AKTUALIZOVANÉ

Dankov manažment ide premaľovať vlaky, štátny dopravca mení názov

K Železničnej spoločnosti Slovensko chce štátny dopravca pridať nový doplnok - národný dopravca.

Štátne IC vlaky sú pre Andreja Danka srdcovou záležitosťou(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), ktorá formálne spadá pod ministerstvo dopravy, ide zmeniť svoje logo. K pôvodnému názvu ZSSK pridá doplnok. Pod názov spoločnosti sa dopíše veľkými písmenami spojenie národný dopravca.

O zmenu svojho loga ZSSK už požiadala aj Úrad priemyselného vlastníctva. Prihlášku podala koncom januára. Takýto krok firme odporučilo jej právne oddelenie.

ZSSK tvrdí, že sa chceli od ZSSK Cargo a ŽSR, teda Železníc Slovenskej republiky, s ktorými je mnohokrát zamieňaná.

Nový manažment

S doplnkom loga prišla Železničná spoločnosť po nástupe nového manažmentu, zmenil sa v druhej polovici júna. Vtedajší minister dopravy Roman Brecely (Sieť) Filipa Hlubockého vymenoval na post generálneho riaditeľa.

Spojenie národný dopravca štátna firma ukázala aj v polovici decembra, keď opätovne spustila svoje IC vlaky. Nové logo bolo na baneri, ako aj na vagónoch štátnych IC vlakoch.

„Jeho doplnenie do materiálov a na ďalšie nosiče používaných našou spoločnosťou bude prebiehať v horizonte niekoľkých rokov a postupne,“ vraví hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Inak by to vraj bolo príliš nákladné.

Celkovo firma doplneným logom - národný dopravca - označila už 22 vozňov a tri rušne. Firma má pritom asi 700 rušňov a asi 1200 vagónov.

V súčasnosti nové logo spoločnosť používa len na nové materiály. Na zmeny firma minula približne 830 eur. „Dnes neplánujeme ani zmenu uniforiem, cestovných lístkov či pečiatok a už vôbec nie premaľovávanie rušňov či vozňov,“ dopĺňa Kováč.

Meniť by sa podľa firmy mali niektoré materiály, ako sú napríklad e-mailové podpisy, hlavičkové papiere či vývesky.

Doplňujúci názov národný dopravca používajú od roku 2015 aj České dráhy.

Vplyv Danka?

Andrej Danko, ktorý je šéfom parlamentu a formálne železničná doprava pod jeho kompetencie nespadá, rád hovorí o železnici. Vystúpil aj na tlačovej konferencii s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (Most-Híd) a šéfom firmy Filipom Hlubockým na peróne pri spomínanom spustení spomínaných IC vlakov.

„Máme tu jednu štátnu národnú spoločnosť, ktorú, prepáčte, potupil predchádzajúci minister dopravy Počiatek,“ povedal Danko v diskusnej relácii TA3 koncom januára.

Štátny dopravca podľa Danka potrebuje nové nákupy a potrebujeme takéto investície. „Bude veľmi dôležité, keď sa budeme baviť aj o uvoľnení dlhovej brzdy, aby sme naozaj takéto štátne investície podporili,“ vravel Danko v TA3.

Firma vplyv Danka na svoje fungovanie odmieta. ZSSK je podľa nej štandardne riadená predstavenstvom, prípadne ministerstvom dopravy, ktoré akcionárom spoločnosti.

„Rešpektujeme a vážime si záujem najvyšších ústavných činiteľov o železničnú dopravu. Radi sa stretneme s kýmkoľvek, kto môže pomôcť rozvoju železničnej dopravy na Slovensku,“ napísala Železničná spoločnosť Slovensko.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 651
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 226
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 260
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 174
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 586
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 414
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 397
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 104
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 076
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 906

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Vlaky, Železničná spoločnosť Slovensko, Sme v obrazoch

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

EKONOMIKA

V Belgicku zadržali 112 slovenských kamiónov pre možné vykorisťovanie vodičov

Polícia skúma, či nedošlo k sociálnemu dumpingu.

Neprehliadnite tiež

Podľa nemeckých ekonómov má Trump na svetovú ekonomiku negatívny vplyv

Jedinou oblasťou, v ktorej boli reakcie ekonómov na Trumpove kroky v úrade prezidenta viac pozitívne ako negatívne, bola oblasť boja s nelegálnou migráciou.

Nemci jedia horšie maslo ako Česi, odhalil dTest

Testy neziskovej organizácie dTest odhalili, že maslo rovnakej značky bolo kvalitnejšie v Česku.

Rozpočet EÚ na rok 2018 trestá Turecko a dá viac na boj proti propagande z Ruska

Budúcoročný rozpočet Únie bude voči pôvodnému návrhu bohatší o 105 miliónov eur.