Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Nemecká sieť už začala s prestavbou niektorých svojich pobočiek a postupne plánuje meniť ďalšie.

Ilustračné foto.(Zdroj: Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Idete do obchodu len po chlieb, ale aby ste si ho zobrali z pultu a zaplatili, musíte prejsť takmer celú predajňu.

Ide o osvedčený marketingový trik obchodov, aby zákazníka donútili prejsť viacerými uličkami v predajni. Zákazníka často zaujme aj tovar, ktorý neplánoval kúpiť a minie tak viac peňazí.

Predajne Kauflandu by sa mali postupne zmeniť a zákazníci by v nich mali mať možnosť voľnejšieho pohybu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nižšie regály a viac priestoru

Nemecká sieť už začala s prestavbou niektorých svojich pobočiek a postupne plánuje meniť ďalšie. Zmenila už pobočku v Bratislave v Podunajských Biskupiciach, v Dunajskej Strede, Prievidzi, Rimavskej Sobote a Malackách.

„Cieľom modernizácie bolo zvýšenie komfortu a kultúry predaja, ku ktorému patrí napríklad zníženie maximálnej výšky regálov, zriadenie oddelenia s tovarom na malý rýchly nákup, ako aj zvýšenie voľnosti pohybu pre zákazníkov,“ informuje Monika Langová z komunikačného oddelenia Kauflandu.

Analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský vysvetľuje, že Kaufland chce svojimi krokmi zvýšiť komfort ľudí pri nákupoch a zvýšiť prehľadnosť predajne.

„Ľudia už majú svoj obľúbený sortiment v predajni, na ktorý si zvykli a ktorý sa osvedčil. Reťazec chce teraz zrejme zvyšovať tržby cez zvyšovanie komfortu nákupu,“ hodnotí Drahovský.

Kaufland je momentálne s veľkosťou tržieb až na treťom mieste. Podľa portálu www.indexpodnikatela.sk sa vlani na Slovensku darilo (výsledky zverejnili v októbri) z hľadiska tržieb a zisku najviac Tescu, ktorého tržby dosiahli 1,338 miliardy eur.

Na druhom mieste je Lidl s tržbami viac ako 977 miliónov eur. V tesnom závese je Kaufland s takmer 925 miliónmi eur.

Zmenou predajní prechádza už od minulého roka aj Lidl, ktorý má s Kaulfandom rovnakého nemeckého vlastníka.

Aj predajne Lidla majú širšie uličky, sú tiež vzdušnejšie a presvetlenejšie. Vybavené majú byť aj pokročilými technológiami, ako je napríklad spätné získavanie tepla z chladiarenských a mraziarenských zariadení.

Prečítajte si tiež: Dvadsaťdva trikov, ktorými zo zákazníkov vyťahujú v obchodoch peniaze

Viac svetla a samoobslužné pokladne

Drahovský vraví, že premenou by mali v rámci konkurenčného boja čoskoro prejsť všetky obchodné reťazce. A to tak, aby poskytli zákazníkovi väčší komfort pri nakupovaní.

Trendom sa v súčasnosti podľa neho stávajú napríklad samoobslužné pokladne, ktoré ako prvý na Slovensko predstavil reťazec Tesco. Minulý rok pribudli napríklad aj v predajniach COOP Jednota.

V budúcnosti očakáva, že obchody zainvestujú aj do lepšieho osvetlenie, vďaka ktorému tovar viac vynikne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 509
  2. Vizuálny smog je problém 10 107
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 6 017
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 5 573
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 850
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 517
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 303
  8. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 159
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 751
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 2 584

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie, Kaufland

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

DOMOV

Milionár sa chcel baviť, až kým neprišli dlhy

Ján Kováčik sa pri biznise venuje futbalu.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

Kaliňák vyhral bitku, a pomohli mu médiá

Smerákom sa darí odvádzať pozornosť od podstaty.

Neprehliadnite tiež

Moravské koláče sa stali populárne v Texase

Jedlo z východnej Európy chutí aj Američanom.

Bratislavské letisko vybavilo historicky najviac cestujúcich počas jedného mesiaca

Od začiatku roka prešlo letiskom vyše milióna cestujúcich.

Firma Warrena Buffetta zvýšila podiel vo firme Apple

Firma zvýšila svoj podiel o päť percent. Buffett