Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Nemecká sieť už začala s prestavbou niektorých svojich pobočiek a postupne plánuje meniť ďalšie.

Ilustračné foto.(Zdroj: Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Idete do obchodu len po chlieb, ale aby ste si ho zobrali z pultu a zaplatili, musíte prejsť takmer celú predajňu.

Ide o osvedčený marketingový trik obchodov, aby zákazníka donútili prejsť viacerými uličkami v predajni. Zákazníka často zaujme aj tovar, ktorý neplánoval kúpiť a minie tak viac peňazí.

Predajne Kauflandu by sa mali postupne zmeniť a zákazníci by v nich mali mať možnosť voľnejšieho pohybu.

Nižšie regály a viac priestoru

Nemecká sieť už začala s prestavbou niektorých svojich pobočiek a postupne plánuje meniť ďalšie. Zmenila už pobočku v Bratislave v Podunajských Biskupiciach, v Dunajskej Strede, Prievidzi, Rimavskej Sobote a Malackách.

„Cieľom modernizácie bolo zvýšenie komfortu a kultúry predaja, ku ktorému patrí napríklad zníženie maximálnej výšky regálov, zriadenie oddelenia s tovarom na malý rýchly nákup, ako aj zvýšenie voľnosti pohybu pre zákazníkov,“ informuje Monika Langová z komunikačného oddelenia Kauflandu.

Analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský vysvetľuje, že Kaufland chce svojimi krokmi zvýšiť komfort ľudí pri nákupoch a zvýšiť prehľadnosť predajne.

„Ľudia už majú svoj obľúbený sortiment v predajni, na ktorý si zvykli a ktorý sa osvedčil. Reťazec chce teraz zrejme zvyšovať tržby cez zvyšovanie komfortu nákupu,“ hodnotí Drahovský.

Kaufland je momentálne s veľkosťou tržieb až na treťom mieste. Podľa portálu www.indexpodnikatela.sk sa vlani na Slovensku darilo (výsledky zverejnili v októbri) z hľadiska tržieb a zisku najviac Tescu, ktorého tržby dosiahli 1,338 miliardy eur.

Na druhom mieste je Lidl s tržbami viac ako 977 miliónov eur. V tesnom závese je Kaufland s takmer 925 miliónmi eur.

Zmenou predajní prechádza už od minulého roka aj Lidl, ktorý má s Kaulfandom rovnakého nemeckého vlastníka.

Aj predajne Lidla majú širšie uličky, sú tiež vzdušnejšie a presvetlenejšie. Vybavené majú byť aj pokročilými technológiami, ako je napríklad spätné získavanie tepla z chladiarenských a mraziarenských zariadení.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dvadsaťdva trikov, ktorými zo zákazníkov vyťahujú v obchodoch peniaze

Viac svetla a samoobslužné pokladne

Drahovský vraví, že premenou by mali v rámci konkurenčného boja čoskoro prejsť všetky obchodné reťazce. A to tak, aby poskytli zákazníkovi väčší komfort pri nakupovaní.

Trendom sa v súčasnosti podľa neho stávajú napríklad samoobslužné pokladne, ktoré ako prvý na Slovensko predstavil reťazec Tesco. Minulý rok pribudli napríklad aj v predajniach COOP Jednota.

V budúcnosti očakáva, že obchody zainvestujú aj do lepšieho osvetlenie, vďaka ktorému tovar viac vynikne.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 951
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 631
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 090
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 427
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 005
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 043
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 585
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 565
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 086
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie, Kaufland

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

S bicyklom do vlaku? Sebe lístok kúpite z domu, bicyklu nie

Kúpe lístka na stanici sa dá vyhnúť, ale cestujúci riskuje, že do vlaku Železničnej spoločnosti nedostane vôbec.

Na zhrdzavené a rozkradnuté dedičstvo komunistov pôjdu milióny

Závlahový systém je čoraz dôležitejší pre globálne otepľovanie, chystá sa modernizácia z eurofondov. Hovorí sa o sto miliónoch eur.

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.