BRATISLAVA. Lidl zvyšuje od marca svojim zamestnancom platy o päť percent. Opäť. Mzdy spoločnosť dvíhala o 20 percent už na jeseň.
„Starostlivosť o zamestnancov pre nás predstavuje skutočne významný záväzok. Aj takýmto spôsobom sa im chceme poďakovať za ich nasadenie a dosiahnuté výsledky,“ tvrdí hovorca spoločnosti Tomáš Bezák.
Dodáva, že podľa prieskumu portálu platy.sk je priemerný plat pokladníka 548 eur, v Lidli to po zvýšení vychádza na 770 eur.
Konkurenčný boj o dobrých zamestnancov
Je to konkurenčný boj – hovoria o zvyšovaní platov zamestnancov odborníci. Firmy na Slovensku v súčasnosti trpia pomerne veľkým nedostatkom ľudí, ktorí by boli schopní či ochotní nastúpiť do práce.
Prvé, o čo sa firmy snažili, bolo vytvoriť lepšie alebo lákavejšie podmienky pre potenciálnych zamestnancov, a to tak, že im ponúkajú vyššie nástupné platy ako v minulosti alebo ich lákajú rôznymi benefitmi, ako je napríklad nástupný bonus.
Zvýhodňovanie nových zamestnancov sa však nepáčilo ľuďom, ktorí už vo firme pracovali dlhšie. V niektorých firmách, známy je príklad Volkswagenu, sa stalo, že noví zamestnanci mali viac výhod ako tí, ktorí pre firmu pracovali už niekoľko rokov.
Spoločnosti si uvedomili, že ak nechcú, aby im ich zamestnancov ukradla iná firma, musia ich vyššie oceniť.
Vďaka konkurenčnému boju zvyšujú totiž podľa odborníkov platy aj ďalšie firmy v odvetví. Po Lidli je to napríklad Kaufland. „Reťazce si robia PR na tom, že svojim zamestnancom zvyšujú platy,“ hovorí Miroslav Dravecký z platy.sk.
Kaufland vníma nedostatok špecialistov na predaj čerstvého mäsa a rýb. V určitých regiónoch sú však problematické aj pozície predavačov, pokladníkov. „Preto je pre nás dôležité, aby sme mali atraktívne mzdy,“ dodáva PR manažérka Kauflandu Monika Langová.
Tento problém je vypuklý najmä v niektorých sektoroch.