LONDÝN, BRATISLAVA. Britský obchodný reťazec Tesco klamal zákazníkov o zľavách, podľa reportéra BBC lákal ľudí na neplatné zľavy. Tie mali byť už niekoľko dní či dokonca mesiace staré, denník takto nachytal 33 z 50 predajní v Británii, ktoré navštívil.
Zákazníci, ktorí si zavádzanie nevšimli, tak pri pokladniach zaplatili viac, ako predpokladali. Tesco podľa BBC sľúbilo, že ceny vo svojich obchodoch skontroluje.
"Venujeme veľkú pozornosť tomu, aby boli cenovky správne. Chyby, ktoré sa objavili, ľutujeme," reagovalo Tesco.
Reportér Jonathan Gibson navštívil v priebehu troch mesiacov päťdesiat obchodov reťazca. Tesco podľa jeho prieskumu uvádzalo zľavy na tovaroch aj napriek tomu, že akcie už neboli platné.
Keď sa na neaktuálne akcie pýtal tamojších predavačov, priznali, že zľavy sú neaktuálne. Jeden zo zamestnancov dokonca chyby vysvetlil tak, že "nestíhajú, pretože ich je málo".
Hoci Tesco nakoniec vo všetkých prípadoch zľavu uznalo, aj keď bola neaktuálna, môže ísť o porušenie zákona o ochrane spotrebiteľa a zákazu klamlivých obchodných praktík.