Necestujeme až tak zle, ako sa nám zdá. Pozrite sa, ako sa cestovalo v minulosti

Prvý parný vlak po slovenskej železnici prešiel v roku 1848. Odvtedy uplynulo takmer 170 rokov.

BRATISLAVA. Po železnici na Slovensku prešiel prvý parný vlak v roku 1848. Odvtedy uplynulo skoro 170 rokov.

„Najšpičkovejšie obdobie pre železnice nielen na Slovensku, ale aj v Európe bolo na prelome 19. a 20. storočia. Vtedy bola železnica na vrchole techniky, všetci ju vnímali asi tak, ako sa dnes vníma raketoplán,“ povedal v minulosti v rozhovore pre TASR bývalý generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh ministerstva dopravy Jiří Kubáček.

Vtedy bola podľa neho doba, keď sa technika považovala za samospasiteľnú a železnicu ešte neohrozovala cestná doprava. Za ten čas však železnica prešla obrovskou zmenou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vlaky už nie sú poháňané parou, elektrifikovali sa. Zmenili sa aj samotné vlaky. Vo vlakoch už nie sú koženkové sedadlá, dá sa v nich pozerať film či surfovať na internete. Pozrite sa, ako sa pohodlie cestovania na železnici menilo v čase.

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Sme v obrazoch

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Opitý Stoch či divoký žúr mladíkov. Hráči opäť porušili vlastné pravidlá

Dávame si zbytočné vlastné góly, vraví Kováčik.

EKONOMIKA

Penta nevyplatí Kočnerove zmenky za 11 miliónov

Nie je známe, kde sú zmenky a kto je ich majiteľom.

Neprehliadnite tiež

USA kritizujú Úniu pre pomalé tempo rokovaní o obchode

Podľa amerického ministra obchodu trpezlivosť prezidenta Donalda Trumpa nie je neobmedzená.

Vallo, Rybníček, Nosko, či Polaček. Koho stávkari favorizujú v komunálkach?

V troch krajských mestách sa podľa stávkových kancelárií môže zmeniť primátor.

Érsek: Súťaž na výstavbu ďalšieho úseku D3 vyhlásime v roku 2019

Malo by ísť o privádzač k úseku Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto.

Kažimír návrh o hazarde stiahnuť nemieni, zmeny však pripúšťa

Opoziční poslanci žiadali návrh vrátiť predkladateľovi na prerobenie.

Opozícia zásadne odmieta osobitný odvod pre obchodné reťazce

Opozícia okrem iného vyčíta návrhu, že stačí mať dva obchody a už je podnik chápaný ako reťazec.