Érsek chce od Kažimíra vysvetlenie, ako vyrátal úsporu prešovského obchvatu

Štát plánuje v Prešove postaviť 23 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Celkovo to má vyjsť na 900 miliónov eur.

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Minister financií Peter Kažimír (Smer) má vysvetliť, ako sa dostal k 400-miliónovej úspore pri výstavbe prešovského obchvatu. V stredu predpoludním ho na to vyzval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

„Minister žiada o detailný rozpis medializovaného objemu usporených financií pre navrhované riešenia vo vzťahu k súčasnému riešeniu v podobe diaľnice D1 a severného obchvatu na rýchlostnej ceste R4,“ napísalo ministerstvo dopravy.

Aktuálny model, ktorý má stáť až 900 miliónov eur, preferuje nielen ministerstvo dopravy, ale aj Národná diaľničná spoločnosť či krajská a miestna samospráva.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kažimír kritizuje Érsekove plány, štát v Prešove môže ušetriť stovky miliónov

Érsek písal Kiskovi

O tom, aká suma by sa v prípade výstavby prešovského obchvatu mohla ušetriť, sa začalo diskutovať počas víkendu. Kažimír adresoval prezidentovi Andrejovi Kiskovi list, v ktorom navrhol postaviť obchvat Prešova na východe za 280 miliónov eur a novú štvorprúdovú cestu v centre mesta za 150 miliónov eur.

Celkovo by to stálo viac ako 400 miliónov eur a mestu by to výrazne pomohlo.

„Ušetrené financie môžu byť využité na realizáciu dopravných riešení v Prešove s vyššou pridanou hodnotou, ako aj lepšie využitie verejnej dopravy,“ napísal Kiskovi Kažimír. Kiska sa na prešovský obchvat pýtal Kažimíra ešte pred Vianocami.

List Kiskovi poslal aj Érsek. Napísal mu v ňom o krokoch, ktoré pripravuje, pričom sa s ním v blízkej dobe chce stretnúť. Plánuje ho informovať o výsledkoch rokovaní s firmami, ktoré juho-západný obchvat Prešova majú stavať. Ide o firmy Doprastav a Eurovia.

„Ubezpečil som ho, že s verejnými financiami nakladám zodpovedne a dôkladne zvažujem všetky kroky a podrobne analyzujem, či sú prostriedky vynaložené efektívne, tak, ako sa vláda zaviazala v projekte Hodnota za peniaze,“ uviedol Érsek.

Štát v Prešove plánuje výstavbu celkovo 23 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest - približne osemkilometrový juhozápadný diaľničný obchvat a približne 15-kilometrovú rýchlostnú cestu R4.

Najdrahšia diaľnica na kilometer

Kým v prípade rýchlostnej cesty R4 ide - z celkovej sumy 900 miliónov eur - zatiaľ len o odhadované náklady v sume 535 miliónov eur, v prípade diaľničného úseku ide o už vysúťaženú sumu.

Stavať ho chce Eurovia s Doprastavom, ktorí štátu ponúkli približne 356 miliónov eur. V prepočte na jeden kilometer však ide o najdrahšiu diaľnicu na Slovensku.

Kilometer vychádza na 45 miliónov eur. Po jej prípadnom dostavaní má isť pritom podľa Kažimíra o druhú najmenej vyťaženú diaľnicu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Érsek: Na obchvate Prešova sa dá ušetriť, ale nie 400 miliónov

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 331
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 304
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 9 747
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 7 808
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 031
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 380
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 312
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 230
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 5 148
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 331

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najskôr partneri, potom nepriatelia na život a na smrť. Príbeh Sýkorovej vraždy

Zlikvidovať mafiána Miroslava Sýkoru mala podľa kľúčového svedka záujem aj Slovenská informačná služba.

EKONOMIKA

Plat bez práce môže fungovať, Slovensku by však nepomohol

Nepodmienený príjem testuje okrem Fínska aj Kanada.

Neprehliadnite tiež

Ako odhaliť šmejdov ešte pred konaním akcie a čo spraviť s výrobkami

Zmluvy, ktoré človek podpíše na nelegálne usporiadanej akcii, neplatia.

Bloomberg: Elektrické auta môžu byť lacnejšie než benzínové

Pokles cien batérií by mohol znamenať, že elektrické autá zlacnejú už v roku 2025.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

V Bratislave zvažujú postaviť parkovací dom s parkom na streche

Parkovací dom chce postaviť mestská časť, rekreačná zóna má mať 1423 štvorcových metrov.