BRNO. Firma Baťa sa rozhodla vstúpiť na veľkoobchodný trh a ponúknuť svoje topánky aj lokálnym predajcom obuvi. Znamená to, že si ich ľudia kúpia nielen v značkových predajniach Baťa, ale aj v ďalších obchodoch. Na pulty by sa tak malo dostať výrazne viac modelov ako v súčasnosti.
Firme by to malo priniesť ďalšie tržby, povedal manažér predaja Viktor Dohnal na brnianskych veľtrhoch módy Styl a Kabo. Cieľom je, aby podiel veľkoobchodu na celkových tržbách dosiahol desať percent. „To by bolo veľmi dobré,“ povedal Dohnal.
V obchodoch sa kopia nekvalitné topánky, rozpadnú sa za pár týždňov ČítajteS prienikom na veľkoobchodný trh je však Baťa len na začiatku. Aby sa zviditeľnila, firma prvýkrát prišla na veľtrh Kabo, kde sa snažila nájsť veľkoobchodných partnerov.
„Začať z ničoho je pomerne ťažké, preto treba prísť na výstavu. Kabo je jediná v Česku,“ odôvodňoval Dohnal.
Baťa v súčasnosti prevádzkuje zhruba 70 predajní v Česku a 30 na Slovensku. Ako akciová spoločnosť vznikla v roku 1991 a nadviazala na výrobu národného podniku Svit. Jej jediným akcionárom je v súčasnosti holandský International Footwear Investment B.V.