BRATISLAVA. Natália Vargová z Bratislavy patrí medzi ľudí, ktorým chce káblová spoločnosť UPC zmeniť službu a zvýšiť cenu.
V posledných mesiacoch platila za internet 12,90 eura, ale teraz jej chcú aktivovať balík s vyššou rýchlosťou za 14,44 eura.
Zdražovanie akceptuje, ale čo ju zaskočilo, je spôsob, akým s ňou komunikujú.
„Keď nám prišiel list od UPC, zisťovali sme, čo obsahuje nový balík. To, čo nám ponúkajú, je vlastne Optický internet 75, ktorý majú bežne za 14,90 eura,“ hovorí Natália.
S manželom si všimli, že tento balík obsahuje aj základnú ponuku televíznych staníc a chceli vedieť, či budú mať televíziu takisto v cene.
Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC? ČítajteTu však narazili na problém, s ktorým sa zákazníci UPC v posledných dňoch stretávajú veľmi často. Dostali úplne protichodné informácie.
„Prvý operátor UPC nám povedal, že základnú ponuku televíznych staníc máme už teraz, stačí sa len pripojiť. Druhý nám povedal, že ak chceme aj televíziu, musíme súčasnú zmluvu zrušiť, urobiť novú a okrem 14,90 mesačne budeme platiť aj 1,90 eura za modem. Tretí operátor v podstate zopakoval to, čo druhý, ale nespomenul modem,“ vraví Natália.
Keďže sa na sociálnych sieťach nahromadilo množstvo otázok, na ktoré UPC nestíha reagovať, rozhodli sme sa nájsť na niektoré odpovede.
1. Kde dostanem odpovede na svoje otázky, keď mi UPC neodpisuje na e-maily ani na správy na facebooku?
Spoločnosť UPC tvrdí, že sa na ňu zákazníci môžu obrátiť cez infolinku, e-maily, listy, facebook alebo môžu prísť do zákazníckeho strediska.
V praxi je to však zložitejšie, firma dostáva v posledných dňoch stovky podnetov a nestíha ich vybavovať tak rýchlo, ako by si ľudia želali.
Napríklad čitateľ Peter zavolal na infolinku, pretože nesúhlasí s ponúknutým balíkom a chcel by prejsť na lacnejší.
Operátorka mu však povedala, že toto rieši iné oddelenie a ona si len zapíše jeho údaje. Vraj sa mu ozvú do troch až štyroch pracovných dní.
Čitateľ Ladislav sa na zákaznícku linku ani nedovolal, lebo bola opakovane obsadená. Preto napísal príspevok na facebookovú stránku UPC, kde ho požiadali, aby im poslal súkromnú správu. Na tú už neodpísali.
Asi najistejšie je preto ísť do zákazníckeho centra, no napríklad v Bratislave je len jedno. Aj tu sa tvoria dlhé rady a zákazníci UPC v diskusiách píšu, že to tam vyzerá ako po pandémii.