Zisk Volva minulý rok strmo vzrástol

Celkovo išlo o 66-percentný nárast.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR, AP)

ŠTOKHOLM. Švédsky výrobca áut značky Volvo, ktorého vlastní čínska firma Zhejiang Geely Holding Group, zaznamenal minulý rok strmý nárast zisku, až o 66 percent. Vďačí za to najmä veľkému odbytu v Číne a v USA.

Čistý zisk spoločnosti za minulý rok sa vyšplhal na 7,46 miliardy švédskych korún (786,84 milióna eur) zo 4,47 miliardy SEK v predchádzajúcom roku 2015.

Tržby automobilky v roku 2016 vzrástli o 10 % na 180 miliárd SEK, k čomu prispel najmä dopyt po modeloch XC60 and V40/V40 Cross Country.

Predaj vozidiel švédskej značky sa minulý rok zvýšil o 6 % na rekordných 534.332 áut, pričom na čínskom a americkom trhu, ktoré sú najväčšie automobilové trhy na svete, zaznamenalo Volvo nárast predaja o dvojciferné číslo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Konkrétne, v Číne sa predaj automobilky Volvo zvýšil o 11,5 % na 90.930 áut a v USA stúpol o 18,1 % na 82.276 vozidiel. V západnej Európe sa odbyt švédskej firmy zvýšil o 4 % na 206.000 kusov.

Do výsledkov zo západnej Európy pritom nie je zahrnutý domáci švédsky trh, ktorý je tretím najväčším trhom automobilky. Vo Švédsku však odbyt vozidiel Volvo vlani klesol o 1 % na 70.200 áut.

Čínska spoločnosť Zhejiang Geely Holding Group kúpila švédsku automobilku v roku 2010 od amerického koncernu Ford.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 808
  2. Vizuálny smog je problém 10 210
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 5 369
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 5 223
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 652
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 302
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 276
  8. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 969
  9. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 2 721
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 633

Téma: Volvo


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

Autorská strana Beaty Balogovej

Sme notorickí začiatočníci v tom, ako hovoriť o smrti

Na príchod dieťaťa sa systematicky pripravujeme, ale umieranie ukrývame ako nejaké zlyhanie.

DOMOV

Kiska podľa šéfa SIS nebol kompetentný vedieť o únose

Kompetentná nebola ani prokuratúra.

Neprehliadnite tiež

Nebankovky našli nový biznis model v minipôžičkách za extrémny úrok

Nekalé praktiky pri požičiavaní peňazí nezmizli.

Železnice chcú otestovať mobilnú aplikáciu na dobrovoľníkoch

Šancu má prvých päťsto dobrovoľníkov.

České Tesco utlmí v krajine svoj biznis, skráti otváracie hodiny

Česi údajne v neskorých hodinách nenakupujú.

Turecká kríza podporuje dolár, ten je najsilnejší za uplynulý rok

Prepad tureckej líry negatívne zasiahol euro.