Európska komisia schválila financovanie výstavby obchvatu Žiliny

Po dobudovaní úseku D3 by mali motoristi v porovnaní s jazdou po súbežných cestách prvej triedy ušetriť tri a pol minúty.

Hlinkovo námestie v Žiline. (Zdroj: BRANISLAV KOSCELNÍK)

BRATISLAVA. Európska komisia vo štvrtok schválila financovanie projektu rozostavanej diaľnice D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno. Táto investícia získala ako druhý dopravný projekt v Európe nezávislé hodnotenie kvality od technických poradcov Európskej únie JASPERS, čo výrazne urýchlilo schvaľovací proces.

Diaľničný úsek D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno bude súčasťou obchvatu Žiliny, ktorý sa napája na diaľnicu D1. "Jeho dokončenie netrpezlivo očakávajú obyvatelia mesta, ktorým ušetrí čas strávený v zápchach. Tento úsek diaľnice D3 je zároveň dôležitou súčasťou dopravného spojenia s Poľskom," povedal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most - Híd).

Projekt D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno v dĺžke 4,3 kilometra sa stal druhým slovenským schváleným veľkým projektom (nad 75 mil. eur). Európska komisia ešte vlani v septembri minulého roka schválila Slovensku prvý veľký projekt, a to druhú fázu výstavby diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka. Obidva projekty sú súčasťou Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020, ktorý je v rámci SR lídrom v kontrahovaní, ako aj čerpaní európskych fondov.

Úsek D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno patrí medzi technicky najnáročnejšie na Slovensku. "Prakticky celá jeho trasa totiž vedie buď po mostoch alebo cez tunel. Začiatok úseku je v priamom napojení na úsek D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov. Následne premosťuje estakádou Hričovskú priehradu a vchádza do tunela Považský Chlmec," uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká. Úsek má byť odovzdaný do užívania v októbri tohto roka. Na projekt je schválených 165 mil. eur z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) nedávno informovala, že práce na stavbe úseku D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno pomaly finišujú. Súčasťou úseku je dvojrúrový tunel Považský Chlmec v dĺžke 2 218 metrov a estakáda v dĺžke 1,5 kilometra ponad vodnú nádrž Hričov. Estakáda stojí na 57 pilieroch, z nich 35 je vo vode. Po dobudovaní úseku D3 by mali motoristi v porovnaní s jazdou po súbežných cestách prvej triedy ušetriť tri a pol minúty.

Úsek D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno je vo výstavbe od leta 2014 a pôvodne mal byť ukončený v júni tohto roku. Zhotoviteľ požiadal o predĺženie lehoty výstavby do septembra. Úsek stavia konzorcium stavebných spoločností EuroviaSK, a. s., Košice, Hochtief CZ, a. s., Praha a SMS, a. s., Banská Bystrica (predtým Stavby mostov Slovakia). Diaľnicu sa zaviazali postaviť za 254,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (305,88 mil. eur vrátane dane).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. Bratislava gets a new public space and park
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  10. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 080
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 826
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 098
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 852
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 760
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 545
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 472
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 458
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 378
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 224

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španielska polícia zastavila druhý útok, zabila päť útočníkov

Pásy s výbušninami zastrelených mužov boli atrapami.

KOMENTÁRE

Španieli čakali, že sa to stane už skôr. Čo robiť teraz?

Ani Španielsko sa nevie brániť proti koordinovaným vražedným útokom.

DOMOV

Horúčavy sa končia. Príde ochladenie aj dážď

Meteorologická jeseň sa začína už prvého septembra.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

Neprehliadnite tiež

Bony dávali za rodinné zlato. Pred 60. rokmi otvorili v Bratislave prvý Tuzex

Koncom 80. rokov minulého storočia bolo na území Československej socialistickej republiky 170 predajní Tuzexu.

Takmer všetky pohonné látky v uplynulom týždni zdraželi

Ceny 95-oktánového benzínu a motorovej nafty sa zvýšili už tretí týždeň po sebe.

Odmietla nosiť podpätky, tak ju vyhodili. V práci vyberá oblečenie šéf

Tesná košeľa či obtiahnutá sukňa. Nepohodlné oblečenie dokáže znížiť produktivitu práce zamestnanca.

Podpora mladých pri hypotékach sa daňovým bonusom zjednoduší, tvrdí Kažimír

Podpora hypotekárneho bývania pre mladých by mala byť po novom pre ľudí jednoduchšia a menej administratívne náročná.