Jančura zverejnil číslo na Danka. Pošlite mu sms, vyzýva

Začiatkom roka RegioJet oznámil, že jedným z dôvodov jeho odchodu z kľúčovej slovenskej trasy je práve predseda strany SNS.

Minister dopravy Árpád Érsek a predseda NR SR Andrej Danko počas príhovoru pri príležitosti 1. jazdy vlaku InterCity. Bratislava, 11. december 2016.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Šéf RegioJetu Radim Jančura poslal cestujúcim rozlúčkový list, v ktorom im poďakoval a opätovne im vysvetlil dôvody, prečo odchádza od februára z trate Bratislava - Košice.

Zároveň v liste zverejnil svoje telefóne číslo, ale aj číslo na predsedu parlamentu Andreja Danka z SNS.

"Ak sa vám nepáči predvolebná veta Andreja Danka - Žlté vlaky a autobusy musia preč, neváhajte, napíšte mu tiež, čo si o tom myslíte. Pána Danka si platíte zo svojich daní, je to de facto váš zamestnanec, je morálnou povinnosťou vami plateného politika na vašu slušnú SMS odpovedať. V parlamente má na odpovede času dosť," napísal Jančura.

Spor medzi Jančurom a Dankom trvá už niekoľko týždňov. Začiatkom roka RegioJet oznámil, že jedným z dôvodov jeho odchodu z kľúčovej slovenskej trasy je práve predseda strany SNS.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: RegioJet už nebude jazdiť medzi Bratislavou a Košicami, viní za to aj Danka

Za rozhodnutím majiteľa žltých expresov odísť z hlavnej trate môže totiž opätovné zavedenie štátnych IC vlakov. Tie začali na linke medzi Bratislavou a Košicami jazdiť od polovice decembra. Štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) ich zaviedla po tom, čo sa vo firme zmenilo vedenie a svojich nominantov navrhla koaličná SNS.

Šéf národniarov Andrej Danko pretlačil do programového vyhlásenia vlády prehodnotenie štátnych IC vlakov.

"Pán predseda nebude reagovať," povedala na Jančurov list hovorkyňa predsedu parlamentu Zuzana Čižmáriková.

IC vlaky prestali premávať vlani v januári, keď ich bývalé vedenie ZSSK stoplo po 22 rokoch fungovania. Dôvodom bolo, že ich nevedelo dostať do zisku. Za rok 2015 vlaky podľa zdroja SME skončili v strate asi 1,3 milióna eur.

"Základná úloha štátu je zaistiť spravodlivé podmienky nielen pre podnikateľov, ale aj pre svojich občanov. A to je dôvod, prečo sme sa rozhodli odísť z tejto trate. Nie je možné ekonomicky dlhodobo koexistovať pri štátnom dopravcovi, ktorý má politickú úlohu prevádzkovať niečo, čo bude navždy stratové. Vlaky IC ZSSK boli v strate 22 rokov, a to aj v čase, keď neexistoval ani RegioJet, ani Ficove zľavy," napísal ďalej v liste Jančura.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 530
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 751
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 080
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 635
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 629
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 429
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Vlaky

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.