Kórejci plnia pivnice Valtíc aj Mikulova, zachutilo im moravské víno

Kórejci zatiaľ južnou Moravou väčšinou len preletia.

Mladý vodič šoféroval opitý. Ilustračné foto(Zdroj: TASR - Michal Svítok)

BRNO. Moravské pivnice sa tešia čoraz väčšiemu záujmu kórejských turistov. Ich počet vlani vzrástol až o 25 %. Prilákala ich cielená reklamná kampaň. Vinárom sa tiež podarilo prelomiť ľady aj pri obchodnej spolupráci.

Agentúra CzechTourism vlani spolu s kórejskou cestovnou kanceláriou Hana Tour pripravili minulý rok kampaň, ktorá lákala Kórejcov na južnú Moravu.

V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa počet kórejských turistov na južnej Morave vlani zvýšil až o 25 %. Takýto skok urobili minulý rok v štatistikách zahraničných návštevníkov vlani už len Nemci, konštatuje portál iDNES.cz.

Nezotrvávajú dlho

Kórejci zatiaľ južnou Moravou väčšinou len preletia, v priemere tu totiž prenocujú jednu až dve noci. Ale aj to je pre tento kraj úspech.

"Kórejci sú veľmi pracovití a v rovnakom tempe, v akom pracujú, prežívajú aj dovolenku. Keď už vyrazia do Európy, chcú vidieť čo najviac za čo najkratší čas. Preto je veľký úspech, že k Prahe alebo Českému Krumlovu zaradili aj južnú Moravu," uviedla Monika Perďochová z Centrály cestovného ruchu južnej Moravy, ktorá minulý týždeň prezentovala juhomoravskú ponuku zástupcom cestovných kancelárií v Soule a v prímorskom letovisku Busan.

Kórejčania sú druhou najpočetnejšou skupinou zahraničných návštevníkov Salónu vín vo Valticiach, kde sa prezentuje stovka najlepších vín z celej krajiny. A v budúcnosti by v pivniciach valtického zámku mohlo byt ázijských turistov ešte viac. Svedčia o tom ohlasy z Kórey.

"Výsledky individuálnych rokovaní so zástupcami najdôležitejších kórejských kancelárií sú veľmi nádejné," komentuje schôdzky Pavel Krška, riaditeľ Národného vinárskeho centra, ktoré Salón vín organizuje.

Lákadlo pre turistov

Cieľom vinárov na Morave je, aby minimálne 20 až 30 % zahraničných turistov v Česku navštívilo aj ich región. A nie sú bež šancí.

Turisti z Ázie totiž hľadajú nové miesta pre poznávanie. "Kórejský trh zreje a je na ňom cítiť hlad po nových destináciách. Kórejci oceňujú predovšetkým romantický ráz našich zachovalých historických miest, hudbu, pivo, bábky, ale aj pôvodnú kultúru a tradície," uviedla generálna riaditeľka agentúry CzechTourism Monika Palatková.

Juhomoravský kraj sa chce udržať v hľadáčiku kórejských kancelárií aj v nasledujúcich mesiacoch. A vinárom sa tiež podarilo prelomiť ľady. Kórejci sa totiž čoraz viac zaujímajú o moravské víno. Nielen ako turisti, ale aj ako bežní spotrebitelia. Už pred rokom sa niekoľko moravských vinárov spojilo do exportného združenia Wine of Czech. Spoločná značka má otvoriť Morave juhokórejský trh s vínom.

"Trh s vínom je v Južnej Kórei veľmi mladý. Ešte pred 20 rokmi to bol nedostupný produkt. Teraz jeho dovoz a spotreba každoročne rastú. Napriek tomu nie je ľahké sa tam presadiť," povedal šéf projektu Wine of Czech Michal Solařík.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 069
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 247
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 13 196
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 927
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 657
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 788
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 407
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 806
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 576
  10. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 3 395

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Američania spozorneli. Slovenské kosatce sú hodné Oscara

Babičkina čipka, Zlatovláska či Bratislavský princ nie sú názvy rozprávok, ale originálne odrody irisov a gladiol, ktoré získali prestížne svetové ocenenia.

DOMOV

Architekt: Nikde som nezažil to, čo na Námestí slobody

Socializmus architektovi neprekáža, dôležitá je funkčnosť.

TECH

Pozerať ale, nedotýkať sa. Pľuzgiernik je náš najjedovatejší chrobák

O prvé miesto sa delí so svojimi príbuznými.

Neprehliadnite tiež

Trump sa na summite prihlásil k voľnému trhu, obavy však zostali

Na stretnutí G7 došlo rýchlo k zhode, že sa musí zachovať otvorený globálny trh.

Doprava a logistika

Nafta je najlacnejšia v tomto roku, kamionisti môžu výrazne ušetriť

Priemerná cena sa pohybuje na úrovni 1,11 eura za liter. Cena pod touto úrovňou bola v polovici decembra - stála 1,09 eur za liter.

Namiesto sudov potrubie. Na nemeckom festivale stavajú pivovod

Pivovodom je možné prepraviť 400-tisíc litrov piva.