Coca-Cola čelí žalobe, že klamala ako tabakové firmy

Americké neziskové organizácie nie sú spokojné s tým, ako firma prezentuje svoje výrobky.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR, AP)

ATLANTA, BRATISLAVA. Najväčší svetový výrobca nealkoholických nápojov Coca-Cola čelí žalobe, že spotrebiteľov informuje o škodlivosti svojich nápojov zavádzajúcim spôsobom.

Tvrdí to Centrum pre vedu vo verejnom záujme spolu s neziskovou spoločnosťou Praxis Project, žalobu prijal minulý týždeň federálny súd v Oaklande v Kalifornii. Informoval o tom denník Independent.

Dezinformačná kampaň

Centrum a nezisková organizácia obvinili Coca-Colu a Americkú asociáciu výrobcov nápojov (ABA) z klamania zákazníkov vrátane detí.

Coca-Cola podľa nich zľahčuje vplyv konzumácie sladených nápojov na zdravie v súvislosti so vznikom kardiovaskulárnych chorôb, cukrovky či obezity. Podľa organizácie využíva Coca-Cola podobné praktiky ako v minulosti tabakový priemysel.

„Od roku 1950 do neskorých deväťdesiatych rokov bol tabakový priemysel zapojený do dezinformačnej kampane, ktorá mala spochybniť vedecké štúdie preukazujúce súvislosť fajčenia so vznikom rakoviny a ďalších ochorení,“ napísala v žalobe vedúca oddelenia sporov Centra pre vedu vo verejnom záujme Maia Katzová.

Coca-Cola: Žaloba je bezpredmetná

Obe žalované strany by podľa neziskových organizácií mali zastaviť klamlivú reklamu a tiež zverejniť štúdie o ich vplyvoch na zdravie človeka.

Samotný výrobca nápojov považuje žalobu za bezpredmetnú. Tvrdí, že zdravie zákazníkov berie veľmi vážne. Veľký význam žalobe nedáva ani Americká asociácia nápojov.

Denník Independent však tvrdí, že žaloba môže otriasť celým priemyselným odvetvím. „Firma môže čeliť reštrikciám, prípadne dodatočnému zdaneniu sladených nápojov,“ píše denník.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 348
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 381
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 7 282
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 919
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 211
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 592
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 364
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 322
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 221
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 707

Téma: Coca Cola


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo všetko sa stalo, aby zo Sagana bola superstar

Začínal na sestrinom bicykli.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.