Kórejci plnia pivnice Valtíc aj Mikulova, zachutilo im moravské víno

Kórejci zatiaľ južnou Moravou väčšinou len preletia.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR - Michal Svítok)

BRNO. Moravské pivnice sa tešia čoraz väčšiemu záujmu kórejských turistov. Ich počet vlani vzrástol až o 25 %. Prilákala ich cielená reklamná kampaň. Vinárom sa tiež podarilo prelomiť ľady aj pri obchodnej spolupráci.

Agentúra CzechTourism vlani spolu s kórejskou cestovnou kanceláriou Hana Tour pripravili minulý rok kampaň, ktorá lákala Kórejcov na južnú Moravu.

V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa počet kórejských turistov na južnej Morave vlani zvýšil až o 25 %. Takýto skok urobili minulý rok v štatistikách zahraničných návštevníkov vlani už len Nemci, konštatuje portál iDNES.cz.

Nezotrvávajú dlho

Kórejci zatiaľ južnou Moravou väčšinou len preletia, v priemere tu totiž prenocujú jednu až dve noci. Ale aj to je pre tento kraj úspech.

"Kórejci sú veľmi pracovití a v rovnakom tempe, v akom pracujú, prežívajú aj dovolenku. Keď už vyrazia do Európy, chcú vidieť čo najviac za čo najkratší čas. Preto je veľký úspech, že k Prahe alebo Českému Krumlovu zaradili aj južnú Moravu," uviedla Monika Perďochová z Centrály cestovného ruchu južnej Moravy, ktorá minulý týždeň prezentovala juhomoravskú ponuku zástupcom cestovných kancelárií v Soule a v prímorskom letovisku Busan.

Kórejčania sú druhou najpočetnejšou skupinou zahraničných návštevníkov Salónu vín vo Valticiach, kde sa prezentuje stovka najlepších vín z celej krajiny. A v budúcnosti by v pivniciach valtického zámku mohlo byt ázijských turistov ešte viac. Svedčia o tom ohlasy z Kórey.

"Výsledky individuálnych rokovaní so zástupcami najdôležitejších kórejských kancelárií sú veľmi nádejné," komentuje schôdzky Pavel Krška, riaditeľ Národného vinárskeho centra, ktoré Salón vín organizuje.

Lákadlo pre turistov

Cieľom vinárov na Morave je, aby minimálne 20 až 30 % zahraničných turistov v Česku navštívilo aj ich región. A nie sú bež šancí.

Turisti z Ázie totiž hľadajú nové miesta pre poznávanie. "Kórejský trh zreje a je na ňom cítiť hlad po nových destináciách. Kórejci oceňujú predovšetkým romantický ráz našich zachovalých historických miest, hudbu, pivo, bábky, ale aj pôvodnú kultúru a tradície," uviedla generálna riaditeľka agentúry CzechTourism Monika Palatková.

Juhomoravský kraj sa chce udržať v hľadáčiku kórejských kancelárií aj v nasledujúcich mesiacoch. A vinárom sa tiež podarilo prelomiť ľady. Kórejci sa totiž čoraz viac zaujímajú o moravské víno. Nielen ako turisti, ale aj ako bežní spotrebitelia. Už pred rokom sa niekoľko moravských vinárov spojilo do exportného združenia Wine of Czech. Spoločná značka má otvoriť Morave juhokórejský trh s vínom.

"Trh s vínom je v Južnej Kórei veľmi mladý. Ešte pred 20 rokmi to bol nedostupný produkt. Teraz jeho dovoz a spotreba každoročne rastú. Napriek tomu nie je ľahké sa tam presadiť," povedal šéf projektu Wine of Czech Michal Solařík.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 599
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 776
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 186
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 818
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 508
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 071
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 796
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 569
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 118
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 658

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.