Šéf Lidla: Zvýšili sme platy, čo ocenila aj konkurencia

„Rokovania so slovenskými dodávateľmi často nestroskotajú na cene, ale na kvalite a stabilite dodávok,“ hovorí Matúš Gála, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl Slovensko.

Matúš Gála je generálnym riaditeľom Lidla Slovensko od júna. Predtým rok ako obchodný riaditeľ pripravoval štart Lidla v Litve. (Zdroj: SME Jozef Jakubčo)

Lidl zvýšil od prvého októbra platy o 20 percent, teda približne o 130 eur. Dotklo sa to 90 percent z vašich viac ako 3 800 zamestnancov. Prečo ste do zamestnancov investovali toľko peňazí?

„Chceli sme sa podeliť o náš úspech s ľuďmi, preto zvýšenie miezd nie je kozmetické. Nástupné platy sme dokonca zvýšili o 23 percent.

Druhý dôvod, prečo sme sa to rozhodli urobiť, sú zvyšujúce sa nároky zákazníkov, ktoré kladú vyššie požiadavky na kvalitu ponúkaných služieb. Uvedomujeme si, že keď chceme byť naďalej úspešní, musíme mať i dobrý personál, preto sme takto zvýšili platy.“

Nie všetky vaše predajne majú rovnakú úroveň služieb a kvalitu zamestnancov, bol jedným z dôvodov zvýšenia platov aj snaha vyrovnať ponuku?

„Toto nebol primárny dôvod. Keďže máme otvorených 126 predajní, tak sa nám, samozrejme, z času na čas nejaké problémy vyskytnú. Zvýšenie platov sa dotklo všetkých zamestnancov, bez ohľadu na to, v ktorom kraji alebo meste pracujú – je jedno, či pracujú v Prešovskom alebo Bratislavskom kraji.“

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Firmy sa bijú o zamestnancov. Čo to znamená pre ľudí?

Aká je odozva na zvýšenie platov?

„Odozva bola veľmi pozitívna, čomu sa ani nečudujeme. Nás veľmi teší, že taká bola nielen z radov našich zamestnancov, ale oceňujú to aj ľudia mimo našej firmy. Dokonca i naši konkurenti.“

Nehovorte, že konkurenti mali radosť z toho, že ste urobili vietor na pracovnom trhu.

„Konkurenti z toho radosť nemajú, ale vnímajú náš krok ako veľmi proaktívny a ústretový.“

Koordinovali ste platový postup s Kauflandom, teda druhou značkou zo skupiny Schwarz Gruppe na Slovensku?

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Froome štvrtý raz vyhrá Tour de France, Bardet uhájil tretie miesto o sekundu

Sobotňajšiu individuálnu časovku vyhral tímový kolega Petra Sagana z Bory-Hansgrohe Maciej Bodnar.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.