Európska komisia schválila financovanie výstavby obchvatu Žiliny

Po dobudovaní úseku D3 by mali motoristi v porovnaní s jazdou po súbežných cestách prvej triedy ušetriť tri a pol minúty.

Hlinkovo námestie v Žiline. (Zdroj: BRANISLAV KOSCELNÍK)

BRATISLAVA. Európska komisia vo štvrtok schválila financovanie projektu rozostavanej diaľnice D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno. Táto investícia získala ako druhý dopravný projekt v Európe nezávislé hodnotenie kvality od technických poradcov Európskej únie JASPERS, čo výrazne urýchlilo schvaľovací proces.

Diaľničný úsek D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno bude súčasťou obchvatu Žiliny, ktorý sa napája na diaľnicu D1. "Jeho dokončenie netrpezlivo očakávajú obyvatelia mesta, ktorým ušetrí čas strávený v zápchach. Tento úsek diaľnice D3 je zároveň dôležitou súčasťou dopravného spojenia s Poľskom," povedal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most - Híd).

Projekt D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno v dĺžke 4,3 kilometra sa stal druhým slovenským schváleným veľkým projektom (nad 75 mil. eur). Európska komisia ešte vlani v septembri minulého roka schválila Slovensku prvý veľký projekt, a to druhú fázu výstavby diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka. Obidva projekty sú súčasťou Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020, ktorý je v rámci SR lídrom v kontrahovaní, ako aj čerpaní európskych fondov.

Úsek D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno patrí medzi technicky najnáročnejšie na Slovensku. "Prakticky celá jeho trasa totiž vedie buď po mostoch alebo cez tunel. Začiatok úseku je v priamom napojení na úsek D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov. Následne premosťuje estakádou Hričovskú priehradu a vchádza do tunela Považský Chlmec," uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká. Úsek má byť odovzdaný do užívania v októbri tohto roka. Na projekt je schválených 165 mil. eur z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) nedávno informovala, že práce na stavbe úseku D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno pomaly finišujú. Súčasťou úseku je dvojrúrový tunel Považský Chlmec v dĺžke 2 218 metrov a estakáda v dĺžke 1,5 kilometra ponad vodnú nádrž Hričov. Estakáda stojí na 57 pilieroch, z nich 35 je vo vode. Po dobudovaní úseku D3 by mali motoristi v porovnaní s jazdou po súbežných cestách prvej triedy ušetriť tri a pol minúty.

Úsek D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno je vo výstavbe od leta 2014 a pôvodne mal byť ukončený v júni tohto roku. Zhotoviteľ požiadal o predĺženie lehoty výstavby do septembra. Úsek stavia konzorcium stavebných spoločností EuroviaSK, a. s., Košice, Hochtief CZ, a. s., Praha a SMS, a. s., Banská Bystrica (predtým Stavby mostov Slovakia). Diaľnicu sa zaviazali postaviť za 254,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (305,88 mil. eur vrátane dane).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 751
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 190
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 354
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 164
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 573
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 487
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 810
  8. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 756
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 883
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 017

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

Výročie vraždy si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti.

KOMENTÁRE

Kažimír bude musieť siahnuť pod vankúš, aby naplnil Ficove sľuby

Bez zásahu do rozpočtu to nepôjde.

Neprehliadnite tiež

Trump zrušil Obamov zákaz ťažiť ropu pri pobrežiach

Obama krátko pred svojím odchodom z funkcie zakázal ťažbu pre ochranu životného prostredia.

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop