V Číne falšovali jedlo. Zdraviu škodlivé majú byť známe značky

Nekalé praktiky bolo ťažké odhaliť, pretože fabriky mali namontované kamery tak, aby keď niekto vstúpil do budovy, okamžite zamaskovali po sebe stopy.

Ilustračné foto. (Zdroj: SITA/AP)

PEKING, BRATISLAVA. Čína má na krku ďalší škandál týkajúci sa jedla. Skupinka asi päťdesiatich tovární v čínskom meste Tianjin, ktoré vyrábajú omáčky a dochucovadlá, používali nelegálne a zdraviu nebezpečné ingrediencie.

Informuje o tom web Mashable, ktorý vychádza zo zistení Beijing News.

Bežne dostupné v supermarketoch

Vyšetrovacia správa odhalila, že tieto produkty boli navyše úmyselne nesprávne označené ako obľúbené značky Nestlé, Knorr alebo Lee Kum Kee. Knorr vlastní spoločnosť Unilever a vyrába kuracie kocky a koreniny, Lee Kum Kee je zas populárny producent ustricovej omáčky.

Jedným z falšovaných produktov je pravdepodobne dochucovadlo Maggi od Nestlé, ktoré sa bežne vyskytuje v ázijských supermarketoch.

Podľa informácií Beijing News sa každoročne v meste Tianjin vyrobia falšované výrobky dokopy za 14,5 milióna dolárov.

Výrobky mali byť predávané po celej krajine. Sieť tovární, v ktorých ku falšovaniu dochádzalo, je v prevádzke viac ako desať rokov.

Karcinogénne suroviny

Fabriky používali napríklad vodu z kohútika alebo priemyselnú soľ, ktorá je v Číne zakázaná pre ľudskú spotrebu, pretože obsahuje rakovinotvorné látky a ťažké kovy.

Fabriky ďalej kupovali už použité koreniny či bylinky z okolitých tovární, ktoré následne sušili a vyrábali z nich prášok.

Všetky tieto úkony sa vykonávali v nehygienických podmienkach a v budovách, ktoré skôr pripomínali zrúcaniny.

Nekalé praktiky bolo ťažké odhaliť, pretože fabriky mali namontované kamery tak, aby keď niekto vstúpil do budovy, okamžite zamaskovali po sebe stopy. Miestna polícia tak nevedela proti tomu zakročiť včas.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 381
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 974
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 100
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 639
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 081
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 850
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 479

Téma: Čína


Článok je zaradený aj do ďalších tém Rakovina

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.