Minulý rok sa v Británii predalo rekordných 2,7 milióna vozidiel

Tento rok podľa ekonómov dôjde k približne 5-percentému poklesu predaja. Dôvodom je najmä pokles kurzu libry, ktorý bude predražovať dovoz.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

LONDÝN. Predaj áut v Británii dosiahol v minulom roku nový rekord, keď oproti roku 2015 vzrástol o viac než 2 %. Tento rok sa však počíta s jeho poklesom.

Podľa britského Združenia výrobcov a predajcov automobilov (SMMT) sa napriek neistote plynúcej z rozhodnutia Britov opustiť Európsku úniu predalo v ostrovnej krajine minulý rok celkovo 2,7 milióna vozidiel. Oproti predchádzajúcemu rekordnému roku to znamená rast o 2,2 % a piaty rastový rok po sebe.

Výsledok výrazne prekonal odhady niektorých analytikov, ktorí očakávali pokles predaja, a to práve v dôsledku júnového referenda. V ňom Briti tesnou väčšinou nečakane odhlasovali odchod Británie z EÚ.

Tento rok však podľa ekonómov dôjde k približne 5-% poklesu predaja. Dôvodom je najmä pokles kurzu libry, ktorý bude predražovať dovoz, keďže drvivá väčšina áut predávaných v Británii sa dováža zo zahraničia.

Ako uviedol šéf SMMT Mike Hawes, ak by sa stalo, že Británia nebude môcť s Európskou úniou voľne obchodovať a dôjde k zavedeniu ciel, cena každého dovezeného auta sa môže zvýšiť približne o 1500 libier (1765,8 eura).

Pokles dopytu už naznačil posledný mesiac roka. V decembri klesol predaj áut v Británii medziročne o viac než 1 %, čo predstavuje len tretí medziročný pokles za mesiac za takmer päť rokov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 9 674
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 819
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 116
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 291
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 197
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 190
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 016
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 729
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 565
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 174

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

kázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.