Nissan Motor má nového šéfa

Zabijak nákladov opúšťa čelo automobilky, venovať sa bude začleneniu novozískanej Mitsubishi Motors do spoločnosti.

Carlos Ghosn.(Zdroj: TASR/AP)

TOKIO. Z funkcie generálneho riaditeľa japonskej automobilky Nissan Motor vo štvrtok po 16 rokoch odišiel Carlos Ghosn (62).

Zostáva ale predsedom správnej rady a zameria svoje schopnosti na znižovanie nákladov k posilneniu aliancie s francúzskym Renaultom a nedávno získaným domácim konkurentom Mitsubishi Motors, informovala agentúra Reuters.

Mnoho kompetencií

Ghosn odovzdal najvyššiu výkonnú funkciu v Nissane Hirota Saikawovi (63), ktorý vo firme pôsobí 40 rokov.

O Ghosnovom odchode z výkonného vedenia druhej najväčšej japonskej automobilky sa už roky špekulovalo, pretože investori mali obavy, že toho má na starosti príliš veľa.

Ghosn je zároveň generálnym riaditeľom a predsedom Renaultu a šéfom aliancie Renault-Nissan.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Zisk automobilky Nissan klesol o vyše 15 percent

Podľa analytikov sa teraz Ghosn zameria na plné zapojenie Mitsubishi do aliancie Nissanu a Renaultu, čo by malo priniesť ďalšie znižovanie nákladov.

Žralok na náklady

Ghosnovi sa od jeho nástupu do čela Renaultu v 90. rokoch hovorí "zabijak nákladov" a jeho následné pôsobenie v Nissane vyústilo v jedno z najvýraznejších ozdravení firmy v histórii automobilového priemyslu.

Ghosn sa po ňom stal v Japonsku hrdinom a jedným z najznámejších automobilových manažérov sveta.

V Brazílii narodený Francúz libanonského pôvodu začal svoju kariéru u francúzskeho výrobcu pneumatík Michelin. Odtiaľ sa presunul do Renaultu, kde zariadil pôsobivý obrat zo strát k ziskovosti.

Do Nissanu nastúpil v roku 1999, keď Renault v tejto automobilke získal kontrolný podiel. V roku 2001 sa stal jej výkonným šéfom.

Vlani Nissan prevzal zhruba tretinový podiel v Mitsubishi, ktorú zasiahol škandál s manipuláciou testov spotreby pohonných hmôt. Nissan sľúbil, že automobilke Mitsubishi pomôže zotaviť sa z negatívnych dopadov aféry so spotrebou.

Zapojením Mitsubishi do aliancie Renault-Nissan vzniká skupina s ročným odbytom okolo desať miliónov vozidiel ročne. Konkurovať by tak mala najväčším svetovým automobilkám Toyote a Volkswagenu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 100
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 915
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 433
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 954
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 371
  6. Kam do tepla v januári? 2 325
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 320
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 055
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 219
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 203

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zdanenie bitcoinu, menej výhodné sporenie. Čo chystá Kažimír

Zdania obchody, keď spotrebiteľ platí za tovar kryptomenami a stavebné sporenie bude ešte menej výhodné.

SVET

Vražda v Kosove ako rozbuška, Srbsko môže stratiť viac

Zabitie politika zo srbskej menšiny môže oddialiť zbližovanie Srbska s Úniou.

SVET

Babiš nedostal dôveru, vládnuť môže roky. Čo čaká Česko?

Český premiér vedel, že hlasovanie o dôvere prehrá.

ŠPORT

Mal smolu i spor s Vůjtkom. Pôjde Nagy na olympiádu?

V mužstve majú byť hráči, ktorí vedia ubrániť oslabenia.

Neprehliadnite tiež

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.

Chýbajú im tisíce ľudí. Dovoľte nám najímať cudzincov, kričia automobilky

Zväz automobilového priemyslu varuje, že tento rok bude kritický. Prístup vlády rozhodne, ako veľmi tu budú koncerny rozširovať investície.

Európska komisia sa zameria na boj proti plastom, musia sa dať recyklovať

Európska komisia vydala smernicu, ktorá ukladá úlohy do roku 2030.

Staviteľovi tunela Višňové hrozí pokuta za meškanie

Tunel mal byť prerazený do konca roka 2017, NDS začala konať.