Číňania kupujú košické železiarne, s U. S. Steelom podpísali memorandum

Američania začali exkluzívne rokovať s čínskym Hesteelom, za košické železiarne vraj ponúka 1,4 miliardy eur.

Hesteel Group alebo HBIS Group označujú jednu spoločnosť - Hebei Iron and Steel Group, ktorá je druhým najväčším výrobcom ocele na svete. Na snímke vchod do závodu Hesteelu v čínskom dištrikte Xuanhua.(Zdroj: hbisco.com)

BRATISLAVA, KOŠICE. Druhý najväčší výrobca ocele na svete – čínska spoločnosť Hesteel Group je o niečo bližšie ku kúpe košických železiarní s 10-tisíc zamestnancami.

Súčasný majiteľ huty – americká United States Steel Corporation vo štvrtok podpísala s Hesteelom memorandum o porozumení, informovali vo štvrtok podvečer Hospodárske noviny (HN).

Podrobnosti nie sú známe. „K tejto téme sa nebudem vyjadrovať,“ reagoval pre HN hovorca U. S. Steel Košice Ján Bača.

United States Steel Corp. musí najprv predaj košickej huty oznámiť akcionárom, zatiaľ sa tak nestalo.

Je možné, že transakciu oznámi budúci týždeň v stredu 1. februára, kedy vedenie korporácie plánuje referovať o hospodárskych výsledkoch za vlaňajší štvrtý štvrťrok.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Americký U. S. Steel ťažia dlhy, košickú hutu stará technika

Čo znamená memorandum

Podpis memoranda podľa HN znamená, že Američania začali o predaji košického závodu exkluzívne rokovať s čínskym Hesteelom a Číňania začnú robiť hĺbkový audit (due diligence) podniku.

V skutočnosti podľa informácií denníka SME Hesteel už due diligence fabriky ukončil a to ešte vlani, pred podaním ponuky na prevzatie košického závodu.

Vo štvrtok podpísané memorandum garantuje len exkluzívne rokovania a vytvára čas na dohodnutie podrobností predaja firmy.

Hesteel Group ponúka za košické železiarne asi 1,4 miliardy eur, ďalšiu asi miliardu eur bude musieť investovať do modernizácie výrobných technológií, aby huta dokázala konkurovať iným európskym výrobcom.

Ponuku na prevzatie podniku podala aj česko-slovenská skupina Moravia Steel, ktorá vlastní Třinecké železárny, U. S. Steel vraj ich ponuku vo štvrtok definitívne odmietol.

Čínske štátne oceliarne

Hesteel Group je štátom vlastnená spoločnosť. Akcionárom je ľudová vláda provincie Hebei, ktorá sa nachádza na severe Číny.

Plný názov spoločnosti je Hebei Iron and Steel Group, používa sa skratka Hesteel Group alebo HBIS Group.

Hesteel vlani prevzal po U. S. Steel srbskú Železara Smederevo s asi päťtisíc zamestnancami, ktorú Američania sprivatizovali v roku 2003 a o deväť rokov neskôr ju spätne predali vláde za jeden dolár.

Hebei sa už priatelí s Prešovom

Na Slovensku začali byť aktivity provinčnej vlády vidieť už vlani.

Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) vlani v lete lákala podnikateľov na obchodnú konferenciu do Tangshanu v provincii Hebei, 19. júna zas zástupcovia provinčnej vlády a lokálni podnikatelia navštívili Slovensko.

Provinčná vláda v Hebei v tom čase uzavrela memorandum „o priateľských výmenách a spolupráci“ s prešovskou župou.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 530
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 751
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 080
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 635
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 629
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 429
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Téma: U. S. Steel


Článok je zaradený aj do ďalších tém Predaj košických železiarní

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.