BRATISLAVA. Najvyššie tržby spomedzi výrobcov nealkoholických nápojov na Slovensku dosiahla v roku 2015 spoločnosť Coca-Cola HBC Česko a Slovensko. Jej tržby presiahli 98 miliónov eur.
Za ňou nasledovala Kofola, ktorá evidovala tržby v objeme takmer 73 miliónov eur a trojicu uzatvorili Slovenské pramene a žriedla s tržbami viac ako 34 miliónov eur. Informoval o tom portál Indexpodnikatela.sk, ktorý vypracoval prehľad tržieb a ziskov 90 výrobcov nealkoholických nápojov z dostupných údajov za rok 2015.
"Z hľadiska zisku po zdanení sa na prvé miesto medzi výrobcami nealko nápojov dostala Kofola s čistým ziskom vo výške približne 5,8 milióna eur. Udržiava si tak výrazný náskok pred ostatnými výrobcami,“ uviedol zakladateľ portálu Indexpodnikatela.sk Branislav Vaculčiak.
Za ňou nasledovala Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, ktorej zisk po zdanení presiahol 900 tisíc eur. Tretia v poradí bola spoločnosť Minerálne vody so ziskom po zdanení takmer 600-tisíc eur.
Najväčší podiel na celkových tržbách v odvetví má Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, a to 39,5 %, druhá je Kofola s podielom 29,2 % a tretie sú Slovenské pramene a žriedla s 13,8 percentným podielom.
„Platí však, že tak ako vo väčšine odvetví na Slovensku, aj v tomto prípade je viac než polovica podnikov v strate, konkrétne 49 z celkových 90 podnikov,“ skonštatoval Vaculčiak.
Projekt Index Podnikateľa vznikol ako nástroj na podporu a rozvoj transparentného podnikateľského prostredia na Slovensku. Predstavuje službu, ktorá dokáže preveriť a analyzovať firmy podnikajúce na území Slovenska.
Index podnikateľa tiež ponúka informácie o nedoplatkoch na zdravotnom a sociálnom poistení a daniach, konkurzoch, reštrukturalizáciách, exekúciách a iných vyhláseniach týkajúcich sa sledovaných firiem.