Ministerstvo dopravy sa pri Triblavine prerátalo, tvrdí Matovič

Ministerstvo dopravy si dalo vypracovať dopravno-kapacitnú informáciu vo Výskumnom ústave dopravnom v Žiline.

Výstavba obchvatu Bratislavy pri triblavine.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Štúdia, na základe ktorej sa ministerstvo dopravy rozhodlo o úprave križovatky Triblavina a tiež o zmene rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou, počítala s nesprávnym počtom nových obyvateľov v priľahlých obciach Bratislavy.

Myslia si to predstavitelia občianskeho združenia (OZ) Triblavina a opozičného hnutia OĽaNO-NOVA, ktorí o tom informovali na dnešnej tlačovej konferencii v Národnej rade (NR) SR.

Rôzne počty

Podľa lídra hnutia Igora Matoviča počítajú územné plány obcí s viac ako stotisíc novými občanmi, štúdia však rátala len so 14.500 ľuďmi.

„Čiže chceli vypočítať, že táto križovatka bude stačiť, tak si prispôsobili čísla tak, že zoberieme zo stotisíc iba 14.500 a potom nám to vyjde. To je celkom zaujímavá bulharská matematika,“ konštatoval Matovič.

Ministerstvo dopravy si dalo vypracovať túto dopravno-kapacitnú informáciu vo Výskumnom ústave dopravnom v Žiline a na základe jej výsledkov sa podľa občianskeho združenia rozhodlo o zmene rozšírenia diaľnice D1, a teda aj o úprave križovatky Triblavina.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kažimír s Érsekom sa dohodli na úprave projektu prešovského obchvatu

Rozšírenie diaľnice

Pôvodne sa totiž počítalo s tým, že sa diaľnica rozšíri na plnohodnotný šesťpruh spolu s odstavnými pruhmi. Zároveň mali po oboch stranách cesty pribudnúť kolektory, čiže zberné cesty, cez ktoré sa mali obyvatelia priľahlých obcí napájať na diaľnicu.

Ministerstvo dopravy však rozhodlo o zmene, na základe ktorej sa má diaľnica D1 rozšíriť na osemprúdovú cestu, čiže kolektory majú byť akoby súčasťou samotnej diaľnice. Aktivisti však pri tomto riešení oponujú, že sa zníži počet možných pripojení na diaľnicu a namiesto viacerých križovatiek sa postaví len jedna - Triblavina.

Predseda OZ Triblavina Milan Grožaj doplnil, že aktivistom sa po dlhých peripetiách podarilo nakoniec dostať k štúdii, na základe ktorej sa štát rozhodoval.

Chybná štúdia

„Zistili sme, že v tejto štúdii nie sú zahrnuté všetky vstupy, ktoré by tam zahrnuté mali byť,“ opísal. Po preštudovaní územných plánov všetkých pridružených obcí totiž zistili, že v štúdii chýbajú plochy, ktoré už majú vydané stavebné povolenia či územné povolenia a na niektorých sú už vybudované aj inžinierske siete.

"Zistili sme, že na nich má byť podľa územných plánov vyše stotisíc obyvateľov a toto všetko nie je v tej štúdii zahrnuté," dodal Grožaj.

Podľa poslanca OĽaNO-NOVA Jána Marosza už s týmito informáciami konfrontovali aj ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd).

„Stretli sme sa s ním v tejto veci a predložili sme mu túto štúdiu a on prisľúbil, že dá prehodnotiť vstupy, ktoré idú do tejto štúdie," priblížil.

Zároveň aj Matovič vyzval ministra Érseka, aby pred týmto problémom nezatváral oči. „Vyzývame kompetentných a hlavne ministerstvo dopravy, nech v tomto prípade potichu nerobia nejakú prácu pre jednu konkrétnu firmu, ale nech pozerajú na záujem všetkých stotisíc ľudí, ktorí tu dnes plánujú bývať,“ doplnil. Narážal pritom na spoločnosť Starland Holding, ktorá v tejto oblasti vlastní pozemky.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 474
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 320
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 181
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 004
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 875
  6. Kam do tepla v januári? 1 729
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 371
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 110
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 041
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Najväčšia škandinávska banka zakázala zamestnancom obchodovať s kryptomenami

Banka vyhlásila, že nebude nútiť zamestnancov, ktorí aktuálne vlastnia kryptomeny, aby ich predali.

V Európskej centrálnej banke dôjde v nasledujúcich rokoch k významným zmenám

V roku 2019 sa skončí funkčné obdobie šéfa centrálnej banky Maria Draghiho.

Agentúra Weiss Ratings začne kryptomenám udeľovať ratingy

Mnohé kryptomeny sú podľa zakladateľa agentúry Martina Weissa netransparentné, ich kurzy nafúknuté a hrozí im kolaps.

Daňová reforma prezidenta Trumpa zhoršila výsledky aj švajčiarskej UBS

Zisk veľkobanky klesol medziročne o 64 percenta na 990 miliónov eur.