SME
Pondelok, 24. január, 2022 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Nákupná cena mlieka pred koncom roka vzrástla

V porovnaní s decembrom 2015 bola priemerná nákupná cena mlieka vyššia o 3,1 percenta.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR, AP)

BRATISLAVA. Priemerná nákupná cena surového kravského mlieka sa v decembri 2016 medzimesačne zvýšila o 4,6 percenta na 28,29 eura za sto kilogramov.

V porovnaní s decembrom 2015 bola priemerná nákupná cena mlieka vyššia o 3,1 percenta. Vyplýva to z aktuálnej správy Agrárnych trhových informácií Slovenska (ATIS).

Cena mlieka Q. triedy stúpla medzimesačne o 4,6 % na 28,46 eura/100 kg. Nákupná cena mlieka 1. triedy posilnila o 4,3 % na 27,74 eura/100 kg.

Cena neštandardného mlieka sa znížila o 4,9 % na 20,53 eura/100 kg. Medziročne nákupné ceny mlieka okrem ceny neštandardného mlieka v decembri stúpli od 3 % u mlieka Q. triedy do 3,1 % pri mlieku 1. triedy.

Skryť Vypnúť reklamu

Spracovatelia v decembri 2016 nakúpili spolu 66.240 ton surového kravského mlieka, čo bolo v medzimesačnom porovnaní o 6,6 % viac. Mlieka Q. triedy nakúpili spracovatelia 53.272 ton (80,4 % z nákupu).

V porovnaní s novembrom 2016 v decembri tohto roka vzrástol nákup mlieka v Q. triede kvality o 11 %.

Mlieko 1. triedy kvality tvorilo 19,2 % z decembrového nákupu, keď sa ho nakúpilo 12.687 ton a spracovatelia ho nakúpili o 7,9 % menej ako v novembri tohto roka. Neštandardného mlieka bolo 281 ton, malo 0,4-% podiel na nákupe.

Medziročne nakúpili spracovatelia v decembri 2016 spolu o 5,8 % surového kravského mlieka menej. Nákup mlieka Q. triedy sa medziročne znížil o 1,8 % a mlieka 1. triedy kvality sa nakúpilo o 18,6 % menej ako v decembri 2015.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Viac ihrísk aj bylinkových záhrad vo vašom okolí.
  2. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  4. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. Mecom ide na zelenú
  7. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  8. Marrákeš je červená perla Maroka
  9. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  10. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  1. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  2. Viac ihrísk aj bylinkových záhrad vo vašom okolí.
  3. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  4. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  5. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
  6. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  9. Ekologicky sa zeleniť je časom overený hit
  10. Pripomíname dôležitý dátum –31. januára 2022
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 795
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 5 035
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 802
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 3 694
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 455
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 3 181
  7. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 2 723
  8. Marrákeš je červená perla Maroka 2 522
  9. Mecom ide na zelenú 2 113
  10. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 1 266
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Igor Matovič (OĽaNO) sleduje tlačovú konferenciu Roberta Fica (Smer)

S výdavkovými limitmi by na pomoc bolo viac peňazí.


7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Prečo Microsoft kupuje spoločnosť Activision Blizzard.


a 2 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Logo podcastu Dobré ráno.

Prečo Microsoft kupuje spoločnosť Activision Blizzard.


a 2 ďalší 2 h
Vicepremiér Štefan Holý (Sme rodina).

Vicepremiér o novom zákone, ktorý má zmeniť nedostatok bytov.


3 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  6. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  7. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 14 129
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 12 330
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 6 117
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 5 888
  5. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 5 169
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 491
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 488
  8. Daniel Bíro: 10 zaujímavostí, o ktorých ste, možno, nevedeli 2 968
  1. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  3. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  4. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  5. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  6. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  7. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  8. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
Skryť Zatvoriť reklamu