Jančura zverejnil číslo na Danka. Pošlite mu sms, vyzýva

Začiatkom roka RegioJet oznámil, že jedným z dôvodov jeho odchodu z kľúčovej slovenskej trasy je práve predseda strany SNS.

Minister dopravy Árpád Érsek a predseda NR SR Andrej Danko počas príhovoru pri príležitosti 1. jazdy vlaku InterCity. Bratislava, 11. december 2016.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Šéf RegioJetu Radim Jančura poslal cestujúcim rozlúčkový list, v ktorom im poďakoval a opätovne im vysvetlil dôvody, prečo odchádza od februára z trate Bratislava - Košice.

Zároveň v liste zverejnil svoje telefóne číslo, ale aj číslo na predsedu parlamentu Andreja Danka z SNS.

"Ak sa vám nepáči predvolebná veta Andreja Danka - Žlté vlaky a autobusy musia preč, neváhajte, napíšte mu tiež, čo si o tom myslíte. Pána Danka si platíte zo svojich daní, je to de facto váš zamestnanec, je morálnou povinnosťou vami plateného politika na vašu slušnú SMS odpovedať. V parlamente má na odpovede času dosť," napísal Jančura.

Spor medzi Jančurom a Dankom trvá už niekoľko týždňov. Začiatkom roka RegioJet oznámil, že jedným z dôvodov jeho odchodu z kľúčovej slovenskej trasy je práve predseda strany SNS.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: RegioJet už nebude jazdiť medzi Bratislavou a Košicami, viní za to aj Danka

Za rozhodnutím majiteľa žltých expresov odísť z hlavnej trate môže totiž opätovné zavedenie štátnych IC vlakov. Tie začali na linke medzi Bratislavou a Košicami jazdiť od polovice decembra. Štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) ich zaviedla po tom, čo sa vo firme zmenilo vedenie a svojich nominantov navrhla koaličná SNS.

Šéf národniarov Andrej Danko pretlačil do programového vyhlásenia vlády prehodnotenie štátnych IC vlakov.

"Pán predseda nebude reagovať," povedala na Jančurov list hovorkyňa predsedu parlamentu Zuzana Čižmáriková.

IC vlaky prestali premávať vlani v januári, keď ich bývalé vedenie ZSSK stoplo po 22 rokoch fungovania. Dôvodom bolo, že ich nevedelo dostať do zisku. Za rok 2015 vlaky podľa zdroja SME skončili v strate asi 1,3 milióna eur.

"Základná úloha štátu je zaistiť spravodlivé podmienky nielen pre podnikateľov, ale aj pre svojich občanov. A to je dôvod, prečo sme sa rozhodli odísť z tejto trate. Nie je možné ekonomicky dlhodobo koexistovať pri štátnom dopravcovi, ktorý má politickú úlohu prevádzkovať niečo, čo bude navždy stratové. Vlaky IC ZSSK boli v strate 22 rokov, a to aj v čase, keď neexistoval ani RegioJet, ani Ficove zľavy," napísal ďalej v liste Jančura.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 12 191
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 233
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 4 418
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 678
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 278
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 099
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 966
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 630
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 490
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 401

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Vlaky

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ocenený psychológ o Rómoch: Ak sú v partii, je tam bašavel a robia

Keď má človek motyku v ruke, pomáha mu to vymotať sa z ťažkostí, hovorí psychológ Štefan Straka, ktorý učí Rómov ekologickému záhradníčeniu.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.

Siemens plánuje zrušiť takmer sedemtisíc pracovných miest na celom svete

Spoločnosť Siemens konštatovala, že zisk z produkcie elektriny a plynu prudko klesol.

Fico ustupuje pekárom pri nočnej práci, najsilnejší je Babiš

Na Slovensku pracuje v noci štvrť milióna ľudí.