Kontroverznú reklamu zo Super Bowl cenzurovali, napriek tomu vyvolala ošiaľ

Americký výrobca stavebných materiálov prišiel s novou reklamou zobrazujúcou múr na hranici s Mexikom.

Ilustračné foto(Zdroj: flickr.com/cc/Adriel Hampton)

WASHINGTON. Americký výrobca stavebných materiálov prišiel s novou reklamou zobrazujúcou múr na hranici s Mexikom. Vyvolala taký záujem, že po tom, ako ju firma zverejnila na svojej webovej stránke, pod náporom skolabovala.

Reklama bola pôvodne určená na vysielanie počas finále ligy amerického futbalu, ktoré sa konalo uplynulú nedeľu. Firma 84 Lumber (lumber - stavebné drevo, rezivo) však uviedla, že televízia Fox, ktorá športové podujatie vysielala, reklamu v pôvodnej verzii odmietla pre "kontroverzný obsah". Firma jej potom dodala skrátenú verziu.

V reklamnom šote s názvom "84 Lumber: Cesta sa začína" vystupuje po španielsky hovoriaca matka s dcérou, ktoré sa jedného dňa skoro ráno vydajú na cestu. Absolvujú strastiplnú púť pešo, nákladnými autami a načierno vlakom a často spia pod holým nebom.

Kritické aj pochvalné

Skrátená verzia odvysielaná počas športového finále sa končí záberom na matku s dcérou ako kráčajú po púšti a nápisom "Pozrite si zvyšok na journey84.com".

Zvyšok reklamy, respektíve jej celú, pôvodnú verziu zverejnila spoločnosť na webovej stránke po tom, ako televízia odvysielala skrátenú verziu. Púť matky s dcérou cez púštnu krajinu pokračuje. Zábery na ne sa striedajú so zábermi mužov na stavenisku.

Žena s dievčatkom zrazu prídu pred vysoký múr. Dievčatko vytiahne zo svojho ruksaku vlastnoručne vyrobenú americkú vlajku a žena sa rozplače. Potom si všimnú v múre obrovskú drevenú bránu. Zatlačia na ňu a ona sa otvorí. Reklama sa končí nápisom "Vôľa uspieť je tu vždy vítaná".

"Neviem, koľko dreva táto reklama predá, ale určite si vyslúži obrovskú pozornosť," uviedol ešte deň pred finále redaktor rozhlasovej stanice NPR v reportáži hodnotiacej reklamy pripravené pre Super Bowl.

A nemýlil sa. Originálnu verziu reklamy si chcelo pozrieť toľko ľudí, že webová stránka bola nedostupná a sociálne siete zaplavili komentáre o nej - kritické aj pochvalné. Téme sa už venovali všetky veľké americké médiá.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Pozrite si najlepšie reklamy, ktoré ukázali počas Super Bowl

Miliardy za čas

Stanica Fox, ktorá tento rok získala vysielacie práva na finále Super Bowlu, je jednou z hlavných spravodajských televízií v USA a je známa svojou podporou Republikánskej strany.

Finále ligy amerického futbalu je už tradične nielen športovým, ale aj reklamným sviatkom. Sledovanosť tohto podujatia býva rekordná a firmy si pre túto príležitosť dávajú vyrobiť tie najlepšie reklamy.

A hoci za vysielací čas reklamných šotov platia milióny dolárov, neraz sa vzdajú priamej propagácie svojich produktov v prospech propagácie nejakej myšlienky či politiky. Tento rok viaceré veľmi nápadne kritizovali prezidenta Donalda Trumpa.

Reklamu o prisťahovalcoch mal aj najväčší americký producent piva. Ázijský výrobca áut si zase pre Super Bowl pripravil reklamu propagujúcu ochranu životného prostredia. Donald Trump pritom nie je zástancom environmentálnej politiky.

Európska automobilka venovala celý svoj reklamný šot rovnoprávnosti žien. Trump zatiaľ veľa rešpektu voči ženám neukázal a hneď po jeho inaugurácii sa vo Washingtone konala obrovská demonštrácia za práva žien.

"Tak, ako televízne šou, aj reklamy hýbu divákmi a môžu povedať veľa o tom, aké hodnoty nás inšpirujú a aké znepokojujú. Stavím sa, že Anheuser-Bush nikdy neočakával, že inšpiratívny príbeh o imigračných problémoch svojho zakladateľa Adolphusa Busha niekedy použije na rypnutie si do prezidenta Donalda Trumpa," zaznelo v americkej rozhlasovej stanici NPR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 974
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 095
  3. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 6 417
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 247
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 340
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 043
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 315
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 855
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 597
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 441

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

DOMOV

Fico prijal bieloruského premiéra, ani v minulosti nemal problém

Bielorusko neakceptujem, hovorí poslanec Peter Osuský.

KOMENTÁRE

Prečo Trump nie je Roosevelt?

Legislatívne neúspechy počas prvých sto dní amerického prezidenta sú najlepšími správami o jeho chaotickom vládnutí.

KULTÚRA

Johnny Depp skrachoval. Nechajte ho, sám to tak chcel

Za mesiac minie dva milióny, víno ho stojí tridsať tisíc. Náhradu žiada na súde.

Neprehliadnite tiež

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop