SME
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Prieskum: Obavy o súkromie odrádzajú ľudí od online nakupovania

Šesť z desiatich ľudí pritom nečíta alebo si len zbežne prezerá zásady ochrany osobných údajov pri vstupe na webovú stránku.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Viac ako polovica spotrebiteľov nenakupuje online pre obavy o stratu súkromia. Menej ako 10 percent má pocit kontroly nad zaobchádzaním s ich osobnými údajmi. Šesť z desiatich ľudí pritom nečíta alebo si len zbežne prezerá zásady ochrany osobných údajov pri vstupe na webovú stránku. Vyplýva to z prieskumu poradenskej spoločnosti KPMG International na vzorke takmer 7000 spotrebiteľov z celého sveta.

Respondenti prieskumu sa vo väčšine krajín zhodli, že kontrola súkromia je dôležitejšia ako možné výhody zo zdieľania osobných údajov.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa štúdie by osem z desiatich spotrebiteľov nesúhlasilo s predajom osobných údajov tretím stranám výmenou za rýchlosť, pohodlie, širší sortiment produktov, dodávku do domácností a výhodnejšie ceny pri online nakupovaní.

Najviac obáv z nevyžiadanej reklamy

"Pochopenie výmennej hodnoty medzi prístupom k osobným informáciám a dôverou nebolo nikdy dôležitejšie ako dnes," upozornil partner zodpovedný za poradenstvo v oblasti kybernetickej bezpečnosti KPMG na Slovensku Peter Borák. "Naozaj som veril, že každý by si zobral zadarmo televízor bez ohľadu na okolnosti. Ale je zrejmé, že transparentnosť je najsilnejšou menou v akomkoľvek podnikaní," doplnil.

Viac ako polovica opýtaných uviedla, že sú ochotní zdieľať informácie o svojom pohlaví, vzdelaní alebo etnickom pôvode. Oveľa menej z nich by zdieľalo citlivejšie dáta ako aktuálnu lokalitu (16 percent), adresu (14 percent) či lekárske záznamy (13 percent). Podľa zistení KPMG sa viac ako dve tretiny ľudí necíti komfortne, ak ich osobné dáta využívajú aplikácie v smartfónoch a na tabletoch.

Skryť Vypnúť reklamu

Spotrebitelia sa v súvislosti s poskytnutými osobnými údajmi najviac obávajú nevyžiadaného marketingu, predaja osobných údajov tretím stranám a nedostatočne zabezpečených systémov pri nakupovaní. Kvalitne zabezpečené počítačové systémy považuje tretina respondentov za najúčinnejšiu vec pre zákazníkov, aby organizácii s dôverou zverili svoje osobné údaje.

Tretina používa inkognito mód

Spotrebitelia berú online bezpečnosť stále viac do vlastných rúk. Podľa prieskumu KPMG polovica respondentov už vymazala v prehliadači internetové súbory cookies alebo spravuje nastavenia svojich sociálnych sietí.

Takmer jedna tretina dokonca využíva pri prezeraní internetu inkognito mód, štvrtina šifruje na ochranu súkromia svoje dáta. Napriek čoraz väčšej obozretnosti v oblasti osobných dát až 57 precent respondentov prieskumu nečíta alebo si len zbežne prezrie zásady ochrany osobných údajov pri vstupe na webovú stránku.

Skryť Vypnúť reklamu

Štúdia Creepy or cool? Staying on the right side of the consumer line popisuje preferencie v súvislosti s ochranou súkromia na vzorke 6900 spotrebiteľov v 24 krajinách sveta. Zber dát sa uskutočnil v mesiacoch apríl a máj 2016.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  2. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Neberieme štúdium športovo, ale športujeme
  5. Investície s fixným ročným výnosom 5,5 % - 8 %
  6. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  8. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  9. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  10. Mercedes-Benz EQV je elektrické riešenie všestranného vozidla
  1. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  2. Get our subscription and support the Online Charity Auction
  3. Ako overiť či máte aktívny druhý pilier?
  4. Kurzarbeit – then, now and tomorrow
  5. Fanshop HC Košice prichádza s novinkami
  6. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  7. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  8. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  9. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  10. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 30 632
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 565
  3. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 10 004
  4. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 9 393
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 303
  6. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 988
  7. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 972
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 796
  9. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 8 661
  10. Ako nahradiť fosílne palivá geotermálnou energiou? 8 564
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Internet

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Prieskumy volebných preferencií, Obchod a nakupovanie
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Richard Sulík
Ppremiér Igor Matovič (vpravo) a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Premiér Igor Matovič.
Komentár Tomáša Prokopčáka

Jedna zlá a dve dobré správy o novej vakcíne

Očkovanie je jeden z najúžasnejších objavov ľudstva.

Tomáš Prokopčák.

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Martin Miler

Doležal: Otvorenie zimnej sezóny v lyžiarskych strediskách stále nie je isté

Rezort dopravy má vypracovaný plán a čaká na vyjadrenie odborníkov.

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal.

Kvalitný plán obnovy si vyžaduje čas. Ale tomu Fico nerozumie, odkázal Heger

Minister financií reagoval na kritiku predsedu Smeru na absenciu plánu obnovy pre EÚ.

Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.