SME
Pondelok, 12. apríl, 2021 | Meniny má EsteraKrížovkyKrížovky

Volkswagen napriek škandálu vlani zvýšil svoj globálny predaj

Volkswagenom otriasol predvlani na jeseň najväčší škandál v jeho histórii, ktorý dostal prezývku dieselgate.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR/AP)

FRANKFURT NAD MOHANOM. Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) napriek emisnému škandálu dokázal minulý rok zvýšiť svoj odbyt o 3,8 %. Pomohol mu najmä výrazný rast predaja v Číne a vo východnej Európe, ktorý zmiernil pokles dopytu na iných veľkých trhoch.

Globálny odbyt nemeckého koncernu, ktorému okrem značky VW patria aj Audi, Porsche, Škoda a Seat, dosiahol minulý rok 10,31 milióna vozidiel, z toho v Číne sa odbyt koncernu zvýšil o 12,2 % na 3,98 milióna áut.

Predbehne Toyotu?

Tento výsledok signalizuje, že VW by mohol predbehnúť Toyotu a stať sa najväčším výrobcom áut na svete. Na ilustráciu, v roku 2015 predala Toyota celkovo 10,15 milióna áut a VW 9,8 milióna.

Skryť Vypnúť reklamu

Predaj samotnej značky VW, ktorá vyrába napríklad populárny model Golf alebo SUV Tiguan, sa minulý rok zvýšil o 2,8 % na 5,9 milióna kusov. Pod tento výsledok sa podpísal najmä 14-% nárast dopytu v Číne a 7-% zvýšenie odbytu v strednej a východnej Európe.

V USA však nemecká automobilka pocítila dôsledky škandálu, keďže jej predaj sa v roku 2016 znížil o takmer 8 % na 322.900 vozidiel a v celej Severnej Amerike klesol o 1,9 %.

V západnej Európe odbyt modelov značky VW vlani klesol o 2 % na 1,47 milióna vozidiel, pričom na domácom nemeckom trhu sa znížil o 7,2 % na 557.800 áut.

Dieselgate

Volkswagenom otriasol predvlani na jeseň najväčší škandál v jeho histórii, ktorý dostal prezývku dieselgate. VW sa v septembri 2015 pod tlakom amerických úradov priznal, že do dieselových vozidiel nainštaloval softvér, ktorý mu umožnil manipulovať s emisiami a počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.

Skryť Vypnúť reklamu

Po celom svete jazdí zhruba 11 miliónov takýchto vozidiel, z toho približne 8,5 milióna v Európe a viac ako 500.000 v USA.

Volkswagen sa dohodol s americkými úradmi na pokute a odškodnení majiteľov dieselových áut so zlým softvérom a je na najlepšej ceste dosiahnuť dohodu aj s americkým ministerstvom spravodlivosti o uzavretí vyšetrovania.

Vyhliadky na tento rok však stále nie sú ružové. V západnej Európe sa rast predaja všetkých značiek, ktoré patria do koncernu VW, spomalí odhadom na 1,5 %.

Nová americká administratíva zase pohrozila zavedením ciel na dovoz vozidiel z Mexika, kde nemecká firma vyrába modely VW aj Audi. A ak sa zvýši napätie medzi Čínou a USA, po nástupe nového prezidenta Donalda Trumpa, môže to mať negatívne dôsledky pre západné automobilky, ktoré podnikajú v ázijskej krajine.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  2. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  3. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  5. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  6. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  7. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  8. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  9. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  10. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  1. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  2. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  3. Helping people with apps and social networks in Kosice
  4. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  5. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  6. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  7. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  8. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  10. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 37 508
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 527
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 23 878
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 22 795
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 16 036
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 616
  7. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 11 166
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 10 131
  9. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 8 271
  10. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 7 892
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Nemecko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný hygienik JÁN MIKAS obvykle vystupuje zmierlivo a rozhodnutia politikov nekritizuje.

Hlavný hygienik zažíva aj útoky od ľudí. Tvrdí, že frustráciu z pandémie chápe.

13 h
Bývalý predseda vlády a súčasný minister financií Igor Matovič (OĽaNO).

Covidu na Slovensku podľahlo 10 565 ľudí.

4 h
Cynická obluda

Rok s Matovičom

Matovič, toho času najnedôryhodnejší politik, by sa mohol už konečne zastaviť a obzrieť sa čo za rok dosiahol.

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Najväčší nárast zaznamenalo stavebníctvo.

2m
Ilustračné foto.

Nárast tržieb v priemysle dosiahol 1,2 percenta.

14m
AT&T prevádzkuje jedno z najväčších servisných centier na Slovensku.

Čím žijú slovenské digitálne fabriky.

9. apr
Ilustračné foto.

Dôvodom je silný dopyt z USA.

17 h