Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Nemecká sieť už začala s prestavbou niektorých svojich pobočiek a postupne plánuje meniť ďalšie.

Ilustračné foto.(Zdroj: Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Idete do obchodu len po chlieb, ale aby ste si ho zobrali z pultu a zaplatili, musíte prejsť takmer celú predajňu.

Ide o osvedčený marketingový trik obchodov, aby zákazníka donútili prejsť viacerými uličkami v predajni. Zákazníka často zaujme aj tovar, ktorý neplánoval kúpiť a minie tak viac peňazí.

Predajne Kauflandu by sa mali postupne zmeniť a zákazníci by v nich mali mať možnosť voľnejšieho pohybu.

Nižšie regály a viac priestoru

Nemecká sieť už začala s prestavbou niektorých svojich pobočiek a postupne plánuje meniť ďalšie. Zmenila už pobočku v Bratislave v Podunajských Biskupiciach, v Dunajskej Strede, Prievidzi, Rimavskej Sobote a Malackách.

„Cieľom modernizácie bolo zvýšenie komfortu a kultúry predaja, ku ktorému patrí napríklad zníženie maximálnej výšky regálov, zriadenie oddelenia s tovarom na malý rýchly nákup, ako aj zvýšenie voľnosti pohybu pre zákazníkov,“ informuje Monika Langová z komunikačného oddelenia Kauflandu.

Analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský vysvetľuje, že Kaufland chce svojimi krokmi zvýšiť komfort ľudí pri nákupoch a zvýšiť prehľadnosť predajne.

„Ľudia už majú svoj obľúbený sortiment v predajni, na ktorý si zvykli a ktorý sa osvedčil. Reťazec chce teraz zrejme zvyšovať tržby cez zvyšovanie komfortu nákupu,“ hodnotí Drahovský.

Kaufland je momentálne s veľkosťou tržieb až na treťom mieste. Podľa portálu www.indexpodnikatela.sk sa vlani na Slovensku darilo (výsledky zverejnili v októbri) z hľadiska tržieb a zisku najviac Tescu, ktorého tržby dosiahli 1,338 miliardy eur.

Na druhom mieste je Lidl s tržbami viac ako 977 miliónov eur. V tesnom závese je Kaufland s takmer 925 miliónmi eur.

Zmenou predajní prechádza už od minulého roka aj Lidl, ktorý má s Kaulfandom rovnakého nemeckého vlastníka.

Aj predajne Lidla majú širšie uličky, sú tiež vzdušnejšie a presvetlenejšie. Vybavené majú byť aj pokročilými technológiami, ako je napríklad spätné získavanie tepla z chladiarenských a mraziarenských zariadení.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dvadsaťdva trikov, ktorými zo zákazníkov vyťahujú v obchodoch peniaze

Viac svetla a samoobslužné pokladne

Drahovský vraví, že premenou by mali v rámci konkurenčného boja čoskoro prejsť všetky obchodné reťazce. A to tak, aby poskytli zákazníkovi väčší komfort pri nakupovaní.

Trendom sa v súčasnosti podľa neho stávajú napríklad samoobslužné pokladne, ktoré ako prvý na Slovensko predstavil reťazec Tesco. Minulý rok pribudli napríklad aj v predajniach COOP Jednota.

V budúcnosti očakáva, že obchody zainvestujú aj do lepšieho osvetlenie, vďaka ktorému tovar viac vynikne.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 597
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 774
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 189
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 819
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 511
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 071
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 796
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 571
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 119
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 658

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie, Kaufland

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.