Šéf Lidla: Zvýšili sme platy, čo ocenila aj konkurencia

„Rokovania so slovenskými dodávateľmi často nestroskotajú na cene, ale na kvalite a stabilite dodávok,“ hovorí Matúš Gála, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl Slovensko.

Matúš Gála je generálnym riaditeľom Lidla Slovensko od júna. Predtým rok ako obchodný riaditeľ pripravoval štart Lidla v Litve. (Zdroj: SME Jozef Jakubčo)

Lidl zvýšil od prvého októbra platy o 20 percent, teda približne o 130 eur. Dotklo sa to 90 percent z vašich viac ako 3 800 zamestnancov. Prečo ste do zamestnancov investovali toľko peňazí?

„Chceli sme sa podeliť o náš úspech s ľuďmi, preto zvýšenie miezd nie je kozmetické. Nástupné platy sme dokonca zvýšili o 23 percent.

Druhý dôvod, prečo sme sa to rozhodli urobiť, sú zvyšujúce sa nároky zákazníkov, ktoré kladú vyššie požiadavky na kvalitu ponúkaných služieb. Uvedomujeme si, že keď chceme byť naďalej úspešní, musíme mať i dobrý personál, preto sme takto zvýšili platy.“

Nie všetky vaše predajne majú rovnakú úroveň služieb a kvalitu zamestnancov, bol jedným z dôvodov zvýšenia platov aj snaha vyrovnať ponuku?

„Toto nebol primárny dôvod. Keďže máme otvorených 126 predajní, tak sa nám, samozrejme, z času na čas nejaké problémy vyskytnú. Zvýšenie platov sa dotklo všetkých zamestnancov, bez ohľadu na to, v ktorom kraji alebo meste pracujú – je jedno, či pracujú v Prešovskom alebo Bratislavskom kraji.“

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Firmy sa bijú o zamestnancov. Čo to znamená pre ľudí?

Aká je odozva na zvýšenie platov?

„Odozva bola veľmi pozitívna, čomu sa ani nečudujeme. Nás veľmi teší, že taká bola nielen z radov našich zamestnancov, ale oceňujú to aj ľudia mimo našej firmy. Dokonca i naši konkurenti.“

Nehovorte, že konkurenti mali radosť z toho, že ste urobili vietor na pracovnom trhu.

„Konkurenti z toho radosť nemajú, ale vnímajú náš krok ako veľmi proaktívny a ústretový.“

Koordinovali ste platový postup s Kauflandom, teda druhou značkou zo skupiny Schwarz Gruppe na Slovensku?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4T74 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4T74 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Fico je fašista, odkazuje Harabin

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

Neprehliadnite tiež

Čínska ekonomika prekvapila analytikov, potiahol ju zahraničný obchod

Vlaňajšie zrýchlenie čínskej ekonomiky bolo prvé od roku 2010.

Spoločnosť Apple investuje do ekonomiky USA stovky miliárd dolárov

Firma Apple chce do USA premiestniť časť z hotovosti, ktorú má v zahraničí.

Ekonomika USA do začiatku roka 2018 dynamicky rástla

Rast miezd a cien bol v USA mierny a situácia na trhu práce bola napätá.

PSD2: Bez zvolenia banky nič neprevedú

Históriu transakcií uvidia tretie strany aj bez autorizácie klienta.

PSD2: Treba ustrážiť, komu dávate súhlas a na čo

Osobné údaje klientov budú môcť noví hráči speňažiť, napríklad podľa histórie transakcií môžu lepšie cieliť reklamu.