Predaj áut v USA vlani stúpol na rekordnú úroveň

Na americkom trhu sa vlani predalo 17,55 miliónov automobilov. Predaj áut v USA by mohla ovplyvniť aj politika.

Ilustračné foto(Zdroj: Archív SME - Tomáš Benedikovič)

DETROIT. Predaj áut v USA vlani stúpol na rekordných 17,55 mil. z úrovne 17,47 mil. v predchádzajúcom roku. Informovala o tom spoločnosť Autodata Corp. Išlo už o siedmy rok rastu odbytu automobilov na americkom trhu.

Toto obdobie rastu predaja by sa však mohlo skončiť. Americká Národná asociácia dílerov áut očakáva, že v tomto roku sa predaj áut v krajine zníži na úroveň 17,1 milióna. Úrokové sadzby a ceny áut sa totiž zvyšujú.

Predaj áut v USA by mohla ovplyvniť aj politika. Novozvolený americký prezident Donald Trump pohrozil, že uvalí 35-percentné clá na dovoz automobilov vyrábaných v Mexiku a exportovaných do USA. To by mohlo ovplyvniť všetkých veľkých výrobcov áut. Zároveň však sľúbil zvýšenie výdavkov na infraštruktúru, čo by mohlo podporiť predaj nákladných áut.

Automobilka Nissan Motor Co. na americkom trhu vlani evidovala rast predaja o 5 % na vyše 1,5 mil. vozidiel. Firme Honda Motor Co. stúpol predaj o 3 % na vyše 1,6 mil. áut. Automobilka Hyundai Motor Co. zaznamenala zvýšenie predaja o 2 % na 775 005 áut.

Spoločnosť Ford Motor Co. dosiahla rast odbytu o necelé 1 % na vyše 2,6 milióna. General Motors však vykázal pokles predaja o 1,3 % na úroveň tesne nad 3 mil. vozidiel. Predaj áut firmy Toyota vlani oslabil o 2 % na 2,4 mil. a Volkswagen evidoval pokles o 8 % na 322 948 vozidiel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 170
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 260
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 140
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 047
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 802
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 353
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 149
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 605

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

O novom sídle liekovej agentúry sa rozhodne v pondelok

Bratislava sa uchádza o sídlo EMA.

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.