Ministerstvo dopravy sa pri Triblavine prerátalo, tvrdí Matovič

Ministerstvo dopravy si dalo vypracovať dopravno-kapacitnú informáciu vo Výskumnom ústave dopravnom v Žiline.

Výstavba obchvatu Bratislavy pri triblavine.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Štúdia, na základe ktorej sa ministerstvo dopravy rozhodlo o úprave križovatky Triblavina a tiež o zmene rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou, počítala s nesprávnym počtom nových obyvateľov v priľahlých obciach Bratislavy.

Myslia si to predstavitelia občianskeho združenia (OZ) Triblavina a opozičného hnutia OĽaNO-NOVA, ktorí o tom informovali na dnešnej tlačovej konferencii v Národnej rade (NR) SR.

Rôzne počty

Podľa lídra hnutia Igora Matoviča počítajú územné plány obcí s viac ako stotisíc novými občanmi, štúdia však rátala len so 14.500 ľuďmi.

„Čiže chceli vypočítať, že táto križovatka bude stačiť, tak si prispôsobili čísla tak, že zoberieme zo stotisíc iba 14.500 a potom nám to vyjde. To je celkom zaujímavá bulharská matematika,“ konštatoval Matovič.

Ministerstvo dopravy si dalo vypracovať túto dopravno-kapacitnú informáciu vo Výskumnom ústave dopravnom v Žiline a na základe jej výsledkov sa podľa občianskeho združenia rozhodlo o zmene rozšírenia diaľnice D1, a teda aj o úprave križovatky Triblavina.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kažimír s Érsekom sa dohodli na úprave projektu prešovského obchvatu

Rozšírenie diaľnice

Pôvodne sa totiž počítalo s tým, že sa diaľnica rozšíri na plnohodnotný šesťpruh spolu s odstavnými pruhmi. Zároveň mali po oboch stranách cesty pribudnúť kolektory, čiže zberné cesty, cez ktoré sa mali obyvatelia priľahlých obcí napájať na diaľnicu.

Ministerstvo dopravy však rozhodlo o zmene, na základe ktorej sa má diaľnica D1 rozšíriť na osemprúdovú cestu, čiže kolektory majú byť akoby súčasťou samotnej diaľnice. Aktivisti však pri tomto riešení oponujú, že sa zníži počet možných pripojení na diaľnicu a namiesto viacerých križovatiek sa postaví len jedna - Triblavina.

Predseda OZ Triblavina Milan Grožaj doplnil, že aktivistom sa po dlhých peripetiách podarilo nakoniec dostať k štúdii, na základe ktorej sa štát rozhodoval.

Chybná štúdia

„Zistili sme, že v tejto štúdii nie sú zahrnuté všetky vstupy, ktoré by tam zahrnuté mali byť,“ opísal. Po preštudovaní územných plánov všetkých pridružených obcí totiž zistili, že v štúdii chýbajú plochy, ktoré už majú vydané stavebné povolenia či územné povolenia a na niektorých sú už vybudované aj inžinierske siete.

"Zistili sme, že na nich má byť podľa územných plánov vyše stotisíc obyvateľov a toto všetko nie je v tej štúdii zahrnuté," dodal Grožaj.

Podľa poslanca OĽaNO-NOVA Jána Marosza už s týmito informáciami konfrontovali aj ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd).

„Stretli sme sa s ním v tejto veci a predložili sme mu túto štúdiu a on prisľúbil, že dá prehodnotiť vstupy, ktoré idú do tejto štúdie," priblížil.

Zároveň aj Matovič vyzval ministra Érseka, aby pred týmto problémom nezatváral oči. „Vyzývame kompetentných a hlavne ministerstvo dopravy, nech v tomto prípade potichu nerobia nejakú prácu pre jednu konkrétnu firmu, ale nech pozerajú na záujem všetkých stotisíc ľudí, ktorí tu dnes plánujú bývať,“ doplnil. Narážal pritom na spoločnosť Starland Holding, ktorá v tejto oblasti vlastní pozemky.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 634
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 751
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 142
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 766
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 629
  6. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 530
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 253
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 879
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 067
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 039

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lipšicova advokátka: S takým postupom prokuratúry som sa ešte nestretla

Exposlanec zrazil 72-ročného chodca v septembri. Hrozí mu za to trest na dva až päť rokov väzenia.

KOMENTÁRE

Keď sa z nájomného vraha stane Superstar

Scény pri prepustení Kajínka pripomínali skôr rockový koncert.

ŽENA

Voda či klepanie na čelo. Ako rýchlo poraziť chuť na sladké

Maškrteniu sa dá odolať vedecky overenými krokmi.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.