Nissan Motor má nového šéfa

Zabijak nákladov opúšťa čelo automobilky, venovať sa bude začleneniu novozískanej Mitsubishi Motors do spoločnosti.

Carlos Ghosn.(Zdroj: TASR/AP)

TOKIO. Z funkcie generálneho riaditeľa japonskej automobilky Nissan Motor vo štvrtok po 16 rokoch odišiel Carlos Ghosn (62).

Zostáva ale predsedom správnej rady a zameria svoje schopnosti na znižovanie nákladov k posilneniu aliancie s francúzskym Renaultom a nedávno získaným domácim konkurentom Mitsubishi Motors, informovala agentúra Reuters.

Článok pokračuje pod video reklamou

Mnoho kompetencií

Ghosn odovzdal najvyššiu výkonnú funkciu v Nissane Hirota Saikawovi (63), ktorý vo firme pôsobí 40 rokov.

O Ghosnovom odchode z výkonného vedenia druhej najväčšej japonskej automobilky sa už roky špekulovalo, pretože investori mali obavy, že toho má na starosti príliš veľa.

Ghosn je zároveň generálnym riaditeľom a predsedom Renaultu a šéfom aliancie Renault-Nissan.

Prečítajte si tiež: Zisk automobilky Nissan klesol o vyše 15 percent

Podľa analytikov sa teraz Ghosn zameria na plné zapojenie Mitsubishi do aliancie Nissanu a Renaultu, čo by malo priniesť ďalšie znižovanie nákladov.

Žralok na náklady

Ghosnovi sa od jeho nástupu do čela Renaultu v 90. rokoch hovorí "zabijak nákladov" a jeho následné pôsobenie v Nissane vyústilo v jedno z najvýraznejších ozdravení firmy v histórii automobilového priemyslu.

Ghosn sa po ňom stal v Japonsku hrdinom a jedným z najznámejších automobilových manažérov sveta.

V Brazílii narodený Francúz libanonského pôvodu začal svoju kariéru u francúzskeho výrobcu pneumatík Michelin. Odtiaľ sa presunul do Renaultu, kde zariadil pôsobivý obrat zo strát k ziskovosti.

Do Nissanu nastúpil v roku 1999, keď Renault v tejto automobilke získal kontrolný podiel. V roku 2001 sa stal jej výkonným šéfom.

Vlani Nissan prevzal zhruba tretinový podiel v Mitsubishi, ktorú zasiahol škandál s manipuláciou testov spotreby pohonných hmôt. Nissan sľúbil, že automobilke Mitsubishi pomôže zotaviť sa z negatívnych dopadov aféry so spotrebou.

Zapojením Mitsubishi do aliancie Renault-Nissan vzniká skupina s ročným odbytom okolo desať miliónov vozidiel ročne. Konkurovať by tak mala najväčším svetovým automobilkám Toyote a Volkswagenu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Rozprávkové tankovanie
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 932
  2. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 12 364
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 10 284
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 562
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 564
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 296
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 372

Téma: Nissan


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Opitý Stoch či divoký žúr mladíkov. Hráči opäť porušili vlastné pravidlá

Dávame si zbytočné vlastné góly, vraví Kováčik.

EKONOMIKA

Penta nevyplatí Kočnerove zmenky za 11 miliónov

Nie je známe, kde sú zmenky a kto je ich majiteľom.

Neprehliadnite tiež

USA kritizujú Úniu pre pomalé tempo rokovaní o obchode

Podľa amerického ministra obchodu trpezlivosť prezidenta Donalda Trumpa nie je neobmedzená.

Vallo, Rybníček, Nosko, či Polaček. Koho stávkari favorizujú v komunálkach?

V troch krajských mestách sa podľa stávkových kancelárií môže zmeniť primátor.

Érsek: Súťaž na výstavbu ďalšieho úseku D3 vyhlásime v roku 2019

Malo by ísť o privádzač k úseku Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto.

Kažimír návrh o hazarde stiahnuť nemieni, zmeny však pripúšťa

Opoziční poslanci žiadali návrh vrátiť predkladateľovi na prerobenie.

Opozícia zásadne odmieta osobitný odvod pre obchodné reťazce

Opozícia okrem iného vyčíta návrhu, že stačí mať dva obchody a už je podnik chápaný ako reťazec.