Nissan Motor má nového šéfa

Zabijak nákladov opúšťa čelo automobilky, venovať sa bude začleneniu novozískanej Mitsubishi Motors do spoločnosti.

Carlos Ghosn.(Zdroj: TASR/AP)

TOKIO. Z funkcie generálneho riaditeľa japonskej automobilky Nissan Motor vo štvrtok po 16 rokoch odišiel Carlos Ghosn (62).

Zostáva ale predsedom správnej rady a zameria svoje schopnosti na znižovanie nákladov k posilneniu aliancie s francúzskym Renaultom a nedávno získaným domácim konkurentom Mitsubishi Motors, informovala agentúra Reuters.

Mnoho kompetencií

Ghosn odovzdal najvyššiu výkonnú funkciu v Nissane Hirota Saikawovi (63), ktorý vo firme pôsobí 40 rokov.

O Ghosnovom odchode z výkonného vedenia druhej najväčšej japonskej automobilky sa už roky špekulovalo, pretože investori mali obavy, že toho má na starosti príliš veľa.

Ghosn je zároveň generálnym riaditeľom a predsedom Renaultu a šéfom aliancie Renault-Nissan.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Zisk automobilky Nissan klesol o vyše 15 percent

Podľa analytikov sa teraz Ghosn zameria na plné zapojenie Mitsubishi do aliancie Nissanu a Renaultu, čo by malo priniesť ďalšie znižovanie nákladov.

Žralok na náklady

Ghosnovi sa od jeho nástupu do čela Renaultu v 90. rokoch hovorí "zabijak nákladov" a jeho následné pôsobenie v Nissane vyústilo v jedno z najvýraznejších ozdravení firmy v histórii automobilového priemyslu.

Ghosn sa po ňom stal v Japonsku hrdinom a jedným z najznámejších automobilových manažérov sveta.

V Brazílii narodený Francúz libanonského pôvodu začal svoju kariéru u francúzskeho výrobcu pneumatík Michelin. Odtiaľ sa presunul do Renaultu, kde zariadil pôsobivý obrat zo strát k ziskovosti.

Do Nissanu nastúpil v roku 1999, keď Renault v tejto automobilke získal kontrolný podiel. V roku 2001 sa stal jej výkonným šéfom.

Vlani Nissan prevzal zhruba tretinový podiel v Mitsubishi, ktorú zasiahol škandál s manipuláciou testov spotreby pohonných hmôt. Nissan sľúbil, že automobilke Mitsubishi pomôže zotaviť sa z negatívnych dopadov aféry so spotrebou.

Zapojením Mitsubishi do aliancie Renault-Nissan vzniká skupina s ročným odbytom okolo desať miliónov vozidiel ročne. Konkurovať by tak mala najväčším svetovým automobilkám Toyote a Volkswagenu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  3. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  4. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  9. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 994
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 557
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 591
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 902
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 086
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 925
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 844
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 822
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 698
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 316

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zástupca firmy, ktorej zadržali 112 kamiónov: Hľadáte problém tam, kde nie je

Belgické úrady podozrievajú firmu North Sea Express, že vykorisťuje vodičov.

KOMENTÁRE

Môže byť Harabin škodcom?

Aj v pozícii radového sudcu vyzerá Harabin na nebezpečného škodcu.

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojnosti nás ničí.

Neprehliadnite tiež

Ktoré sporenie je bezpečné a na ktorom môže človek zarobiť najviac?

Pri rozhodovaní, kam vložiť peniaze, je dobré zvážiť niekoľko vecí.

Vianočný dôchodok získa viac ľudí, Slováci v Rakúsku však nie

Najchudobnejší dôchodcovia znovu dostanú sto eur navyše, nemení sa to už štvrtý rok.

Vkladné knižky kedysi využívala mafia. Aké sú lepšie investície

Čo urobiť s veľkou sumou našetrených peňazí a čo robiť, ak si chcem šetriť každý mesiac po troche? Denník SME sa pokúsil objasniť niektoré známejšie druhy sporenia.

Zvýšenie minimálnej mzdy zaťaží podľa Mihála firmy viac ako sa očakáva

Zvýšenie minimálnej mzdy v roku 2018 prinesie podľa Mihála väčšie náklady pre zamestnávateľov.

Zástupca firmy, ktorej zadržali 112 kamiónov: Čo je to sociálny dumping?

Belgické úrady podozrievajú dopravnú firmu North Sea Express, že vykorisťuje vodičov, ktorých si prenajíma cez slovenského prostredníka.