Štát zaplatil milióny eur za aplikáciu, ktorá pôsobí ako stredoškolský projekt

Minister dopravy Árpád Érsek skúša aplikáciu O doprave až tri dni po jej spustení. Medzi tým sa už na ňu spustila vlna kritiky od ľudí, ktorí si ju nainštalovali, alebo sa snažili nájsť niečo na internetovej stránke.

Ministerstvo ukázalo aplikáciu o doprave.(Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Rezort dopravy spustil v utorok nový Národný systém dopravných informácií a to buď cez webstránku odoprave.info, alebo cez aplikáciu O doprave. Zákazku vyhral Slovak Telekom a štát za ňu zaplatil 14,2 milióna eur, pričom ročne bude za správu systému platiť jeden a pol milióna eur.

Používatelia, ktorí si aplikáciu stiahli, sú nespokojní. Kým napríklad konkurenčná navigácia Waze dostala v hodnotení Obchod Play 4,6 hviezdičky z maximálne piatich, štátna aplikácia O doprave získala len 1,6 hviezdičky.

"Od appky, ktorá stála takmer 15 miliónov eur, by človek čakal viac ako zmes neprehľadných informácií, ktoré nepomôžu absolútne v ničom," napísal napríklad používateľ Peter Minárik.

Imrich Jančár zase píše, že miesto cyklotrás v Košiciach ukazuje parkoviská. Prekáža mu aj to, že značky na mapách nie sú vysvetlené.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Štát spustil vlastné googlemaps. Nič nové však nepovedia

Viacerí, ktorí si aplikáciu nainštalovali, sa sťažujú, že nechce načítať GPS, pričom v iných aplikáciách im funguje. "Vypisuje stratu GPS signálu a to je tak všetko," píše zase Martin Kováč.

Aplikácia v porovnaní s Waze naozaj neposkytuje toľko informácií. Pri teste SME vyšlo, že kým Waze ponúkla tri trasy pre určenú destináciu v rámci Bratislavy, O doprave ponúkla len jednu trasu. Štátna aplikácia je extrémne pomalá. Každý ručný posun mapy a jej priblíženie je sprevádzané nepríjemným oneskorením.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Robia si z nás Érsek a Slovak Telekom srandu?

Na vyhľadávanie trás sa spoliehať nedá, aj jednoduchý presun, napríklad na Liptov, by totiž skončil porušením dopravných predpisov – porušením zákazu odbočenia a prejdením cez plnú čiaru.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4T9T na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4T9T na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný
  1. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  2. Vysoká hra o súdne trovy
  3. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  4. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  5. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  6. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Ako na refinancovanie hypotéky
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 11 423
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 8 507
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 5 162
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 438
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 668
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 468
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 218
  8. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 742
  9. Splnený sen 1 672
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 504

Téma: Štátne mapy


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kotlebova dymová clona zakrýva väčší útok

Kým sa sústredíme na kreslo Mariana Kotlebu a okrajovo Milana Uhríka v Nitre, ĽSNS sa chystá zabrať stovky miest naprieč všetkými župami.

ŠPORT

Rybáriková sa postarala o prekvapenie, v Moskve vyradila Šarapovovú

Slovenská tenistka nestratila v prvom kole ani set.

DOMOV

Smer vyzýva Lipšica, aby Žitňanskú požiadal o mimoriadne dovolanie

Lipšic dostal podmienečný trest tri roky.

Neprehliadnite tiež

V Číne sa chystá 19. zjazd strany, bude mať celosvetový dosah

Čína zúfalo túži byť lídrom vo všetkom, myslí si hlavný ekonóm Saxo Bank.

ROZHOVOR

Výskumník: Chyba je zapečená priamo v preukazoch

Aktualizácia sa dá použiť, no väčšinou ide o fyzické zariadenia a musia sa vymeniť, hovorí pre SME PETR ŠVENDA, ktorý sa podieľal na odhalení slabiny v ochrane e-občianskych.

Eset spolupracuje s Google, chcú zabrániť kyberkriminalite

Nástroj proti škodlivému kódu má pomôcť užívateľom surfovať na internete bezpečne.

Rada ministrov odporúča začať obchodné rokovania s Britániou až v decembri

Hlavný vyjednávač EÚ pre brexit Michel Barnier ministrov informoval o dosiahnutom pokroku po piatich kolách rozhovorov.