Necestujeme až tak zle, ako sa nám zdá. Pozrite sa, ako sa cestovalo v minulosti

Prvý parný vlak po slovenskej železnici prešiel v roku 1848. Odvtedy uplynulo takmer 170 rokov.

BRATISLAVA. Po železnici na Slovensku prešiel prvý parný vlak v roku 1848. Odvtedy uplynulo skoro 170 rokov.

„Najšpičkovejšie obdobie pre železnice nielen na Slovensku, ale aj v Európe bolo na prelome 19. a 20. storočia. Vtedy bola železnica na vrchole techniky, všetci ju vnímali asi tak, ako sa dnes vníma raketoplán,“ povedal v minulosti v rozhovore pre TASR bývalý generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh ministerstva dopravy Jiří Kubáček.

Vtedy bola podľa neho doba, keď sa technika považovala za samospasiteľnú a železnicu ešte neohrozovala cestná doprava. Za ten čas však železnica prešla obrovskou zmenou.

Vlaky už nie sú poháňané parou, elektrifikovali sa. Zmenili sa aj samotné vlaky. Vo vlakoch už nie sú koženkové sedadlá, dá sa v nich pozerať film či surfovať na internete. Pozrite sa, ako sa pohodlie cestovania na železnici menilo v čase.

Téma: Sme v obrazoch


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Gaulieder zosobňoval protest proti únosu štátu

Smrť bývalého poslanca pripomína, že sa od 90. rokov veľa nezmenilo.

TECH

Vedci konečne zistili, prečo kvapky špliechajú

Kvapka, ktorá šplechne na úpätí Everestu nemusí šplechnúť na vrchole.

TECH

Drahé smartfóny už nepotrebujeme. Dôkazom je nový Honor 6X

Ste ochotní občas prižmúriť oko?

Neprehliadnite tiež

Slovensko opravou elektrárne ohrozí zdravie Kubáncov, varujú experti

Človek v ohrození upozorňuje, že elektráreň Felton 50-násobne prekračuje limity emisií.

Eurokomisárka navrhuje v Únii jednotné mýto, chce skoncovať s kolónami

Zastavovanie na hraniciach môže byť v Európskej únii minulosťou.

Kubánci presvedčili Kažimíra, Slovensko tam opraví elektráreň

Pravdepodobné sú aj ďalšie energetické projekty na Kube.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop