SME
Utorok, 18. máj, 2021 | Meniny má ViolaKrížovkyKrížovky

Necestujeme až tak zle, ako sa nám zdá. Pozrite sa, ako sa cestovalo v minulosti

Prvý parný vlak po slovenskej železnici prešiel v roku 1848. Odvtedy uplynulo takmer 170 rokov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

BRATISLAVA. Po železnici na Slovensku prešiel prvý parný vlak v roku 1848. Odvtedy uplynulo skoro 170 rokov.

„Najšpičkovejšie obdobie pre železnice nielen na Slovensku, ale aj v Európe bolo na prelome 19. a 20. storočia. Vtedy bola železnica na vrchole techniky, všetci ju vnímali asi tak, ako sa dnes vníma raketoplán,“ povedal v minulosti v rozhovore pre TASR bývalý generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh ministerstva dopravy Jiří Kubáček.

Vtedy bola podľa neho doba, keď sa technika považovala za samospasiteľnú a železnicu ešte neohrozovala cestná doprava. Za ten čas však železnica prešla obrovskou zmenou.

Vlaky už nie sú poháňané parou, elektrifikovali sa. Zmenili sa aj samotné vlaky. Vo vlakoch už nie sú koženkové sedadlá, dá sa v nich pozerať film či surfovať na internete. Pozrite sa, ako sa pohodlie cestovania na železnici menilo v čase.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Minister hospodárstva SR a prvý podpredseda vlády pre ekonomiku SR Richard Sulík.

Ministerstvo hospodárstva žiadosť podľa Sulíka opakovane urgovalo.

3m
Portrét statného leva patrí k najstarším filmovým upútavkám. Za sto rokov sa v logu vystriedalo sedem rôznych levov.

Podľa medializovaných správ by štúdiá mohli stáť deväť miliárd dolárov.

29m
Výstavba kanalizácie. Ilustračné foto.

Envirofond pokračuje vo finančnej kontrole a aplikuje proaktívny prístup v komunikácii s obcami.

1 h
Bratislavský primátor Matúš Vallo.

Ambícia stavať nájomné byty sa komplikuje.

1 h