SME
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Coca-Cola čelí žalobe, že klamala ako tabakové firmy

Americké neziskové organizácie nie sú spokojné s tým, ako firma prezentuje svoje výrobky.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR, AP)

ATLANTA, BRATISLAVA. Najväčší svetový výrobca nealkoholických nápojov Coca-Cola čelí žalobe, že spotrebiteľov informuje o škodlivosti svojich nápojov zavádzajúcim spôsobom.

Tvrdí to Centrum pre vedu vo verejnom záujme spolu s neziskovou spoločnosťou Praxis Project, žalobu prijal minulý týždeň federálny súd v Oaklande v Kalifornii. Informoval o tom denník Independent.

Dezinformačná kampaň

Centrum a nezisková organizácia obvinili Coca-Colu a Americkú asociáciu výrobcov nápojov (ABA) z klamania zákazníkov vrátane detí.

Skryť Vypnúť reklamu

Coca-Cola podľa nich zľahčuje vplyv konzumácie sladených nápojov na zdravie v súvislosti so vznikom kardiovaskulárnych chorôb, cukrovky či obezity. Podľa organizácie využíva Coca-Cola podobné praktiky ako v minulosti tabakový priemysel.

„Od roku 1950 do neskorých deväťdesiatych rokov bol tabakový priemysel zapojený do dezinformačnej kampane, ktorá mala spochybniť vedecké štúdie preukazujúce súvislosť fajčenia so vznikom rakoviny a ďalších ochorení,“ napísala v žalobe vedúca oddelenia sporov Centra pre vedu vo verejnom záujme Maia Katzová.

Coca-Cola: Žaloba je bezpredmetná

Obe žalované strany by podľa neziskových organizácií mali zastaviť klamlivú reklamu a tiež zverejniť štúdie o ich vplyvoch na zdravie človeka.

Samotný výrobca nápojov považuje žalobu za bezpredmetnú. Tvrdí, že zdravie zákazníkov berie veľmi vážne. Veľký význam žalobe nedáva ani Americká asociácia nápojov.

Skryť Vypnúť reklamu

Denník Independent však tvrdí, že žaloba môže otriasť celým priemyselným odvetvím. „Firma môže čeliť reštrikciám, prípadne dodatočnému zdaneniu sladených nápojov,“ píše denník.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  3. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  4. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  6. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 592
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 771
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 768
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 692
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 868
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 531
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 700
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 8 998
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 113
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 404
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Coca Cola

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

15 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Neprehliadnite tiež

Chorvátsko spustilo propagačnú kampaň Dovolenka, akú si zaslúžite. Chce zaplniť doteraz prázdne pláže.

Očkovanie zamestnancov v oblasti cestovného ruchu má absolútnu prioritu.

8 h
Na snímke prvé nabíjanie elektrovozidiel pomocou GridBooster systému - prvej rýchlo nabíjacej stanice v strednej a východnej Európe v Bratislave.

Ekologizácia dopravného sektora je kľúčová na dosiahnutie klimatických cieľov.

14 h
Ilustračné foto

Mimoriadne negatívne sa lockdown prejavil pred Vianocami.

15 h
Zakladatelia firmy Zlatko a Ján Juríkovci.

Pandémia zvýšila záujem aj ďalšie produkty.

15 h