V Česku chcú vlaky s rýchlosťou 300 km/h. Poslanci žiadajú trate pre rýchlovlaky

Poslanci predložili vláde zoznam krokov, ako má ďalej postupovať pri príprave rýchlych spojov.

Ilustračné foto.(Zdroj: FOTO - TASR/AP)

PRAHA. Téma zvýšenia rýchlosti vlakov v Česku spojila dopravných expertov vládnych i opozičných strán v dolnej komore parlamentu.

Presadili uznesenie, v ktorom dali vláde veľkú úlohu. Už do roku 2025 by mala zabezpečiť, "aby v dopravnej obsluhe došlo k revolúcii. Bude to najvýznamnejší projekt pre budúce desaťročia".

Rýchliky by mali jazdiť rýchlosťou až 300 km/h. Správa železničnej dopravnej cesty (SŽDC) a ministerstvo dopravy chcelo stavať trate na maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Poslanci predložili vláde zoznam krokov, ako má ďalej postupovať pri príprave rýchlych spojov.

Poslanec Martin Kolovratník uviedol, že je reálne, aby sa v prípade zrýchleného projektovania začalo stavať už v roku 2025. Doteraz premiér uvádzal, že sa dielo začne realizovať najskôr v roku 2035.

"Stratili sme 26 rokov vývoja, budeme doháňať len zaostávanie," povedal poslanec Karel Šidlo. "Dostávame sa do pozície zakomplexovanej krajiny, ktorá má veľmi zlú povesť s výstavbou dopravnej infraštruktúry," tvrdí poslanec František Laudát.

Poslanci sa postavili proti pretváraniu súčasných tratí na vyššiu rýchlosť. Žiadajú celkom novú sieť. V Česku je teraz maximálna rýchlosť vlakov 160 km/h.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  2. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  3. Cestou - necestou
  4. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  5. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  6. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  7. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  8. Zábavný aj sebavedomý
  9. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  10. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  1. Ako financovať obnovu bytového domu v 2017
  2. Dom od ES - bolo to fajn
  3. Zdravé zuby rovná sa zdravý kôň
  4. Majsterka Európy v silovom trojboji zo SvF STU
  5. Obnova kaštieľa v Malinove
  6. Vklad na kataster vybavíte od marca elektronicky
  7. Nulový úrok pre klientov, ktorí si do mBank prenesú kreditku
  8. Ako inovovať vo vašej firme? Poradí vám odborný seminár
  9. Nové bývanie bez murovania
  10. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 14 007
  2. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň 10 709
  3. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 10 185
  4. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 3 939
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 508
  6. Za štadiónom Lokomotívy rastie zaujímavý projekt 3 260
  7. Zábavný aj sebavedomý 2 880
  8. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku 2 477
  9. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 2 208
  10. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre 1 894

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Držiteľka Pulizterovej ceny: Jeden článok môže zmeniť svet

Novinárka pomohla vyslobodiť viac ako dvetisíc otrokov thajského krevetového priemyslu.

SVET

Ryby, ktoré ste si kúpili, možno ulovili otroci

Komplikovaná sieť maskuje súvislosť medzi rybami a ľuďmi, ktorí ich chytajú.

DOMOV

Bojoval za ľudské práva, teraz sa zastáva ich utláčateľov. Ján Čarnogurský

Čarnogurský mal vždy blízko k zákazom a príkazom napriek odporu väčšiny, tvrdí bývalý spolustraník Ivan Šimko.

KOMENTÁRE

Cesta od brexitu môže viesť aj k colnici v Břeclavi

Česi a Slováci vedia, že potrebujú vyššiu mieru integrácie.

Neprehliadnite tiež

Exekútori berú starým ľuďom dva milióny eur. Ako tomu zabrániť?

Takmer 36-tisíc dôchodcov dostáva nižšiu penziu, pretože sa im strhávajú dlhy.

Britský akciový trh po oficiálnom odštartovaní brexitu klesol

Britská libra oproti doláru aj euru posilnila.

Ministri schválili návrh novely o regulácii v sieťových odvetviach

Podľa novely už nebude môcť predseda ÚRSO zastávať aj funkciu šéfa Regulačnej rady.

Brusel zablokoval fúziu London Stock Exchange a Deutsche Börse

London Stock Exchange a Deutsche Börse sa dohodli na podmienkach fúzie ešte vlani v marci.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop