SME
Štvrtok, 20. január, 2022 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Necestujeme až tak zle, ako sa nám zdá. Pozrite sa, ako sa cestovalo v minulosti

Prvý parný vlak po slovenskej železnici prešiel v roku 1848. Odvtedy uplynulo takmer 170 rokov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

BRATISLAVA. Po železnici na Slovensku prešiel prvý parný vlak v roku 1848. Odvtedy uplynulo skoro 170 rokov.

„Najšpičkovejšie obdobie pre železnice nielen na Slovensku, ale aj v Európe bolo na prelome 19. a 20. storočia. Vtedy bola železnica na vrchole techniky, všetci ju vnímali asi tak, ako sa dnes vníma raketoplán,“ povedal v minulosti v rozhovore pre TASR bývalý generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh ministerstva dopravy Jiří Kubáček.

Vtedy bola podľa neho doba, keď sa technika považovala za samospasiteľnú a železnicu ešte neohrozovala cestná doprava. Za ten čas však železnica prešla obrovskou zmenou.

Vlaky už nie sú poháňané parou, elektrifikovali sa. Zmenili sa aj samotné vlaky. Vo vlakoch už nie sú koženkové sedadlá, dá sa v nich pozerať film či surfovať na internete. Pozrite sa, ako sa pohodlie cestovania na železnici menilo v čase.

Sme v obrazoch

Súvisiace témy: Vlaky
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

ilustračná fotka

Prípad vyšetrovateľky sa naťahuje od leta minulého roku.


9 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo nám hovorí nová vysvietená atrakcia v lese o nás?


a 1 ďalší 4 h
Peter Schutz.

V predstieraní, že koalícia vládne, sú čoraz väčšie trhliny.


9 h

Neprehliadnite tiež

Logo podcastu Dobré ráno.

Čo nám hovorí nová vysvietená atrakcia v lese o nás?


a 1 ďalší 4 h
Starosta Ružinova Martin Chren.

V obciach a mestách volajú po protestoch a štrajkoch, tvrdí Martin Chren.


5 h
Ilustračné foto.

Vyššie dodávky by mali vydržať do štvrtkového dopoludnia.


TASR 7 h
Skryť Zatvoriť reklamu