Kórejci plnia pivnice Valtíc aj Mikulova, zachutilo im moravské víno

Kórejci zatiaľ južnou Moravou väčšinou len preletia.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

BRNO. Moravské pivnice sa tešia čoraz väčšiemu záujmu kórejských turistov. Ich počet vlani vzrástol až o 25 %. Prilákala ich cielená reklamná kampaň. Vinárom sa tiež podarilo prelomiť ľady aj pri obchodnej spolupráci.

Agentúra CzechTourism vlani spolu s kórejskou cestovnou kanceláriou Hana Tour pripravili minulý rok kampaň, ktorá lákala Kórejcov na južnú Moravu.

V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa počet kórejských turistov na južnej Morave vlani zvýšil až o 25 %. Takýto skok urobili minulý rok v štatistikách zahraničných návštevníkov vlani už len Nemci, konštatuje portál iDNES.cz.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nezotrvávajú dlho

Kórejci zatiaľ južnou Moravou väčšinou len preletia, v priemere tu totiž prenocujú jednu až dve noci. Ale aj to je pre tento kraj úspech.

"Kórejci sú veľmi pracovití a v rovnakom tempe, v akom pracujú, prežívajú aj dovolenku. Keď už vyrazia do Európy, chcú vidieť čo najviac za čo najkratší čas. Preto je veľký úspech, že k Prahe alebo Českému Krumlovu zaradili aj južnú Moravu," uviedla Monika Perďochová z Centrály cestovného ruchu južnej Moravy, ktorá minulý týždeň prezentovala juhomoravskú ponuku zástupcom cestovných kancelárií v Soule a v prímorskom letovisku Busan.

Kórejčania sú druhou najpočetnejšou skupinou zahraničných návštevníkov Salónu vín vo Valticiach, kde sa prezentuje stovka najlepších vín z celej krajiny. A v budúcnosti by v pivniciach valtického zámku mohlo byt ázijských turistov ešte viac. Svedčia o tom ohlasy z Kórey.

"Výsledky individuálnych rokovaní so zástupcami najdôležitejších kórejských kancelárií sú veľmi nádejné," komentuje schôdzky Pavel Krška, riaditeľ Národného vinárskeho centra, ktoré Salón vín organizuje.

Lákadlo pre turistov

Cieľom vinárov na Morave je, aby minimálne 20 až 30 % zahraničných turistov v Česku navštívilo aj ich región. A nie sú bež šancí.

Turisti z Ázie totiž hľadajú nové miesta pre poznávanie. "Kórejský trh zreje a je na ňom cítiť hlad po nových destináciách. Kórejci oceňujú predovšetkým romantický ráz našich zachovalých historických miest, hudbu, pivo, bábky, ale aj pôvodnú kultúru a tradície," uviedla generálna riaditeľka agentúry CzechTourism Monika Palatková.

Juhomoravský kraj sa chce udržať v hľadáčiku kórejských kancelárií aj v nasledujúcich mesiacoch. A vinárom sa tiež podarilo prelomiť ľady. Kórejci sa totiž čoraz viac zaujímajú o moravské víno. Nielen ako turisti, ale aj ako bežní spotrebitelia. Už pred rokom sa niekoľko moravských vinárov spojilo do exportného združenia Wine of Czech. Spoločná značka má otvoriť Morave juhokórejský trh s vínom.

"Trh s vínom je v Južnej Kórei veľmi mladý. Ešte pred 20 rokmi to bol nedostupný produkt. Teraz jeho dovoz a spotreba každoročne rastú. Napriek tomu nie je ľahké sa tam presadiť," povedal šéf projektu Wine of Czech Michal Solařík.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 232
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 197
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 070
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 341
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 116
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 6 723
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 417
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 668
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 835
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 124

Téma: Česká republika


Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Vieme, prečo Noční vlci kladú vence

Manévre sme videli kvôli utečencom i Sorosovi. Pri Vlkoch, nohy vyložené.

Neprehliadnite tiež

Trump obvinil EÚ a Čínu z menovej manipulácie

Trumpovi sa nepáčia rastúce úrokové sadzby v USA.

Koľko stojí presťahovanie bytu. Pripravte si stovky eur

Nízke ceny sťahovania od 100 eur sú len lákadlom, na cenu sa nabalia rôzne príplatky.

Poslať peniaze možno aj v obchode, poplatky sú vysoké

Službu spustil reťazec ešte minulý rok.