Prieskum: Slováci dávajú čoraz viac prednosť pobytom doma

Zmeny nastali aj vo vnímaní cestovného ruchu samotnými zákazníkmi. Stúpa trend posilňovania slovenskosti.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/Oliver Ondráš)

BRATISLAVA. Slováci cestujú častejšie a na viac dní. Hotelierom sa darí, a tak v minulom roku stúpala nielen obsadenosť ubytovacích zariadení, ale aj ceny. Vyplýva to z prieskumu portálu ZľavaDňa.

"Rok 2016 bol historicky najúspešnejším rokom pre cestovný ruch. Až 90,5 percenta ubytovacích zariadení zaznamenalo v minulom roku nárast tržieb, za ktorými stál najmä nárast obsadenosti, ale aj priemernej ceny za osobu a noc," potvrdzuje zakladateľ portálu Zdenko Hoschek.

Článok pokračuje pod video reklamou

Cestovanie vnímajú inak

Podľa prieskumu ceny zvyšovali takmer všetky hotely, až 23,8 percenta z nich narástla cena za osobu a noc až o viac ako 10 percent. "Ak sa ceny zvyšujú kontinuálne, napríklad o 5 až 10 percent, čo si zákazník až tak nevšimne, má to zmysel aj pre ziskovosť. Aj na portáli však vidíme, že cena pobytov sa celkovo zvyšuje. Dnes predávame 150- až 200-eurové pobyty v stovkách, čo v minulosti nebolo bežné," tvrdí Hoschek.

Zmeny nastali aj vo vnímaní cestovného ruchu samotnými zákazníkmi. Stúpa trend posilňovania slovenskosti - Slováci chcú tráviť dovolenku na Slovensku. Až 52,9 percenta z nich preferovalo v minulom roku pobyt na 3 a viac nocí.

Ľudia si teda doprajú viac dovolenky ako v minulosti. Dokazuje to aj fakt, že viac ako pätina opýtaných navštevuje nejaké ubytovacie zariadenie na Slovensku 3 a viackrát do roka, sú to tzv. intenzívni cestovatelia.

Čoraz viac

Počet zákazníkov, ktorí trávia svoju dovolenku na Slovensku, stúpa aj pre nepriaznivé udalosti vo svete. Oproti roku 2015, kedy nadpolovičná väčšina ľudí cestovala do zahraničia raz do roka, napríklad na dovolenku do Chorvátska alebo do Egypta, v minulom roku sa oveľa viac posilnila skupina tých, čo chodia "von" 2- až 3-krát do roka.

Sú to tí ľudia, ktorí obľubujú tzv. city breaky - víkend v Barcelone či Miláne. Ľudia sú viac aktívni, chcú si viac užívať, prejavuje sa to na domácom aj na zahraničnom cestovnom ruchu.

Z prieskumu, ktorý sa realizoval začiatkom tohto roka na vzorke 1500 zákazníkov a hotelierov, vyplýva aj to, že, prekvapivo, oproti minulým rokom, si dovolenky plánujú oveľa skôr. Až na takmer dvojnásobok sa zväčšila skupina tých, ktorí plánujú aj viac ako 2 mesiace dopredu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 199
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 913
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 295
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 707
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 899
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 505

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Privatbanka bola pre Kočnera kľúčová, bola pri Bonaparte aj pri Technopole

Obchodoval aj s ďalšími, od Tatra banky kúpil pohľadávky.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočnerova minulosť nenecháva veľa pochybností

Čo majú spoločné Kočnerove kauzy?

Komentár Zuzany Kepplovej

Bez základnej spravodlivosti politický život len predstierame

Zažívame nebezpečné časy, keď sa priam objedáme prísľubmi spravodlivosti.

Neprehliadnite tiež

Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti

Štamgasti na začiatku ťažko prijali, že im má čapovať žena.

Fed plánuje pokračovať v postupnom zvyšovaní úrokových sadzieb

Prezident Donald Trump politiku postupného zvyšovania úrokových sadzieb kritizuje.

Ceny ropy klesli pre nárast zásob v Spojených štátoch

Ropné rezervy v USA sa v uplynulom týždni zvýšili o 6,5 milióna barelov.

Pošta do e-schránok meškala aj vlani, dodávateľ musel vrátiť peniaze

Dodávatelia už museli vrátiť štátu 500-tisíc eur.

Taliansky premiér Conte nevidí priestor na zmenu rozpočtu

Eurokomisia pravdepodobne odmietne návrh talianskeho rozpočtu.