Érsek chce od Kažimíra vysvetlenie, ako vyrátal úsporu prešovského obchvatu

Štát plánuje v Prešove postaviť 23 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Celkovo to má vyjsť na 900 miliónov eur.

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Minister financií Peter Kažimír (Smer) má vysvetliť, ako sa dostal k 400-miliónovej úspore pri výstavbe prešovského obchvatu. V stredu predpoludním ho na to vyzval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

„Minister žiada o detailný rozpis medializovaného objemu usporených financií pre navrhované riešenia vo vzťahu k súčasnému riešeniu v podobe diaľnice D1 a severného obchvatu na rýchlostnej ceste R4,“ napísalo ministerstvo dopravy.

Aktuálny model, ktorý má stáť až 900 miliónov eur, preferuje nielen ministerstvo dopravy, ale aj Národná diaľničná spoločnosť či krajská a miestna samospráva.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Kažimír kritizuje Érsekove plány, štát v Prešove môže ušetriť stovky miliónov

Érsek písal Kiskovi

O tom, aká suma by sa v prípade výstavby prešovského obchvatu mohla ušetriť, sa začalo diskutovať počas víkendu. Kažimír adresoval prezidentovi Andrejovi Kiskovi list, v ktorom navrhol postaviť obchvat Prešova na východe za 280 miliónov eur a novú štvorprúdovú cestu v centre mesta za 150 miliónov eur.

Celkovo by to stálo viac ako 400 miliónov eur a mestu by to výrazne pomohlo.

„Ušetrené financie môžu byť využité na realizáciu dopravných riešení v Prešove s vyššou pridanou hodnotou, ako aj lepšie využitie verejnej dopravy,“ napísal Kiskovi Kažimír. Kiska sa na prešovský obchvat pýtal Kažimíra ešte pred Vianocami.

List Kiskovi poslal aj Érsek. Napísal mu v ňom o krokoch, ktoré pripravuje, pričom sa s ním v blízkej dobe chce stretnúť. Plánuje ho informovať o výsledkoch rokovaní s firmami, ktoré juho-západný obchvat Prešova majú stavať. Ide o firmy Doprastav a Eurovia.

„Ubezpečil som ho, že s verejnými financiami nakladám zodpovedne a dôkladne zvažujem všetky kroky a podrobne analyzujem, či sú prostriedky vynaložené efektívne, tak, ako sa vláda zaviazala v projekte Hodnota za peniaze,“ uviedol Érsek.

Štát v Prešove plánuje výstavbu celkovo 23 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest - približne osemkilometrový juhozápadný diaľničný obchvat a približne 15-kilometrovú rýchlostnú cestu R4.

Najdrahšia diaľnica na kilometer

Kým v prípade rýchlostnej cesty R4 ide - z celkovej sumy 900 miliónov eur - zatiaľ len o odhadované náklady v sume 535 miliónov eur, v prípade diaľničného úseku ide o už vysúťaženú sumu.

Stavať ho chce Eurovia s Doprastavom, ktorí štátu ponúkli približne 356 miliónov eur. V prepočte na jeden kilometer však ide o najdrahšiu diaľnicu na Slovensku.

Kilometer vychádza na 45 miliónov eur. Po jej prípadnom dostavaní má isť pritom podľa Kažimíra o druhú najmenej vyťaženú diaľnicu.

Prečítajte si tiež: Érsek: Na obchvate Prešova sa dá ušetriť, ale nie 400 miliónov

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 932
  2. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 12 236
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 10 437
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 559
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 564
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 287
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 360

Téma: Árpád Érsek


Článok je zaradený aj do ďalších tém Peter Kažimír, Diaľnice

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Opitý Stoch či divoký žúr mladíkov. Hráči opäť porušili vlastné pravidlá

Dávame si zbytočné vlastné góly, vraví Kováčik.

EKONOMIKA

Penta nevyplatí Kočnerove zmenky za 11 miliónov

Nie je známe, kde sú zmenky a kto je ich majiteľom.

Neprehliadnite tiež

USA kritizujú Úniu pre pomalé tempo rokovaní o obchode

Podľa amerického ministra obchodu trpezlivosť prezidenta Donalda Trumpa nie je neobmedzená.

Vallo, Rybníček, Nosko, či Polaček. Koho stávkari favorizujú v komunálkach?

V troch krajských mestách sa podľa stávkových kancelárií môže zmeniť primátor.

Érsek: Súťaž na výstavbu ďalšieho úseku D3 vyhlásime v roku 2019

Malo by ísť o privádzač k úseku Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto.

Kažimír návrh o hazarde stiahnuť nemieni, zmeny však pripúšťa

Opoziční poslanci žiadali návrh vrátiť predkladateľovi na prerobenie.

Opozícia zásadne odmieta osobitný odvod pre obchodné reťazce

Opozícia okrem iného vyčíta návrhu, že stačí mať dva obchody a už je podnik chápaný ako reťazec.