AKTUALIZOVANÉ

Dankov manažment ide premaľovať vlaky, štátny dopravca mení názov

K Železničnej spoločnosti Slovensko chce štátny dopravca pridať nový doplnok - národný dopravca.

Štátne IC vlaky sú pre Andreja Danka srdcovou záležitosťou(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), ktorá formálne spadá pod ministerstvo dopravy, ide zmeniť svoje logo. K pôvodnému názvu ZSSK pridá doplnok. Pod názov spoločnosti sa dopíše veľkými písmenami spojenie národný dopravca.

O zmenu svojho loga ZSSK už požiadala aj Úrad priemyselného vlastníctva. Prihlášku podala koncom januára. Takýto krok firme odporučilo jej právne oddelenie.

ZSSK tvrdí, že sa chceli od ZSSK Cargo a ŽSR, teda Železníc Slovenskej republiky, s ktorými je mnohokrát zamieňaná.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nový manažment

S doplnkom loga prišla Železničná spoločnosť po nástupe nového manažmentu, zmenil sa v druhej polovici júna. Vtedajší minister dopravy Roman Brecely (Sieť) Filipa Hlubockého vymenoval na post generálneho riaditeľa.

Spojenie národný dopravca štátna firma ukázala aj v polovici decembra, keď opätovne spustila svoje IC vlaky. Nové logo bolo na baneri, ako aj na vagónoch štátnych IC vlakoch.

„Jeho doplnenie do materiálov a na ďalšie nosiče používaných našou spoločnosťou bude prebiehať v horizonte niekoľkých rokov a postupne,“ vraví hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Inak by to vraj bolo príliš nákladné.

Celkovo firma doplneným logom - národný dopravca - označila už 22 vozňov a tri rušne. Firma má pritom asi 700 rušňov a asi 1200 vagónov.

V súčasnosti nové logo spoločnosť používa len na nové materiály. Na zmeny firma minula približne 830 eur. „Dnes neplánujeme ani zmenu uniforiem, cestovných lístkov či pečiatok a už vôbec nie premaľovávanie rušňov či vozňov,“ dopĺňa Kováč.

Meniť by sa podľa firmy mali niektoré materiály, ako sú napríklad e-mailové podpisy, hlavičkové papiere či vývesky.

Doplňujúci názov národný dopravca používajú od roku 2015 aj České dráhy.

Vplyv Danka?

Andrej Danko, ktorý je šéfom parlamentu a formálne železničná doprava pod jeho kompetencie nespadá, rád hovorí o železnici. Vystúpil aj na tlačovej konferencii s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (Most-Híd) a šéfom firmy Filipom Hlubockým na peróne pri spomínanom spustení spomínaných IC vlakov.

„Máme tu jednu štátnu národnú spoločnosť, ktorú, prepáčte, potupil predchádzajúci minister dopravy Počiatek,“ povedal Danko v diskusnej relácii TA3 koncom januára.

Štátny dopravca podľa Danka potrebuje nové nákupy a potrebujeme takéto investície. „Bude veľmi dôležité, keď sa budeme baviť aj o uvoľnení dlhovej brzdy, aby sme naozaj takéto štátne investície podporili,“ vravel Danko v TA3.

Firma vplyv Danka na svoje fungovanie odmieta. ZSSK je podľa nej štandardne riadená predstavenstvom, prípadne ministerstvom dopravy, ktoré akcionárom spoločnosti.

„Rešpektujeme a vážime si záujem najvyšších ústavných činiteľov o železničnú dopravu. Radi sa stretneme s kýmkoľvek, kto môže pomôcť rozvoju železničnej dopravy na Slovensku,“ napísala Železničná spoločnosť Slovensko.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 707
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 710
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 345
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 396
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 868
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 383
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 734
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 659
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 796
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 248

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železničná spoločnosť Slovensko, Sme v obrazoch

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.

Na bratislavskom nábreží vznikne Eurovea City

Nová mestská štvrť vznikne prepojením viacerých projektov na brehu Dunaja.

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži?

Nie každý gombík spustí zelenú.

Cestujúci musia na lietadlá dlhšie čakať. Na čo všetko majú nárok

Odškodnenie pasažierov sa môže pohybovať až do výšky 600 eur.

Vládny dlh v eurozóne v prvom štvrťroku mierne vzrástol

V celej Európskej únii dlh naopak klesol.