Érsek: Spoplatnenie bratislavského obchvatu bude aktuálne, až keď sa postaví

Ani v súčasnosti nie je obchvat spoplatnený.

Minister dopravy Árpád Érsek.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Otázka, či spoplatniť pre nákladné autá obchvat Bratislavy alebo nie, bude aktuálna až po tom, ako sa tento projekt dostavia.

V nedeľnej relácii televízie TA3 V politike to uviedol minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

"Máme na to štyri roky, aby sme rozmýšľali nad tým, či ho spoplatniť alebo nie," priblížil šéf rezortu dopravy. Pripomenul, že ani v súčasnosti nie je obchvat spoplatnený.

O tom, ako bude spoplatnenie vyzerať po dokončení PPP projektu (projektu verejno-súkromného partnerstva) na obchvat, čiže časti diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, je preto podľa neho teraz predčasné hovoriť.

Otázka spoplatnenia

Minister tak reagoval na otázku svojho oponenta v diskusii, poslanca opozičnej SaS Miroslava Ivana. Toho zaujímalo, ako bude vyzerať spoplatnenie tohto projektu v budúcnosti, keďže štúdia realizovateľnosti podľa neho s platbami nákladných áut počítala, a to pri ročnom výnose 6 miliónov eur.

Pokiaľ však štát chce nákladné autá presunúť na obchvat, Ivan by navrhoval buď spoplatniť tento úsek polovičnými sadzbami mýta, alebo ho nespoplatňovať vôbec. "Ak toto spoplatníme, tak asi sa nám tam vodiči hrnúť nebudú a budú zase používať ten úsek, ktorý nie je spoplatnený," argumentoval poslanec.

Zároveň kritizoval aj príliš všeobecné termíny pri výstavbe tohto projektu. Chýbajú mu pri stavbe jednotlivé míľniky, ako napríklad dokončenie zemných prác či pri moste cez Dunaj dokončenie pilierov a podobne.

Minister Érsek však reagoval, že obchvat sa stavia podľa takzvanej žltej knihy FIDIC-u, čiže naprojektuj a postav. Isté míľniky však podľa neho pri stavbe sú, okrem toho štát momentálne koncesionárovi nič neplatí.

"Začneme im platiť po dokončení cesty," dodal šéf rezortu dopravy. A ak ju stavbári nedokončia včas, môžu dostať aj sankcie. Prípravné práce na stavbe však podľa ministra postupujú, aktuálne sa robia prekládky sietí či výrub stromov.

O pokutách za absenciu diaľničnej známky

Diskutujúci sa venovali aj téme pokút pre vodičov osobných áut za jazdu po spoplatnených cestách bez diaľničnej známky. Minister priznal, že pri vymáhaní pokút od slovenských motoristov nastali najprv isté technické problémy a pokút bolo aj veľa. "Teraz si myslím, že sa to už rozbehlo," avizoval Érsek.

Čo sa týka zahraničných vodičov, od ktorých Slovensko momentálne nemôže vymáhať pokuty za jazdu bez e-známky, minister podľa vlastných slov otvoril túto tému aj v Európskej komisii (EK) počas slovenského predsedníctva. Keďže však takýto systém diaľničných známok momentálne funguje len v niektorých krajinách, majú si to podľa Érseka riešiť tieto štáty samostatne.

Maďarsko zvolilo spôsob vymáhania pokút cez právnické kancelárie v jednotlivých štátoch. Podľa Érseka však existuje precedens, keď takáto pokuta neobstávala pred súdom. Poslanec Ivan ale zároveň apeloval na vládu, aby tento problém riešila, lebo po vypršaní dvojročnej lehoty už pokuty nebude možné vymáhať. "Jeden a pol roka máme preč a za chvíľu sú to dva, a potom ich už nebudeme môcť od nich vymáhať," zdôraznil.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  5. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  6. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  7. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  8. Accessible Urban Living
  9. RPSP – A good intention ruined by execution
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 9 172
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 725
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 625
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 520
  5. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 435
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 240
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 826
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 587
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 554
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 340

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Zmenou Otčenáša môže pápež zmeniť cirkev k lepšiemu

Pápež sa správa sa ako kritický teológ.

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Mal som nejakú víziu a zrazu nič

Spoločnosti si je schopná zvoliť kohokoľvek.

Neprehliadnite tiež

Platnosť ročnej diaľničnej známky sa zatiaľ meniť nebude

Liberáli žiadali, aby ročná diaľničná známka platila 365 dní od dňa úhrady.

Eustream upravil pre výbuch v Rakúsku prepravný režim, dodávky sú bez obmedzení

Rakúska polícia vyzýva vodičov, aby sa miestu nešťastia, na ktorom zasahujú záchranári a hasiči, vyhli.

Britom sa brexit za žiadnych okolností neoplatí, tvrdí prestížny americký inštitút

Británii by bolo lepšie mimo EÚ iba v prípade trojstrannej dohody o voľnom obchode medzi Britániou, USA a EÚ.

Bitcoin zažíva búrlivé obdobie: jeho cena opakovane strmo rastie a následne klesá

Za celý tento rok sa kurz bitcoinu zvýšil takmer 20-násobne vďaka miliónom nových investorov.

Príplatky za nočnú či víkendovú prácu zrejme budú, návrh je v 2. čítaní

Zvýšenie príplatkov by sa malo týkať aj zamestnancov pracujúcich na dohodu.