Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Nemecká sieť už začala s prestavbou niektorých svojich pobočiek a postupne plánuje meniť ďalšie.

Ilustračné foto.(Zdroj: Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Idete do obchodu len po chlieb, ale aby ste si ho zobrali z pultu a zaplatili, musíte prejsť takmer celú predajňu.

Ide o osvedčený marketingový trik obchodov, aby zákazníka donútili prejsť viacerými uličkami v predajni. Zákazníka často zaujme aj tovar, ktorý neplánoval kúpiť a minie tak viac peňazí.

Predajne Kauflandu by sa mali postupne zmeniť a zákazníci by v nich mali mať možnosť voľnejšieho pohybu.

Nižšie regály a viac priestoru

Nemecká sieť už začala s prestavbou niektorých svojich pobočiek a postupne plánuje meniť ďalšie. Zmenila už pobočku v Bratislave v Podunajských Biskupiciach, v Dunajskej Strede, Prievidzi, Rimavskej Sobote a Malackách.

„Cieľom modernizácie bolo zvýšenie komfortu a kultúry predaja, ku ktorému patrí napríklad zníženie maximálnej výšky regálov, zriadenie oddelenia s tovarom na malý rýchly nákup, ako aj zvýšenie voľnosti pohybu pre zákazníkov,“ informuje Monika Langová z komunikačného oddelenia Kauflandu.

Analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský vysvetľuje, že Kaufland chce svojimi krokmi zvýšiť komfort ľudí pri nákupoch a zvýšiť prehľadnosť predajne.

„Ľudia už majú svoj obľúbený sortiment v predajni, na ktorý si zvykli a ktorý sa osvedčil. Reťazec chce teraz zrejme zvyšovať tržby cez zvyšovanie komfortu nákupu,“ hodnotí Drahovský.

Kaufland je momentálne s veľkosťou tržieb až na treťom mieste. Podľa portálu www.indexpodnikatela.sk sa vlani na Slovensku darilo (výsledky zverejnili v októbri) z hľadiska tržieb a zisku najviac Tescu, ktorého tržby dosiahli 1,338 miliardy eur.

Na druhom mieste je Lidl s tržbami viac ako 977 miliónov eur. V tesnom závese je Kaufland s takmer 925 miliónmi eur.

Zmenou predajní prechádza už od minulého roka aj Lidl, ktorý má s Kaulfandom rovnakého nemeckého vlastníka.

Aj predajne Lidla majú širšie uličky, sú tiež vzdušnejšie a presvetlenejšie. Vybavené majú byť aj pokročilými technológiami, ako je napríklad spätné získavanie tepla z chladiarenských a mraziarenských zariadení.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dvadsaťdva trikov, ktorými zo zákazníkov vyťahujú v obchodoch peniaze

Viac svetla a samoobslužné pokladne

Drahovský vraví, že premenou by mali v rámci konkurenčného boja čoskoro prejsť všetky obchodné reťazce. A to tak, aby poskytli zákazníkovi väčší komfort pri nakupovaní.

Trendom sa v súčasnosti podľa neho stávajú napríklad samoobslužné pokladne, ktoré ako prvý na Slovensko predstavil reťazec Tesco. Minulý rok pribudli napríklad aj v predajniach COOP Jednota.

V budúcnosti očakáva, že obchody zainvestujú aj do lepšieho osvetlenie, vďaka ktorému tovar viac vynikne.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 6 028
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 232
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 999
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 507
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 494
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 387
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 386
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 164
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 947
  10. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 911

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie, Kaufland

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako mení transplantácia srdca vnímanie okolitého sveta

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

KOMENTÁRE

Macron otvoril témy, riešenia sa budú tvoriť

O žiadne veľké integračné manévre nejde.

Neprehliadnite tiež

Ľudia sa surfovania v roamingu prestávajú báť

Podiel dovolenkárov, ktorí využívali mobilné dátové služby v roamingu tak často ako doma, sa po zrušení roamingových poplatkov zdvojnásobil.

Chcete vymeniť banku? Ak nedodržíte postup, môžete zostať bez peňazí

Banky sľubujú, že ak k nim chcete prejsť, všetko vybavia za vás. Má to však háčiky.

Brusel dá na testovanie potravín milión, zákony však meniť nebude

Sťažnosti Slovenska či Česka zobrala Európska komisia na vedomie. Zloženie potravín chce ďalej testovať.

Štát tvrdí, že neuprednostňuje diaľnice na juhu na úkor iných regiónov

Medzi deviatimi pripravovanými projektmi je šesť na výstavbu úsekov R2 na juhu stredného a východného Slovenska, kde má vládny Most-Híd voličov, upozornila opozícia.