Štát zaplatil milióny eur za aplikáciu, ktorá pôsobí ako stredoškolský projekt

Minister dopravy Árpád Érsek skúša aplikáciu O doprave až tri dni po jej spustení. Medzi tým sa už na ňu spustila vlna kritiky od ľudí, ktorí si ju nainštalovali, alebo sa snažili nájsť niečo na internetovej stránke.

Ministerstvo ukázalo aplikáciu o doprave.(Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Rezort dopravy spustil v utorok nový Národný systém dopravných informácií a to buď cez webstránku odoprave.info, alebo cez aplikáciu O doprave. Zákazku vyhral Slovak Telekom a štát za ňu zaplatil 14,2 milióna eur, pričom ročne bude za správu systému platiť jeden a pol milióna eur.

Používatelia, ktorí si aplikáciu stiahli, sú nespokojní. Kým napríklad konkurenčná navigácia Waze dostala v hodnotení Obchod Play 4,6 hviezdičky z maximálne piatich, štátna aplikácia O doprave získala len 1,6 hviezdičky.

"Od appky, ktorá stála takmer 15 miliónov eur, by človek čakal viac ako zmes neprehľadných informácií, ktoré nepomôžu absolútne v ničom," napísal napríklad používateľ Peter Minárik.

Imrich Jančár zase píše, že miesto cyklotrás v Košiciach ukazuje parkoviská. Prekáža mu aj to, že značky na mapách nie sú vysvetlené.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Štát spustil vlastné googlemaps. Nič nové však nepovedia

Viacerí, ktorí si aplikáciu nainštalovali, sa sťažujú, že nechce načítať GPS, pričom v iných aplikáciách im funguje. "Vypisuje stratu GPS signálu a to je tak všetko," píše zase Martin Kováč.

Aplikácia v porovnaní s Waze naozaj neposkytuje toľko informácií. Pri teste SME vyšlo, že kým Waze ponúkla tri trasy pre určenú destináciu v rámci Bratislavy, O doprave ponúkla len jednu trasu. Štátna aplikácia je extrémne pomalá. Každý ručný posun mapy a jej priblíženie je sprevádzané nepríjemným oneskorením.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Robia si z nás Érsek a Slovak Telekom srandu?

Na vyhľadávanie trás sa spoliehať nedá, aj jednoduchý presun, napríklad na Liptov, by totiž skončil porušením dopravných predpisov – porušením zákazu odbočenia a prejdením cez plnú čiaru.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 480
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 3 784
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 089
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 790
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 525
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 527
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 511
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 378
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 354
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 980

Téma: Štátne mapy


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Robert Roth: Označili ma za potetovaného feťáka. Ako to mám vysvetliť dcére?

Film Nina hovorí o rozvode, v úlohe rodiča hrá on.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KULTÚRA

Rodičia zlyhávajú a vinia dieťa. Film Nina je drsnejší ako horor

Nový slovenský film sa nechce páčiť.

Neprehliadnite tiež

Česi dlhujú v zahraničí vyše 4 bilióny korún, je to historické maximum

Zahraničný dlh Česka sa medziročne zvýšil o 1,161 bilióna korún.

Dotácia na zateplenie domu je vyššia, záujemcov o ňu pribudlo

Peňazí je viac, dokumentácie menej. Do tretieho kola vstúpili dotácie na zateplenie domov s novými pravidlami, získať možno až 8500 eur.

Érsek sa rozhodol, bratislavské letisko chce dať do prenájmu

Minister dopravy predložil koaličným partnerom návrh na 30-ročnú koncesiu Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave.

Toshiba rozpredala lukratívnu výrobu pamäťových čipov, potrebuje hotovosť

Toshiba zápasí s obrovskými stratami pre náklady spojené s bankrotom problematickej americkej jadrovej divízie Westinghouse Electric.