Necestujeme až tak zle, ako sa nám zdá. Pozrite sa, ako sa cestovalo v minulosti

Prvý parný vlak po slovenskej železnici prešiel v roku 1848. Odvtedy uplynulo takmer 170 rokov.

BRATISLAVA. Po železnici na Slovensku prešiel prvý parný vlak v roku 1848. Odvtedy uplynulo skoro 170 rokov.

„Najšpičkovejšie obdobie pre železnice nielen na Slovensku, ale aj v Európe bolo na prelome 19. a 20. storočia. Vtedy bola železnica na vrchole techniky, všetci ju vnímali asi tak, ako sa dnes vníma raketoplán,“ povedal v minulosti v rozhovore pre TASR bývalý generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh ministerstva dopravy Jiří Kubáček.

Vtedy bola podľa neho doba, keď sa technika považovala za samospasiteľnú a železnicu ešte neohrozovala cestná doprava. Za ten čas však železnica prešla obrovskou zmenou.

Vlaky už nie sú poháňané parou, elektrifikovali sa. Zmenili sa aj samotné vlaky. Vo vlakoch už nie sú koženkové sedadlá, dá sa v nich pozerať film či surfovať na internete. Pozrite sa, ako sa pohodlie cestovania na železnici menilo v čase.

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Sme v obrazoch

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Rusi majú vynikajúcu techniku. Všetko však závisí aj od politiky

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

O dopravu v Bratislave sa 60 rokov nikto nestaral.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.