Rokovania o kolektívnej zmluve vo Volkswagene pozastavili

Ak medzi odborovými organizáciami v jednom podniku neexistuje zhoda, kolektívnu dohodu vyjednáva organizácia s najväčším počtom členov.

Logo automobilky Volkswagen.(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Rokovanie o kolektívnej zmluve vo Volkswagene Slovakia pre rok 2017 je dočasne pozastavené.

Pretrvávajúci spor medzi Modernými odbormi Volkswagen a Základnou organizáciou Odborového zväzu KOVO (OZ KOVO) Volkswagen sa tentoraz týka počtu členov v jednotlivých odboroch.

Ako informoval predseda Moderných odborov Volkswagen Zoroslav Smolinský, ak medzi odborovými organizáciami v jednom podniku neexistuje zhoda, kolektívnu dohodu vyjednáva organizácia s najväčším počtom členov.

Smolinský zároveň podotkol, že do Moderných odborov Volkswagen sa k 31. januáru prihlásilo 7 400 členov, pričom celkovo je v automobilke zamestnaných 10 700 ľudí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zámerné blokovanie

Smolinský zároveň upozorňuje, že predseda OZ KOVO Emil Machyna zámerne blokuje vyjasnenie počtu členov v odboroch, keďže OZ KOVO zatiaľ zamestnávateľovi nepreukázal počet svojich členov.

Zástupcovia OZ KOVO však tvrdia, že momentálne nedokážu preukázať zamestnávateľom svoju reprezentatívnosť práve preto, lebo Smolinský ako bývalý predseda OZ KOVO Volkswagenu, doteraz zadržiava potrebnú dokumentáciu, vrátane originálov odhlášok členov odborov, ktorí vystúpili z pôvodnej odborovej organizácie OZ KOVO a prihlásili sa do Moderných odborov Volkswagen.

„Originály odhlášok členov odborov z pôvodnej odborovej organizácie, ktoré OZ KOVO žiada, sú totiž dôkazovým materiálom v súdnom spore a preto nemôžu byť OZ KOVO len tak vydané. Tieto dokumenty súčasne nemajú žiadny vplyv na znalosť počtu členov oboch odborových organizácií,“ podotkol Smolinský.

Obe odborové organizácie sú v súdnom spore po tom, čo OZ KOVO rozhodlo o likvidácii odborov automobilky, ktorých predsedom bol Zoroslav Smolinský. Ten spolu s bývalou podpredsedníčkou založil nové Moderné odbory Volkswagen.

Podľa podpredsedníčky OZ KOVO Moniky Benedikovej však Smolinský šíri dezinformácie.

„OZ KOVO deklaruje ochotu zúčastňovať sa týchto vyjednávaní a hľadať spoločné prieniky v návrhoch oboch odborových organizácií,“ uviedla Benediková, podľa ktorej Smolinský na rokovaní spochybnil legitimitu zástupcov vyjednávacieho tímu OZ KOVO a tvrdohlavo trvá na tom, aby OZ KOVO predložila počet svojich členov v automobilke.

„Keďže pán Smolinský sám odmietol rešpektovať rozhodnutie okresného súdu v Bratislave a neodovzdal dokumentáciu OZ KOVO, v rámci ktorej je zahrnutá evidencia jej členov, znemožňuje splnenie požiadavky, ktorú sám kladie. Preto akékoľvek obviňovanie OZ KOVO, že chce blokovať a sabotovať proces kolektívneho vyjednávania je nezmysel,“ uviedla Benediková.

Pod dohľadom notára

Predseda Moderných odborov Volkswagen ale argumentuje tým, že zástupcom OZ KOVO navrhol, aby originály odhlášok spolu prerátali za účasti notára. Takúto možnosť však podľa Smolinského OZ KOVO odmietlo.

„Ak by sme pristúpili na návrhy, ktoré pán Smolinský predkladá dnes, legitimizovali by sme jeho protiprávny postup,“ skonštatovala Benediková.

V prípade, že odborári nedospejú k dohode, zamestnávateľ má povinnosť osloviť ministerstvo práce a sociálnych vecí, aby poverilo rozhodcu, ktorý následne určí, ktorá odborová organizácia bude pokračovať vo vyjednávaní o kolektívnej zmluve.

Ak by ani napriek tomu vedenie automobilky a odborári do konca marca neuzavreli novú kolektívnu zmluvu pre tento rok, pre zamestnancov by naďalej platila zmluva vyjednaná pre rok 2016.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 707
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 710
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 345
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 396
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 868
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 383
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 734
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 659
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 796
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 248

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.

Na bratislavskom nábreží vznikne Eurovea City

Nová mestská štvrť vznikne prepojením viacerých projektov na brehu Dunaja.

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži?

Nie každý gombík spustí zelenú.

Cestujúci musia na lietadlá dlhšie čakať. Na čo všetko majú nárok

Odškodnenie pasažierov sa môže pohybovať až do výšky 600 eur.

Vládny dlh v eurozóne v prvom štvrťroku mierne vzrástol

V celej Európskej únii dlh naopak klesol.