AKTUALIZOVANÉ

Dankov manažment ide premaľovať vlaky, štátny dopravca mení názov

K Železničnej spoločnosti Slovensko chce štátny dopravca pridať nový doplnok - národný dopravca.

Štátne IC vlaky sú pre Andreja Danka srdcovou záležitosťou(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), ktorá formálne spadá pod ministerstvo dopravy, ide zmeniť svoje logo. K pôvodnému názvu ZSSK pridá doplnok. Pod názov spoločnosti sa dopíše veľkými písmenami spojenie národný dopravca.

O zmenu svojho loga ZSSK už požiadala aj Úrad priemyselného vlastníctva. Prihlášku podala koncom januára. Takýto krok firme odporučilo jej právne oddelenie.

ZSSK tvrdí, že sa chceli od ZSSK Cargo a ŽSR, teda Železníc Slovenskej republiky, s ktorými je mnohokrát zamieňaná.

Nový manažment

S doplnkom loga prišla Železničná spoločnosť po nástupe nového manažmentu, zmenil sa v druhej polovici júna. Vtedajší minister dopravy Roman Brecely (Sieť) Filipa Hlubockého vymenoval na post generálneho riaditeľa.

Spojenie národný dopravca štátna firma ukázala aj v polovici decembra, keď opätovne spustila svoje IC vlaky. Nové logo bolo na baneri, ako aj na vagónoch štátnych IC vlakoch.

„Jeho doplnenie do materiálov a na ďalšie nosiče používaných našou spoločnosťou bude prebiehať v horizonte niekoľkých rokov a postupne,“ vraví hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Inak by to vraj bolo príliš nákladné.

Celkovo firma doplneným logom - národný dopravca - označila už 22 vozňov a tri rušne. Firma má pritom asi 700 rušňov a asi 1200 vagónov.

V súčasnosti nové logo spoločnosť používa len na nové materiály. Na zmeny firma minula približne 830 eur. „Dnes neplánujeme ani zmenu uniforiem, cestovných lístkov či pečiatok a už vôbec nie premaľovávanie rušňov či vozňov,“ dopĺňa Kováč.

Meniť by sa podľa firmy mali niektoré materiály, ako sú napríklad e-mailové podpisy, hlavičkové papiere či vývesky.

Doplňujúci názov národný dopravca používajú od roku 2015 aj České dráhy.

Vplyv Danka?

Andrej Danko, ktorý je šéfom parlamentu a formálne železničná doprava pod jeho kompetencie nespadá, rád hovorí o železnici. Vystúpil aj na tlačovej konferencii s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (Most-Híd) a šéfom firmy Filipom Hlubockým na peróne pri spomínanom spustení spomínaných IC vlakov.

„Máme tu jednu štátnu národnú spoločnosť, ktorú, prepáčte, potupil predchádzajúci minister dopravy Počiatek,“ povedal Danko v diskusnej relácii TA3 koncom januára.

Štátny dopravca podľa Danka potrebuje nové nákupy a potrebujeme takéto investície. „Bude veľmi dôležité, keď sa budeme baviť aj o uvoľnení dlhovej brzdy, aby sme naozaj takéto štátne investície podporili,“ vravel Danko v TA3.

Firma vplyv Danka na svoje fungovanie odmieta. ZSSK je podľa nej štandardne riadená predstavenstvom, prípadne ministerstvom dopravy, ktoré akcionárom spoločnosti.

„Rešpektujeme a vážime si záujem najvyšších ústavných činiteľov o železničnú dopravu. Radi sa stretneme s kýmkoľvek, kto môže pomôcť rozvoju železničnej dopravy na Slovensku,“ napísala Železničná spoločnosť Slovensko.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 9 663
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 850
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 928
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 237
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 421
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 966
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 113
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 962
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 711
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 624

Téma: Sme v obrazoch


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia zasahovala u kotlebovcov, prehľadala Mizíkovu kanceláriu

Poslanec je obvinený z extrémistických trestných činov.

Sľuby sa iba sľubujú? Čo všetko politici naozaj splnili

Spúšťame Sľuby.sme.sk. Skontrolujeme (ne)splnené záväzky politikov a úradov.

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

EKONOMIKA

Nezmyselné zákazy aj bezbrehé rozdávanie. Príklady, kedy Smer pochybil

Prijatých bolo veľa nezmyselných zákonov.

Neprehliadnite tiež

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.

Sporiteľňa zdražila hypotéky. Zvráti jej pokus trend lacných úverov?

Nejde síce o výrazné zdvihnutie úrokových sadzieb. Podľa analytika však bude zaujímavé sledovať reakciu konkurenčných bánk.

Štvorprúdovky nahraďte lepšími cestami prvej triedy, odkazujú odborníci

Na Slovensku je v prevádzke 718 km diaľnic a rýchlostných ciest, 155,6 km sa stavia.

Slovensko dá za účasť na zimnej olympiáde viac ako dva milióny eur

Z rozpočtu ministerstva školstva pôjde približne 1,5 milióna eur, zvyšok doplatia výbory.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop