut počítala, a to pri ročnom výnose 6 miliónov eur.

Pokiaľ však štát chce nákladné autá presunúť na obchvat, Ivan by navrhoval buď spoplatniť tento úsek polovičnými sadzbami mýta, alebo ho nespoplatňovať vôbec. "Ak toto spoplatníme, tak asi sa nám tam vodiči hrnúť nebudú a budú zase používať ten úsek, ktorý nie je spoplatnený," argumentoval poslanec.

Zároveň kritizoval aj príliš všeobecné termíny pri výstavbe tohto projektu. Chýbajú mu pri stavbe jednotlivé míľniky, ako napríklad dokončenie zemných prác či pri moste cez Dunaj dokončenie pilierov a podobne.

Minister Érsek však reagoval, že obchvat sa stavia podľa takzvanej žltej knihy FIDIC-u, čiže naprojektuj a postav. Isté míľniky však podľa neho pri stavbe sú, okrem toho štát momentálne koncesionárovi nič neplatí.

"Začneme im platiť po dokončení cesty," dodal šéf rezortu dopravy. A ak ju stavbári nedokončia včas, môžu dostať aj sankcie. Prípravné práce na stavbe však podľa ministra postupujú, aktuálne sa robia prekládky sietí či výrub stromov.

O pokutách za absenciu diaľničnej známky

Diskutujúci sa venovali aj téme pokút pre vodičov osobných áut za jazdu po spoplatnených cestách bez diaľničnej známky. Minister priznal, že pri vymáhaní pokút od slovenských motoristov nastali najprv isté technické problémy a pokút bolo aj veľa. "Teraz si myslím, že sa to už rozbehlo," avizoval Érsek.

Čo sa týka zahraničných vodičov, od ktorých Slovensko momentálne nemôže vymáhať pokuty za jazdu bez e-známky, minister podľa vlastných slov otvoril túto tému aj v Európskej komisii (EK) počas slovenského predsedníctva. Keďže však takýto systém diaľničných známok momentálne funguje len v niektorých krajinách, majú si to podľa Érseka riešiť tieto štáty samostatne.

Maďarsko zvolilo spôsob vymáhania pokút cez právnické kancelárie v jednotlivých štátoch. Podľa Érseka však existuje precedens, keď takáto pokuta neobstávala pred súdom. Poslanec Ivan ale zároveň apeloval na vládu, aby tento problém riešila, lebo po vypršaní dvojročnej lehoty už pokuty nebude možné vymáhať. "Jeden a pol roka máme preč a za chvíľu sú to dva, a potom ich už nebudeme môcť od nich vymáhať," zdôraznil.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 475
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 099
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 628
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 454
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 098
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 001
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 907
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 799
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 611
  10. Inteligencia vo všetkom 1 537

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Prečo prežívame v napätí francúzske voľby

O čo pôjde v druhom kole prezidentských volieb?

KOMENTÁRE

Hľadá sa dodatočný argument pre operáciu Gaulieder II

V demokraciách odvolávajú opoziční politici (trebárs) ministra vnútra.

DOMOV

Prezident Kiska cestuje do Bratislavy vlakom

Prezident nastúpil na IC v Poprade.

Neprehliadnite tiež

Medzinárodný menový fond vyzdvihol ekonomické výsledky Slovenska

Išlo predovšetkým o výsledky hospodárenia.

Érsek potápa súťaž na vlaky do Bystrice, obnovuje rýchliky do Košíc cez Zvolen

Ministerstvo dopravy zrušilo vo februári súťaž na vlaky medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Mali priniesť lepšie služby a nižšie ceny

Richter: Máme záujem pracovať so znevýhodnenými skupinami

Minister zdôraznil, že je potrebné sa zamerať na absolventov evidovaných na úradoch práce.

Mihál: Školil som ženy z úradu práce, nik im nevysvetlil nový zákon

Minister práce Ján Richter chce do konca roka nezamestnanosť znížiť na 7-percent.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop