Érsek chce od Kažimíra vysvetlenie, ako vyrátal úsporu prešovského obchvatu

Štát plánuje v Prešove postaviť 23 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Celkovo to má vyjsť na 900 miliónov eur.

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Minister financií Peter Kažimír (Smer) má vysvetliť, ako sa dostal k 400-miliónovej úspore pri výstavbe prešovského obchvatu. V stredu predpoludním ho na to vyzval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

„Minister žiada o detailný rozpis medializovaného objemu usporených financií pre navrhované riešenia vo vzťahu k súčasnému riešeniu v podobe diaľnice D1 a severného obchvatu na rýchlostnej ceste R4,“ napísalo ministerstvo dopravy.

Aktuálny model, ktorý má stáť až 900 miliónov eur, preferuje nielen ministerstvo dopravy, ale aj Národná diaľničná spoločnosť či krajská a miestna samospráva.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kažimír kritizuje Érsekove plány, štát v Prešove môže ušetriť stovky miliónov

Érsek písal Kiskovi

O tom, aká suma by sa v prípade výstavby prešovského obchvatu mohla ušetriť, sa začalo diskutovať počas víkendu. Kažimír adresoval prezidentovi Andrejovi Kiskovi list, v ktorom navrhol postaviť obchvat Prešova na východe za 280 miliónov eur a novú štvorprúdovú cestu v centre mesta za 150 miliónov eur.

Celkovo by to stálo viac ako 400 miliónov eur a mestu by to výrazne pomohlo.

„Ušetrené financie môžu byť využité na realizáciu dopravných riešení v Prešove s vyššou pridanou hodnotou, ako aj lepšie využitie verejnej dopravy,“ napísal Kiskovi Kažimír. Kiska sa na prešovský obchvat pýtal Kažimíra ešte pred Vianocami.

List Kiskovi poslal aj Érsek. Napísal mu v ňom o krokoch, ktoré pripravuje, pričom sa s ním v blízkej dobe chce stretnúť. Plánuje ho informovať o výsledkoch rokovaní s firmami, ktoré juho-západný obchvat Prešova majú stavať. Ide o firmy Doprastav a Eurovia.

„Ubezpečil som ho, že s verejnými financiami nakladám zodpovedne a dôkladne zvažujem všetky kroky a podrobne analyzujem, či sú prostriedky vynaložené efektívne, tak, ako sa vláda zaviazala v projekte Hodnota za peniaze,“ uviedol Érsek.

Štát v Prešove plánuje výstavbu celkovo 23 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest - približne osemkilometrový juhozápadný diaľničný obchvat a približne 15-kilometrovú rýchlostnú cestu R4.

Najdrahšia diaľnica na kilometer

Kým v prípade rýchlostnej cesty R4 ide - z celkovej sumy 900 miliónov eur - zatiaľ len o odhadované náklady v sume 535 miliónov eur, v prípade diaľničného úseku ide o už vysúťaženú sumu.

Stavať ho chce Eurovia s Doprastavom, ktorí štátu ponúkli približne 356 miliónov eur. V prepočte na jeden kilometer však ide o najdrahšiu diaľnicu na Slovensku.

Kilometer vychádza na 45 miliónov eur. Po jej prípadnom dostavaní má isť pritom podľa Kažimíra o druhú najmenej vyťaženú diaľnicu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Érsek: Na obchvate Prešova sa dá ušetriť, ale nie 400 miliónov

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  2. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  3. Cestou - necestou
  4. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  5. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  6. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  7. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  8. Zábavný aj sebavedomý
  9. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  10. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  1. Dom od ES - bolo to fajn
  2. Zdravé zuby rovná sa zdravý kôň
  3. Majsterka Európy v silovom trojboji zo SvF STU
  4. Obnova kaštieľa v Malinove
  5. Vklad na kataster vybavíte od marca elektronicky
  6. Nulový úrok pre klientov, ktorí si do mBank prenesú kreditku
  7. Ako inovovať vo vašej firme? Poradí vám odborný seminár
  8. Nové bývanie bez murovania
  9. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  10. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 14 685
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 9 784
  3. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň 9 685
  4. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 4 478
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 604
  6. Za štadiónom Lokomotívy rastie zaujímavý projekt 3 234
  7. Zábavný aj sebavedomý 3 104
  8. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku 2 457
  9. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 2 275
  10. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 2 134

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Zjednotené Írsko a škótsky sen. Prežije jednotná Británia?

Referendum o nezávislosti avizuje Škótsko, brexit sa nepáči ani severoírskym republikánom. Strach z hraníc podporil výzvy na zjednotenie Írska.

KOMENTÁRE

V ružomberskom spore pomáhajú Fiľovi veľké kalibre

Nad privatizáciou papierní sa vznášajú pochybnosti.

KOMENTÁRE

Mayová sa sama vohnala do časovej tiesne

S voľbou dátumu mohla Mayová naložiť aj menej symbolicky.

PRIMÁR

Rakovina je náhoda, môžu za to chyby pri kopírovaní DNA

Vo väčšine prípadov nemožno vzniku zabrániť.

Neprehliadnite tiež

O plánovanej rekonštrukcii treba susedom povedať, vyhnete sa sporom

Oznámenie na vchodových dverách môže ušetriť množstvo problémov.

Slovenské firmy dosahy brexitu ešte nerátajú. Čakajú, ako dopadne

Záujem o Slovensko by mohli mať namiesto britských firiem skôr medzinárodné investície typu Coca-Coly či spoločnosti IBM.

Billa pozastavila predaj niektorých mäsových produktov z Brazílie

Firma zdôrazňuje, že pozastavenie predaja produktu ešte neznamená, že je nevyhovujúci.

Novela Zákonníka práce je podľa SaS diskriminačná

Opozičná SaS zváži napadnutie novely na Ústavnom súde.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop