Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Nemecká sieť už začala s prestavbou niektorých svojich pobočiek a postupne plánuje meniť ďalšie.

Ilustračné foto.(Zdroj: Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Idete do obchodu len po chlieb, ale aby ste si ho zobrali z pultu a zaplatili, musíte prejsť takmer celú predajňu.

Ide o osvedčený marketingový trik obchodov, aby zákazníka donútili prejsť viacerými uličkami v predajni. Zákazníka často zaujme aj tovar, ktorý neplánoval kúpiť a minie tak viac peňazí.

Predajne Kauflandu by sa mali postupne zmeniť a zákazníci by v nich mali mať možnosť voľnejšieho pohybu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nižšie regály a viac priestoru

Nemecká sieť už začala s prestavbou niektorých svojich pobočiek a postupne plánuje meniť ďalšie. Zmenila už pobočku v Bratislave v Podunajských Biskupiciach, v Dunajskej Strede, Prievidzi, Rimavskej Sobote a Malackách.

„Cieľom modernizácie bolo zvýšenie komfortu a kultúry predaja, ku ktorému patrí napríklad zníženie maximálnej výšky regálov, zriadenie oddelenia s tovarom na malý rýchly nákup, ako aj zvýšenie voľnosti pohybu pre zákazníkov,“ informuje Monika Langová z komunikačného oddelenia Kauflandu.

Analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský vysvetľuje, že Kaufland chce svojimi krokmi zvýšiť komfort ľudí pri nákupoch a zvýšiť prehľadnosť predajne.

„Ľudia už majú svoj obľúbený sortiment v predajni, na ktorý si zvykli a ktorý sa osvedčil. Reťazec chce teraz zrejme zvyšovať tržby cez zvyšovanie komfortu nákupu,“ hodnotí Drahovský.

Kaufland je momentálne s veľkosťou tržieb až na treťom mieste. Podľa portálu www.indexpodnikatela.sk sa vlani na Slovensku darilo (výsledky zverejnili v októbri) z hľadiska tržieb a zisku najviac Tescu, ktorého tržby dosiahli 1,338 miliardy eur.

Na druhom mieste je Lidl s tržbami viac ako 977 miliónov eur. V tesnom závese je Kaufland s takmer 925 miliónmi eur.

Zmenou predajní prechádza už od minulého roka aj Lidl, ktorý má s Kaulfandom rovnakého nemeckého vlastníka.

Aj predajne Lidla majú širšie uličky, sú tiež vzdušnejšie a presvetlenejšie. Vybavené majú byť aj pokročilými technológiami, ako je napríklad spätné získavanie tepla z chladiarenských a mraziarenských zariadení.

Prečítajte si tiež: Dvadsaťdva trikov, ktorými zo zákazníkov vyťahujú v obchodoch peniaze

Viac svetla a samoobslužné pokladne

Drahovský vraví, že premenou by mali v rámci konkurenčného boja čoskoro prejsť všetky obchodné reťazce. A to tak, aby poskytli zákazníkovi väčší komfort pri nakupovaní.

Trendom sa v súčasnosti podľa neho stávajú napríklad samoobslužné pokladne, ktoré ako prvý na Slovensko predstavil reťazec Tesco. Minulý rok pribudli napríklad aj v predajniach COOP Jednota.

V budúcnosti očakáva, že obchody zainvestujú aj do lepšieho osvetlenie, vďaka ktorému tovar viac vynikne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 381
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 951
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 995
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 605
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 9 436
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 376
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 4 724
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 591
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 551
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 462

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie, Kaufland

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Odvrátená tvár amerického sna. Zabudnutý rasizmus Henryho Forda

Za Hitlera majú ľudia v Nemecku aspoň prácu, vravel Ford v roku 1939.

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Pravidlá duelu: keď ruský generál stratí glanc

Šéf ruskej gardy vyzval Navaľného na súboj.

PLUS

Bláznivá Viktorka z Babičky naozaj žila

Božena Němcová postavila pomník zlomenej žene.

ŽENA

Milovali sa besne, divoko a verejne. Ich rozchod bol viac než umenie

Prehľad textov z prílohy Sex a vzťahy.

Neprehliadnite tiež

Argentína sa ponára hlbšie do krízy, počet chudobných stúpa

Problémy krajiny však tvrdo zasiahli najzraniteľnejšie skupiny obyvateľstva.

ECB bude podľa guvernéra Deutsche Bundesbank čeliť prekážkam pri normalizácii menovej politiky

Rozvíjajúce sa krajiny začínajú cítiť dôsledky zvyšovania úrokových sadzieb v USA.

Burza Wall Street pokračovala v prelamovaní rekordov aj v piatok

Lídrom na indexe Dow Jones bola akcia McDonald's, ktorá vzrástla o 2,8 percenta.

Diaľničiari predĺžili termín na predkladanie ponúk na výstavbu úseku R2

Rozhodujúcim kritériom pri výbere víťaza už nebude iba cena.

Podniky v juhovýchodnej Ázii profitujú z obchodnej vojny medzi USA a Čínou

Firmy prehodnocujú svoje podnikanie v USA a v Číne.