Ministerstvo dopravy sa pri Triblavine prerátalo, tvrdí Matovič

Ministerstvo dopravy si dalo vypracovať dopravno-kapacitnú informáciu vo Výskumnom ústave dopravnom v Žiline.

Výstavba obchvatu Bratislavy pri triblavine.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Štúdia, na základe ktorej sa ministerstvo dopravy rozhodlo o úprave križovatky Triblavina a tiež o zmene rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou, počítala s nesprávnym počtom nových obyvateľov v priľahlých obciach Bratislavy.

Myslia si to predstavitelia občianskeho združenia (OZ) Triblavina a opozičného hnutia OĽaNO-NOVA, ktorí o tom informovali na dnešnej tlačovej konferencii v Národnej rade (NR) SR.

Rôzne počty

Podľa lídra hnutia Igora Matoviča počítajú územné plány obcí s viac ako stotisíc novými občanmi, štúdia však rátala len so 14.500 ľuďmi.

„Čiže chceli vypočítať, že táto križovatka bude stačiť, tak si prispôsobili čísla tak, že zoberieme zo stotisíc iba 14.500 a potom nám to vyjde. To je celkom zaujímavá bulharská matematika,“ konštatoval Matovič.

Ministerstvo dopravy si dalo vypracovať túto dopravno-kapacitnú informáciu vo Výskumnom ústave dopravnom v Žiline a na základe jej výsledkov sa podľa občianskeho združenia rozhodlo o zmene rozšírenia diaľnice D1, a teda aj o úprave križovatky Triblavina.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kažimír s Érsekom sa dohodli na úprave projektu prešovského obchvatu

Rozšírenie diaľnice

Pôvodne sa totiž počítalo s tým, že sa diaľnica rozšíri na plnohodnotný šesťpruh spolu s odstavnými pruhmi. Zároveň mali po oboch stranách cesty pribudnúť kolektory, čiže zberné cesty, cez ktoré sa mali obyvatelia priľahlých obcí napájať na diaľnicu.

Ministerstvo dopravy však rozhodlo o zmene, na základe ktorej sa má diaľnica D1 rozšíriť na osemprúdovú cestu, čiže kolektory majú byť akoby súčasťou samotnej diaľnice. Aktivisti však pri tomto riešení oponujú, že sa zníži počet možných pripojení na diaľnicu a namiesto viacerých križovatiek sa postaví len jedna - Triblavina.

Predseda OZ Triblavina Milan Grožaj doplnil, že aktivistom sa po dlhých peripetiách podarilo nakoniec dostať k štúdii, na základe ktorej sa štát rozhodoval.

Chybná štúdia

„Zistili sme, že v tejto štúdii nie sú zahrnuté všetky vstupy, ktoré by tam zahrnuté mali byť,“ opísal. Po preštudovaní územných plánov všetkých pridružených obcí totiž zistili, že v štúdii chýbajú plochy, ktoré už majú vydané stavebné povolenia či územné povolenia a na niektorých sú už vybudované aj inžinierske siete.

"Zistili sme, že na nich má byť podľa územných plánov vyše stotisíc obyvateľov a toto všetko nie je v tej štúdii zahrnuté," dodal Grožaj.

Podľa poslanca OĽaNO-NOVA Jána Marosza už s týmito informáciami konfrontovali aj ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd).

„Stretli sme sa s ním v tejto veci a predložili sme mu túto štúdiu a on prisľúbil, že dá prehodnotiť vstupy, ktoré idú do tejto štúdie," priblížil.

Zároveň aj Matovič vyzval ministra Érseka, aby pred týmto problémom nezatváral oči. „Vyzývame kompetentných a hlavne ministerstvo dopravy, nech v tomto prípade potichu nerobia nejakú prácu pre jednu konkrétnu firmu, ale nech pozerajú na záujem všetkých stotisíc ľudí, ktorí tu dnes plánujú bývať,“ doplnil. Narážal pritom na spoločnosť Starland Holding, ktorá v tejto oblasti vlastní pozemky.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 617
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 223
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 106
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 951
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 745
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 524
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 512
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 473
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 458
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 000

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

O nezávislosti Katalánska nerozhodne referendum, ale ochota použiť násilie

Katalánsky boj za nezávislosť nebol nikdy násilný.

EKONOMIKA

Érsek sa rozhodol, bratislavské letisko chce dať do prenájmu

Minister predložil návrh na 30-ročnú koncesiu letiska.

SVET

Čoraz viac utečencov mieri na sever Európy cez Slovensko

V Rakúsku vojaci pomáhali pri klasickej policajnej činnosti.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.