Brusel udelil trom firmám miliónové pokuty za kartel

Na kartelovej dohode sa štyri firmy dohadovali telefonicky, elektronicky aj osobne.

Ilustračné foto(Zdroj: FOTOLIA)

BRUSEL. Za kartelovú dohodu pri obchodovaní s použitými autobatériami udelila Európska komisia (EK) trom firmám pokuty vo výške 68 miliónov eur. Súčasťou kartelu bola aj štvrtá firma Johnson Controls, ktorá sa pokute vyhla vďaka tomu, že EK o existencii dohody informovala.

V rokoch 2009-2012 sa belgická firma Campine, britská Eco-Bat Technologies, francúzsky Recylex a firma Johnson Controls dohodli na výkupných cenách autobatérií vo Francúzsku, Nemecku, Belgicku a Holandsku. Z batérií získavali recykláciou najmä olovo, ktoré potom predávali. Kartelová dohoda najviac uškodila menším a stredným firmám, ktoré sa venovali zberu a ďalšiemu predaju použitých akumulátorov.

"Dobre fungujúce trhy nám môžu pomôcť znížiť objem odpadu a podporiť obehovú ekonomiku. Preto nemôžeme tolerovať správanie, ktoré narúša hospodársku súťaž. Tieto štyri firmy sa tajne dohodli, aby maximalizovali svoje zisky z recyklovania použitých batérií, čím potlačili konkurenciu v tejto dôležitej časti recyklačného reťazca," vyhlásila dnes eurokomisárka pre hospodársku súťaž Margrethe Vestager.

Na kartelovej dohode sa štyri firmy dohadovali telefonicky, elektronicky aj osobne. Podľa EK si boli vedomé, že konajú protiprávne a pri komunikácii používali aj rôzne krycie názvy, aby sa vyhli odhaleniu predmetu ich rozhovorov.

Firma Eco-Bat dostala pokutu takmer 33 miliónov eur, Recylex takmer 27 miliónov a Campine viac ako osem miliónov eur. Firme Johnson Controls hrozila pokuta vo výške 38 miliónov, ale vyhla sa jej vďaka tomu, že EK informovala o uzavretej kartelovej dohode.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.