Nissan Motor má nového šéfa

Zabijak nákladov opúšťa čelo automobilky, venovať sa bude začleneniu novozískanej Mitsubishi Motors do spoločnosti.

Carlos Ghosn.(Zdroj: TASR/AP)

TOKIO. Z funkcie generálneho riaditeľa japonskej automobilky Nissan Motor vo štvrtok po 16 rokoch odišiel Carlos Ghosn (62).

Zostáva ale predsedom správnej rady a zameria svoje schopnosti na znižovanie nákladov k posilneniu aliancie s francúzskym Renaultom a nedávno získaným domácim konkurentom Mitsubishi Motors, informovala agentúra Reuters.

Článok pokračuje pod video reklamou

Mnoho kompetencií

Ghosn odovzdal najvyššiu výkonnú funkciu v Nissane Hirota Saikawovi (63), ktorý vo firme pôsobí 40 rokov.

O Ghosnovom odchode z výkonného vedenia druhej najväčšej japonskej automobilky sa už roky špekulovalo, pretože investori mali obavy, že toho má na starosti príliš veľa.

Ghosn je zároveň generálnym riaditeľom a predsedom Renaultu a šéfom aliancie Renault-Nissan.

Prečítajte si tiež: Zisk automobilky Nissan klesol o vyše 15 percent

Podľa analytikov sa teraz Ghosn zameria na plné zapojenie Mitsubishi do aliancie Nissanu a Renaultu, čo by malo priniesť ďalšie znižovanie nákladov.

Žralok na náklady

Ghosnovi sa od jeho nástupu do čela Renaultu v 90. rokoch hovorí "zabijak nákladov" a jeho následné pôsobenie v Nissane vyústilo v jedno z najvýraznejších ozdravení firmy v histórii automobilového priemyslu.

Ghosn sa po ňom stal v Japonsku hrdinom a jedným z najznámejších automobilových manažérov sveta.

V Brazílii narodený Francúz libanonského pôvodu začal svoju kariéru u francúzskeho výrobcu pneumatík Michelin. Odtiaľ sa presunul do Renaultu, kde zariadil pôsobivý obrat zo strát k ziskovosti.

Do Nissanu nastúpil v roku 1999, keď Renault v tejto automobilke získal kontrolný podiel. V roku 2001 sa stal jej výkonným šéfom.

Vlani Nissan prevzal zhruba tretinový podiel v Mitsubishi, ktorú zasiahol škandál s manipuláciou testov spotreby pohonných hmôt. Nissan sľúbil, že automobilke Mitsubishi pomôže zotaviť sa z negatívnych dopadov aféry so spotrebou.

Zapojením Mitsubishi do aliancie Renault-Nissan vzniká skupina s ročným odbytom okolo desať miliónov vozidiel ročne. Konkurovať by tak mala najväčším svetovým automobilkám Toyote a Volkswagenu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 13 300
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 947
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 070
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 645
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 805
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 511
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 723
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 672
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 356
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 924

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Trump po summite: Do volieb Rusi nezasahovali, vyhral som vďaka kampani

Trump a Putin chcú spolupracovať, summit označili za úspešný.

Komentár Zuzany Kepplovej

Čižnár podpísal sťažnosti farmárov

Lajdáctvo a schválnosti pri (ne)riešení ich prípadov zrastajú dokopy.

ŠPORT

Prvý týždeň na Tour de France: Sagan má už len jediný cieľ

Prvý týždeň na Tour veľké zmeny nepriniesol.

Neprehliadnite tiež

Matečná sa stretne s Čižnárom, vysvetlí mu systémy kontrol

Generálna prokuratúra poukázala na pochybenia v trestných spisoch farmárov.

Medzinárodný menový fond zhoršil prognózu rastu ekonomiky eurozóny

Fond potvrdil prognózu rastu globálnej ekonomiky.

Slovensko podpísalo s Poľskom dve dohody o rozvoji dopravnej infraštruktúry

Lepšia infraštruktúra by mohla podporiť rozvoj turizmu v oboch krajinách.

Prečo sú platby do cudziny drahšie

Poplatky nie sú za kurzový prepočet, ale za zložitý systém doručenia.