OAK BROOK. Americká sieť rýchleho občerstvenia McDonald's zaznamenala vo 4. kvartáli 2016 pokles tržieb aj zisku, ale menší, ako jej predpovedali analytici z Wall Street. Pomohol jej rast obratu zámorských reštaurácií, ktorý zmiernil pokles tržieb v USA.
Tržby amerických prevádzok McDonald's otvorených dlhšie ako jeden rok sa za tri mesiace do konca decembra 2016 znížili medziročne o 1,3 %. Dôvodom však bol vysoký porovnávací základ. McDonald's totiž v októbri 2015 zaviedol novinku, predaj tzv. raňajkového menu po celý deň, čo mu pomohlo predvlani zvýšiť tržby.
Analytici pritom očakávali ešte slabší výsledok, a to pokles tržieb amerického reťazca na domácom trhu v poslednom kvartáli 2016 o 1,4 %.
Na druhej strane, tržby zámorských reštaurácií otvorených najmenej 13 mesiacov v sledovanom období vzrástli o 2,7 % a prekonali odhady ekonómov, ktorí počítali s ich zvýšením o 2,6 %.
Celkové tržby americkej siete reštaurácií s rýchlym občerstvením vlani vo 4. kvartáli klesli o 5 % (alebo o 3 % pri konštantných menových kurzoch) na 6,03 miliardy USD (5,67 miliardy eur) zo 6,34 miliardy USD vo 4. štvrťroku 2015.
Čistý zisk spoločnosti vo 4. kvartáli 2016 klesol na 1,19 miliardy USD z 1,21 miliardy USD.
Po vylúčení jednorazových položiek a prepočítaní na akciu dosiahol McDonald's v období október-december 2016 zisk 1,44 USD, zatiaľ čo analytici mu predpovedali zisk 1,41 USD/akcia.
McDonald's na konci minulého roka prevádzkoval po celom svete 36.899 reštaurácií, z toho 14.155 v USA.